Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@04:30:29 GMT

معماری سنتی یزد نماد مدیریت مصرف انرژی است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۱۷۳

معماری سنتی یزد نماد مدیریت مصرف انرژی است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه معماری سنتی یزد نماد مدیریت مصرف انرژی است گفت: زمان لازم برای صدور پروانه ساخت در یزد کاهش یابد. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به بحث تامین مسکن برای مردم اظهار داشت: متاسفانه در برخی از اداراتی که مردم با آن سر و کار دارند، برنامه به گونه‌ای است که معطلی‌ها بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این موضوع که در برخی ادارات از جمله شهرداری‌ها، دادگستری و مسکن صورت می‌گیرد، سبب نارضایتی‌های بسیار زیاد برای مردم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در بحث مسکن یکی از مهمترین موضوعات صدور پروانه ساخت است که بعضا خیلی طول می‌کشد و لازم است اقداماتی اتخاذ شود تا مردم بتوانند پروانه ساخت را در سه روز تا نهایتا یک هفته دریافت کنند.

ناصری یزدی بیان کرد: اگر کار مردم را زود راه بیاندازیم آنها هم حاضر هستند هزینه را هم پرداخت کنند ولی وقتی که مردم به عنوان مثال شش ماه برای کاری باید دوندگی کنند و تمام زندگیشان تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد، نمی‌توانند قبول کنند که هزینه هم برای آن پرداخت کنند.

سامانه جامع اطلاعات مسکن راه‌اندازی می‌شوددر آرزوی خانه‌دار شدن; ردپای دلالان در قیمت افسار گسیخته مسکن در شهرکردتوسعه مسکن مهر قیمت‌ها را کاهش می‌دهد

وی با اشاره به اینکه همین موضوع سبب می‌شود تخلفات ساخت و ساز در یزد افزایش یابد عنوان کرد: لازم است در تمام ادارات این موضوع باب شود که کار مردم به سرعت و با کیفیت و دقت بالا انجام شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: مهندسین و کارشناسان ساختمان هم باید در نظارت‌های خود تمام مسائل را به صورت دقیق رعایت کنند و در کار خود خدا را در نظر بگیرند و دقت بالایی در نظارت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: یکی دیگر از مسائلی که در شهرسازی اهمیت بالایی دارد، بحث شهرسازی است که متاسفانه به دلیل سبک آن، مصرف انرژی در آن بسیار زیاد است.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: این موضوع را به نظام مهندسی ساختمان هم تذکر دادم که در ساخت و سازها و ارائه نقشه به گونه‌ای عمل شود که تا حد امکان نیاز به مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

امام جمعه یزد سبک معماری ایرانی اسلامی که در ساختمان‌های قدیمی یزد وجود دارد را نمونه بارزی در مدیریت مصرف انرژی دانست و عنوان کرد: الان در طول روز برای اینکه در خانه بتوانیم حضور داشته باشیم، باید حتما لامپ‌ها را روشن کنیم.

وی اظهار داشت: الان در ساخت و سازها بیشتر سبک زندگی غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بسیاری از اصول آن اصلا با زندگی ما همخوانی ندارد و بعضا دیده می‌شود در منطقه‌ای که خانه‌های یک طبقه وجود دارد، آپارتمان‌های بلند و چند طبقه ساخته می‌شود و همین موضوع برای سایر ملک‌ها مشکل‌ساز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به وضعیت بافت تاریخی اشاره کرد و افزود: در تمام بافت تاریخی، فضاهای خالی بسیار زیادی وجود دارد که الان به محل زباله‌ها تبدیل شده و چهره شهر را بسیار زشت کرده است؛ لازم است که حتما نسبت به برنامه‌ریزی برای این فضاها تمهیدات لازم اندیشیده شود تا هم چهره شهر اصلاح شود و هم مشکلات ناشی از آن رفع گردد.

ناصری یزدی گفت: آن دسته از ساختمان‌ها و بناهایی که میراث فرهنگی هستند و از تاریخ و قدمت بالایی برخوردارند حتما باید حفاظت شوند و از آنها نگهداری صورت گیرد اما ساختمان‌های خرابه‌ای که جزو آثار تاریخی و ارزشمند هم نیستند را باید فکری کرد و به عنوان مثال اجازه ساخت بناهایی همطراز و هم سبک با معماری‌های سنتی در این محل‌ها داده شود.

امام جمعه یزد افزود: برخی دیگر از فضاهایی که امکان ساخت و ساز در آن وجود ندارد را هم باید به عنوان فضای سبز و پارک در نظر گرفت و جلوی مشکلات و آسیب‌هایی که به دنبال دارد را گرفت.

انتهای پیام/ن

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در تشریح اقدامات اداره نگهداری ساختمان‌ها و خدمات عمومی اداره کل پشتیبانی اظهار کرد: با مصوبه هیئت محترم وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشند و ظرف مدت ۴ سال باید ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند؛ در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است. البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد و به‌عنوان نمونه در سال جاری ۴ نیروگاه‌خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت هزینه‌ها و کاهش مصرف آب به ساماندهی ظرفیت اشتراک آب نیز توجه شده است، عنوان کرد: در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.

زوکی‌نژاد تصریح کرد: در کنار این مبلغ با اصلاح تعرفه و ظرفیت قراردادی و مدیریت مصرف آب، هر ماه شاهد  بیش از ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض ماهیانه اشتراکات آب شهرداری بوده‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد ادامه داد: این درحالی است که در راستای قانون درآمد پایدار و پیگیری‌های صورت پذیرفته، سال گذشته بیش از ۱۵میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض برق روشنایی پارک‌ها را شاهد بودیم.

دیگر خبرها

  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟