Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@15:48:54 GMT

دعوا بین ترامپ و دموکرات ها بالا گرفت

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۰۲۶

دعوا بین ترامپ و دموکرات ها بالا گرفت

رئیس جمهور آمریکا با ابراز ناخرسندی از تلاش دموکرات‌ها برای پیگیری تحقیق از کاخ سفید گفت که این اقدام رهبران دموکرات‌ باعث متلاشی شدن کشور می‌شود.
به گزارش صدای ایران از تسنیم و به نقل از یورونیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می گوید رهبران حزب دموکرات با پیگیری تحقیق در مورد کاخ سفید این کشور را از هم متلاشی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهوری ایالات متحده این مطلب را در حالی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که ساعاتی پیش از آن دیدار خود با رهبران حزب دموکرات در کنگره را به طور ناگهانی نیمه تمام ترک کرده بود.
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان روز چهارشنبه دونالد ترامپ را به «لاپوشانی» امور متهم کرده بود. این سخنان پس از آن بیان شد که دان مک گن، مشاور سابق کاخ سفید روز سه شنبه به درخواست دونالد ترامپ از شهادت در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان خودداری کرد.
رئیس مجلس نمایندگان در مورد احتمال استیضاح دونالد ترامپ گفت که اتهام «لاپوشانی» و «کارشکنی در برابر اجرای عدالت» می تواند منجر به استیضاح رئیس جمهوری شود.
حمایت از طرح استیضاح دونالد ترامپ در میان اعضای دموکرات مجلس نمایندگان افزایش یافته است. این در حالی است که احتمال موفقیت دموکرات ها در برکناری رئیس جمهوری این کشور با توجه به ترکیب مجلس سنا بسیار کم است.

جمهوریخواهان هم اکنون با 53 کرسی در برابر 47 کرسی دموکرات ها در مجلس سنا حائز اکثریت هستند.
موضوع دیدار نیمه تمام دونالد ترامپ با رهبران دموکرات کنگره همکاری بین کاخ سفید و کنگره اختصاص بودجه به زیر ساخت های آمریکا بود.

از سوی دیگر «الکساندریا اوکاسیو کورتز» از اعضای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه از لزوم آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور سخن گفت.
به گفته این نماینده حزب دموکرات «کارشکنی» دولت دونالد ترامپ در برابر تلاش مجلس نمایندگان برای نظارت بر قوه مجریه راه دیگری جز استیضاح را پیش روی نمایندگان نگذاشته است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده تاکنون با آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ مخالفت کرده است. وی در مقابل از تحقیق و تفحص از قوه مجریه از سوی کمیته های مجلس نمایندگان حمایت می کند.
با این حال شمار آن دسته از اعضای حزب دموکرات که مدافع استیضاح دونالد ترامپ هستند در حال افزایش است.

از جمله دلایل الکساندریا اوکاسیو کورتز برای آغاز روند استیضاح رئیس جمهوری گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده بررسی تبانی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه است. به گفته این نماینده دموکرات در گزارش رابرت مولرشواهدی مبنی بر «کارشکنی» دولت دونالد ترامپ در راه تحقیق ارائه شده است.

الکساندریا اوکاسیو کورتز در حالی از «کارشکنی» دولت دونالد ترامپ در برابر تحقیق های مجلس نمایندگان سخن می گوید که دان مک گن، مشاور سابق کاخ سفید روز سه شنبه به درخواست کاخ سفید از شهادت در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان خودداری کرد.

«جان یارموت» یکی دیگر از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان نیز روز سه شنبه اعلام کرد که از نظر وی نانسی پلوسی دریافته است که روند اتفاقات به سوی استیضاح پیش می رود.
نانسی پلوسی همزمان با این اظهارات نمایندگان دموکرات روز چهارشنبه تاکید کرد که از نظر او دونالد ترامپ به دنبال «لاپوشانی» امور است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترامپ رئیس جمهور آمریکا صدای ایران ایران صدا صدا ایران کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت

با تداوم تنش‌ها در دانشگاه کلمبیا و ادامه حمایت دانشجویان از فلسطین، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در مقابل دانشجویان معترض کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که البته دانشجویان هم با توهین به او از خجالتش درآمدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که با رئیس دانشگاه کلمبیا ملاقات کرده و از او خواسته است تا برای رسیدگی به ناآرامی‌های دانشگاه اقدام فوری انجام دهد.

مایک جانسون پس از بازدید از دانشگاه کلمبیا، از مینوش شفیق رئیس این دانشگاه خواست که از سمت خود استعفا دهد.

جانسون در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: ما درست قبل از اینکه روی پله‌های دانشگاه بایستیم، به طور مختصر با رئیس دانشگاه و مقامات ارشد او ملاقات کردیم. ما او را تشویق می‌کنیم که اقدام فوری انجام دهد و این موضوع را برطرف کند. تصور ما این است که آنها برای برقراری نظم در محوطه دانشگاه اقدامی نکرده‌اند.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: قصد من این است که پس از خروج از اینجا با رئیس جمهور جو بایدن تماس بگیرم و آنچه را که به چشم خود دیده‌ام با او در میان بگذارم و از او بخواهم اقدامی انجام دهد. اگر این اعتراضات در دانشگاه کلمبیا به سرعت مهار نشود و این تهدیدها و ارعاب‌ها متوقف نشود، گارد ملی برای کنترل شرایط روی کار خواهند آمد.

اما دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حین صحبت‌های جانسون او را با صدای بلند هو کردند و شعار سر دادند. 

معترضان شعارهای «آزاد، آزاد فلسطین» و «افشا، واگذار کن، ما متوقف نمی‌شویم، آرام نمی‌گیریم» سر می‌دادند. (این شعار آخر که اغلب در تظاهرات استفاده می‌شود، حقوق برابر و استقلال فلسطینی‌ها را مطالبه می‌کند، اگرچه در برخی موارد قصد دارد خواستار نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود.)

گریس، یک دانشجوی فارغ التحصیل به CNN  گفت:مایک جانسون باید "برود". اونجا اینجا آمده تا یک نمایش سیاسی راه بیندازد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن