Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@23:08:41 GMT

دوران دفاع مقدس گنج تمام ناشدنی و سرمایه ایران است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۷۱۲

دوران دفاع مقدس گنج تمام ناشدنی و سرمایه ایران است

امام جمعه شهر قدس گفت: ما باید بتوانیم از گنج تمام ناشدنی دفاع مقدس و با الگوسازی آن دوران برای نسل امروز و فردا استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر ؛ حجت الاسلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت که به مناسبت سالروز پیروزی خرمشهر در سالن شهدا سپاه برگزار شد اظهار داشت: رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از کشور مجاهدت ها و رشادت های ارزشمندی داشته اند و لازم است بانک اطلاعات جامع از رزمندگان دوران دفاع مقدس تهیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مدظله) افزود: دوران دفاع مقدس گنج تمام نشدنی است و ما باید بتوانیم از این گنج سال ها استفاده کنیم. راهیان نور، فن آوری و تکنیک استخراج گنج دفاع مقدس است. ما امروز نیازمند الگوسازی دوران دفاع مقدس هستیم تا برای نسل امروز و فردا و برای بیمه کردن آنها و آسیب ناپذیری آنها از این الگوسازی استفاده کنیم.

امام جمعه ادامه داد: امام راحل(ره) فرمودند:" خرمشهر را خدا آزاد کرد" این جمله عصاره تاریخ دفاع مقدس است. امروز نیز رهبری فرمودند: "خرمشهرها در پیش داریم" همان روحیه، وحدت، ایمان قوی، دفاع، همبستگی و مقاومت را نیاز داریم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: از تجربه گذشته برای ساخت آینده استفاده کنیم. اگر قرار است گام دوم که جهانی سازی انقلاب و آماده سازی ظهور امام عصر(عج) است را انجام دهیم باید از تجربه گذشته استفاده کنیم.

حجت الاسلام جوکار افزود: در دوران دفاع مقدس عده ای به شهادت رسیدند و عده دیگر باقی ماندند مانند واقعه عاشورا که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) که رسالت احیای مکتب عاشورا را داشتند و بازماندگان دفاع مقدس نیز حلقه وصل آن دوران و امروز هستند.

وی خاطر نشان کرد: همایش پیشکسوتان انقلاب دارای فوایدی است که علاوه دیدار و یادیاران به یاد آن دوران که از میهن، ارزش ها و مقدسات دفاع کردیم، هستیم. در آن روز هیچ خط کشی سیاسی و قومیت و مذهبی را دخالت ندادیم و وحدت در دفاع مقدس ایجاد کردیم. همانند کمک هایی که نیروهای مختلف به سیل زدگان از نقاط مختلف کشور انجام دادند. ما نباید بازیچه دست سیاسیون باشیم و با امام محوری و تکلیف محوری در جامعه حضور داشته باشیم و به وظایف خود عمل کنیم.

امام جمعه تصریح کرد: دورهم جمع شدن پیشکسوتان انقلاب این پیام را می دهد که ما با توجه به اینکه از عملکرد بعضی مسئولین ناراضی هستیم و این عملکرد کاری را قبول نداریم و مشکلات معیشتی در زندگی داریم، اما سرباز ولی فقیه هستیم و صادقانه به پای عهد خود با ولی امر، انقلاب و خون شهدا ایستاده ایم و به دشمن هم اعلام خواهیم کرد که ما بوجود همه مشکلاتی که داریم اما استوار در مقابل دشمن ایستاده ایم و کوتاه نخواهیم آمد تا دشمن را نابود کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس مهمان شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام بودند و مراسم تشییع این دو شهید که به تازگی در مناطق عملیاتی تفحص شدند در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مردم انقلابی و شهید پرور قم تشییع این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس را از میدان آل یاسین در جوار مسجد مقدس جمکران آغاز کردند و این دو شهید گرانقدر به سمت میعادگاه منتظران ظهور بدرقه شدند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران و سید محمد آقامیری استاندار قم در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم بر پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس اقامه نماز کرد و در ادامه مراسم تدوین در صحن جامع مهدوی این مکان مقدس که به دستور امام زمان (عج) بنا شده، برگزار شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت و حجت الاسلام اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران در قبور مطهر این دو شهید قرار گرفتند و ابدان این شهدا را در جایگاه ابدی آنها قرار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095965

دیگر خبرها

  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند