Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@20:17:08 GMT

ابتکار نیوزلندی‌ها برای کاهش فقر و افزایش درآمد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۵۵۰

ابتکار نیوزلندی‌ها برای کاهش فقر و افزایش درآمد

پول‌نیوز - نیوزلند بودجه ابتکاری خود را بر اساس فقر کودکان، خشونت‌های خانگی و مشکلات سلامت روانی ارائه کرده و آن را «بودجه سلامت» نامیده است.

با این برنامه نیوزلند اولین کشور موفق دنیا در مدیریت مالی عمومی به همراه سلامت مردم خواهد بود.

گرانت رابرتسون، وزیر دارایی این کشور اظهار کرد: وزارتخانه‌ها بر اساس مجموعه‌ای از شاخص‌های مبتنی بر اصول بودجه پیشنهادی، گزارش خود را در ۳۰ مه ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در سخنرانی مربوط به پیش بودجه در جمع تاجران، ارزش برچسب «ستاره اقتصاد» که بخشی از اقتصاد موفقیت‌آمیز نیوزلند در جهان بوده را تنزل داده و این برنامه را ارائه کرده است.

صندوق بین المللی پول انتظار دارد نیوزلند در سال ۲۰۱۹ رشد ۲.۵ درصدی داشته باشد و در سال ۲۰۲۰ این میزان ۲.۹ درصد باشد، اما رابرتسون گفت: با وجود چنین رشدی همچنان بسیاری از شهروندان بی‌بهره از نتایج رشد اقتصادی هستند.

وی اظهار کرد: به طور قطعی، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی که بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان در حسرت آن هستند در نیوزلند رخ داده، اما این رشد تولید ناخالص داخلی منجر به استانداردهای زندگی بهتر یا فرصت‌های بهتر زندگی در نیوزلند نشده است.

پس چگونه می‌توان ستاره اقتصاد بود در حالی که بی‌خانمانی، فقر کودکان و عدم تساوی در حال افزایش است. به همین دلیل در بودجه پیشنهادی دولت بر سلامت، رفع فقر و برابری تمرکز شده و فراتر از سیاست اقتصادی و مالی ارائه شده معمول است.

در این برنامه از چارچوب استانداردهای مالی زندگی در اولویت‌های سرمایه‌گذاری دولتی و تصمیمات مربوط به بودجه استفاده شده که گاهی اوقات جنبه‌های مهم سلامت در این مورد نادیده گرفته می‌شود.

به همین دلیل، دولت برای موفقیت بیشتر از شاخص‌های اقتصادی سنتی فراتر رفته و چگونگی زندگی مردم را بررسی کرده است.

به عنوان مثال، با قانون اخیر کاهش فقر کودکان، وزارت دارایی مجبور به گزارش بودجه در برابر مجموعه‌ای از معیارهای سلامت و فقر کودکان خواهد بود.

بودجه سلامت پنج اولویت اصلی دارد: حرکت به سوی اقتصاد کم مصرف، نوآوری دیجیتالی، کاهش فقر کودکان، سلامت روان و افزایش درآمد مردم نیوزلند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نیوزلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت

امتداد - اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه مجازی خود در مورد ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳ نوشت: «اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ده هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید. نگهداشت کادر درمان و ارتقاء نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.»

در این زمینه بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت نیز گفت: مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعمال مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال خبر داد و گفت: این مصوبه در بودجه امسال دیده شده است.

وی گفت: با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه به تصویب رسید.

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت