Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@13:08:02 GMT

ورود صنایع لرستان به بازسازی مناطق سیل‌زده

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۸۷۶۶

ورود صنایع لرستان به بازسازی مناطق سیل‌زده

تین‌نیوز | 

استاندار لرستان از ورود صنایع استان به بازسازی مناطق سیل‌زده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید موسی خادمی در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی استان که با حضور اعضای کمیته فرهنگی، تبلیغات اطلاع‌رسانی مناطق سیل‌زده کشور برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم حضور این کمیته بخشی از مشکلات مردم را حل کند و از طرفی خدمات دولت و نظام از طریق تریبون و امکانات خود به سمع و نظر مردم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام کارهایی که تا به حال انجام گرفته به صورت موقت و برای رفع نیازهای فوری مردم بوده است، افزود: کارهای اساسی و دائم هنوز انجام نشده چراکه زمان‌بر بوده و نیاز به برنامه‌ریزی و تامین منابع دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ساخت منازل مردم در اولویت کاری است، تصریح کرد: بعضی خانه‌ها و زمینها به طور کامل از بین رفته است که علاوه بر ساخت، نیاز به تامین زمین دارد.

وی افزود: با تمام مشکلات کمبود زمین در این مناطق و مسائل حقوقی توانستیم در پلدختر و معمولان و بیشتر روستاهای این مناطق مشکلات تامین زمین را حل کنیم که پس از تامین منابع و پرداخت وام، ساخت و ساز شروع خواهد شد.

خادمی خاطرنشان کرد: تعدادی از این خانه‌ها درجاساز هستند که با پرداخت وام و دیگر کمک‌ها شروع به ساخت شده و بخش دیگری از این منازل نیازمند تعمیر هستند که اقدامات لازم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: با مشارکت مردم باغات شروع به پاکسازی شده‌اند.

مقام عالی‌رتبه استان گفت: کاری که از قبل در استان انجام شده بود بیمه منازل روستایی است که به خانه‌های بیمه شده ۳۰ میلیون وام پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: صنایع لرستان را نیز برای تامین نیازهای منطقه و از طرفی رونق تولید و ایجاد اشتغال به کار ورود داده‌ایم.

استاندار لرستان ابراز امیدواری کرد با کمک مردم ایران تلاش دولت و تمام نهادهای نظامی این مشکلات را به سهولت تبدیل کنیم.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس از فضای کارگری برداشته شود

ایسنا/لرستان دبیر خانه کارگر لرستان گفت: باید استرس از فضای کارگری برداشته شود.

محمدحسن موسیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و مسائل معیشتی، کارگران پایبند به نظام هستند و در همه مقاطع مختلف حساس کشور ‌حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید استرس از فضای کارگری برداشته شود، افزود: رفع مشکلات کارگری نباید محدود به هفته کارگر شود و مسؤولان باید در طول سال به رفع تدریجی این مشکلات بپردازند.

موسیوند با بیان اینکه این قشر در کشور ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید را تقدیم نظام کرده‌اند، اظهار کرد: در کشور برای افزایش حقوق انتظار داشتیم که مطابق ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ افزایش انجام شود، اما با توجه به شرایط موجود این امر محقق نشد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود کمک شود واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل لرستان احیا و از سرمایه‌گذاران دعوت شود.

دبیر خانه کارگر لرستان با بیان اینکه حدود ۴۰ شورای اسلامی کار در استان داریم، گفت: امنیت شغلی، بهبود شرایط اقتصادی و همخوانی داشتن میزان حقوق و دستمزد کارگران با تورم، مهمترین مطالبات جامعه کارگری‌اند.

موسیوند افزود: هرگونه حمایت صنفی، معیشتی، مهارت‌آموزی و ... از کارگران شود، قطعاً موجب توانمند شدن آنها خواهد شد و با خاطری ایمن و با انگیزه دوچندان به کار و تولید مشغول خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ورود سامانه بارشی جدید به لرستان
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است