Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@05:05:18 GMT

واشنگتن خواستار آتش بس در سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۹۳۳۴

واشنگتن خواستار آتش بس در سوریه شد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت: در واقع ما در ادلب و دیگر مناطق سوریه نیازمند آتش‌ بس هستیم.بنابراین به شکل گسترده‌ای در تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس شرکت می‌کنیم.

وی افزود: این درگیری‌ها و حملات متقابل غیر نظامیان را تحت فشار و احتمال وقوع درگیری منطقه‌ای را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جفری در پاسخ به سوالی پیرامون استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه گفت: آمریکا همچنان هرگونه حمله احتمالی از این نوع را پیگیری می‌کند. اما تاکنون به اطلاعات قطعی درباره استفاده از ماده کلر دست نیافته‌ایم و بررسی‌ها نیز تمام نشده است.

وی افزود: آمریکا به همکاری خود با روسیه برای کمک به کاهش درگیری‌ها در ادلب ادامه می‌دهد و با وجود حمله فاجعه بار اخیر اما مسکو تاکید کرده به توافق آتش بس با ترک‌ها پایبند است.

از سوی دیگر، بسیاری از پناهجویانی که در مرزهای ترکیه در چادرها ساکن هستند، نسبت به عدم تلاش گسترده ترکیه برای کمک به آنها ابراز نگرانی و خشم کردند.

طبق این گزارش، رسانه‌های رسمی سوریه گزارش کرده‌اند، ارتش حمله گسترده مخالفان در برخی مناطق را خنثی کرده است.

افراد مسلح سوریه نیز از تسلط مجدد بر منطقه کفر نبوده که دولت دمشق اخیر آزاد کرده بود، خبر دادند.
 

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آتش بس سوریه واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

یک مسئول محور مقاومت از ادامه مأموریت و وظایف مستشاران ایرای در سوریه خبر داد و تأکید کرد با حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، این مأموریت‌ها متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از این مسئول محور مقاومت گزارش داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایف توافق شده با دمشق، هر جا که لازم است در سوریه به طور عادی مأموریت خود را انجام می دهند و هیچ گونه عقب نشینی (در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق) صورت نگرفته است.

منبع مذکور افزود: اساسا هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق و هماهنگی دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

وی گفت: آنچه در رسانه‌های بین المللی و سایت‌های عربی درباره تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانیان و کاهش تعداد نیروها منتشر می شود، صحت ندارد.

در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق که در تاریخ سیزدهم فروردین ماه صورت گرفت، هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند