Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@21:29:23 GMT

تیلرسون: ترامپ در دیدار با پوتین شکست خورد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۹۲۶۸

تیلرسون: ترامپ در دیدار با پوتین شکست خورد

وزیر سابق خارجه آمریکا در نشستی در کنگره این کشور گفته است در دیدار نخست پوتین و ترامپ، رئیس‌جمهور روسیه از عدم آمادگی همتای آمریکایی خود استفاده کرده و نشست را به سمت و سوی دلخواهش برده است.

به گزارش مشرق، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق آمریکا روز چهارشنبه در نشستی در کنگره گفته است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در اولین دیدارش با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، صحنه را واگذار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از منابع مطلع نوشته است در این نشست غیرعلنی که در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شده، تیلرسون به نمایندگان گفته است که در سال ۲۰۱۷ در جریان دیدار پوتین و ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا صرفاً به اندازه احوال‌پرسی ابتدای جلسه آمادگی داشته و این پوتین بوده که توانسته در این نشست دو ساعته موضوعات را به سمت و سوی مورد نظرش پیش ببرد.

بیشتر بخوانید:

یک مخفی‌کاری دیگر از ترامپ در دیدار با پوتین هدیه گرانبهای ترامپ به پوتین

یکی از دستیاران کنگره که خواسته نامش فاش نشود، در مورد محتوای جلسه با تیلرسون گفته است: «ما وقت زیادی را به بحث درباره اینکه پوتین چطور از هر فرصتی برای پیشبرد آنچه که می‌خواسته استفاده کرده، سپری کردیم.»

وی افزود: «میزان آمادگی [ترامپ و پوتین] نابرابر بوده و همین امر دو طرف را در موضع نابرابری قرار داده است.»

تیلرسون که در سال ۲۰۱۸ توسط ترامپ اخراج شد، روز چهارشنبه به مدت هفت ساعت در حضور نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان نظراتش درباره دولت ترامپ را بیان کرده است.

ترامپ در واکنش به گزارش واشنگتن‌پست، اظهارات تیلرسون را رد و عنوان کرده است که «من کاملاً برای دیدار با ولادیمیر پوتین آماده بودم. دیدارهای بسیار خوبی داشتیم.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس ترامپ رکس تیلرسون ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین به چین سفر می‌کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

دیگر خبرها

  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!