Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:15:30 GMT

تجلیل شهدا نباید تنها به برگزاری مراسم‌ معطوف شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۷۹۹۴

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: تجلیل شهدا تنها نباید به برگزاری مراسم‌ معطوف شود، بلکه تجلیل از شهدا تجلیل از راه و اهداف شهدا است که باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا منطقه قم، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم، در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای بیت‌المقدس با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، خانواده شهدا، کارکنان بنیاد، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان و بسیجیان دستگاه‌های استان در گلزار سوم خرداد قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین احتشام با حضور در این مراسم، در جمع خادمان شهدا، بسیجیان و خانواده شهدای فتح خرمشهر، عنوان کرد: راه شهدا، راه قرآن و راه اهل بیت (ع) است، راه عزت و استقامت و کرامت است، حرکت در این مسیر یعنی باید سختی‌ها را تحمل کنیم، روی پای خود بایستیم و دشمن را مجبور به عقب نشینی کرده و این گونه موانع ظهور را برداریم.

وی ادامه داد: امسال سالروز بزرگداشت آزادسازی خرمشهر با فتح الفتوح مسلمین در جنگ بدر مصادف شده است، از ابتدای تاریخ دو خط همواره در برابر هم بودند، صف آرایی جبهه کرامت در برابر ذلت؛ خون شهدا موجب عزت و کرامت است و این خط علوی و فاطمی است، امام خمینی (ره) نیز در برابر کاپیتولاسیون که ذلت ملت ایران بود، ملت را به کرامت و عزت دعوت کرد.

حجت‌الاسلام احتشام تاکید کرد: اگر این خط عزت و عظمت و استقامت نبود چه کسی جرأت داشت در برابر عربده کشی ابر قدرت‌ها ایستادگی کند و هیمنه آنان را از بین ببرد؟ این خط شهادت همان خط کرامت و عزت است که دشمن را مجبور کرد تا ناو هواپیما بر را در دریای سرخ متوقف سازد و بعد از آن همه خط و نشان، از مواضع خود عقب نشینی کند.

وی تصریح کرد: دیروز امام خمینی (ره) فرمود اگر اینها در برابر دین بایستند در برابر همه دنیای آنها می‌ایستم و امروز رهبر معظم انقلاب در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستاده است.

این استاد عالی حوزه با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم خط عزت، عظمت و کرامت گم شود، افزود: شهدا از همه کسانی که تریبونی را دارند پاسخ می‌خواهند، باید یاد و راه شهدا را زنده نگه داریم و این مایه عزت و عظمت ما است.

در این مراسم ضمن قرائت زیارت پرفیض عاشورا و مدیحه سرایی شرکت کنندگان با حضور بر سر مزار ۶۰ شهید سوم خرداد سال ۶۱ ضمن عطر افشانی و گلباران و قرائت فاتحه با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کردند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، پرداختن به موضوع نشاط و شادی در برگزاری این برنامه‌ها است، افزود: در این راستا باید متناسب با گروه‌های هدف اقدام به برگزاری برنامه کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز، ایجاد نشاط و شادی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنان همواره در صدد القای ناامیدی در جامعه هستند، از این رو برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های مختلف با رویکرد نشاط و شادی می‌تواند اهمیت برگزاری چنین جشن‌هایی را دو چندان کند.

این مسؤول با یادآوری اینکه یکی از موضوعات مهم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، لحاظ کردن مباحث اعتقادی، تربیتی و تبیینی است، ادامه داد: برای اینکه برنامه‌های دهه کرامت بیشترین اثرگذاری را داشته باشد، باید فضاسازی گسترده‌ای در این خصوص انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، با تاکید بر اینکه ایجاد نشاط در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت جزو اولویت‌ها است، خاطرنشان کرد: حضور خادمین بارگاه حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در استان زنجان، یکی از برکات دهه کرامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی ناصر به دیگر برنامه‌هایی که قرار است در دهه کرامت برگزار شود، اشاره کرد و گفت: مراسم روز دختر و تجمع دانش‌آموزان، مسابقات کتابخوانی و اجرای طرح تلاوت در شب، از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از ظرفیت نخبگان و روحانیون استفاده کنیم، اضافه کرد: یکی از اقداماتی که قرار است به عنوان خروجی برنامه‌های دهه کرامت در استان مورد توجه قرار گیرد، بحث توجه به اصل ولایت‌مداری و نیز ترویج ازدواج آسان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای تبلیغات شهری برنامه‌های دهه کرامت در استان انجام گرفته است، عنوان کرد: علاوه بر این تلاش شده است تا از سایر ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان استفاده شود.

کد خبر 6087695

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان