Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- وزیر خارجه آمریکا به وجود اختلاف نظر با مشاور امنیت ملی ترامپ درباره ایران اعتراف کرد اما تلاش کرد تفاوت نظر مقامات عالی را امری طبیعی جلوه دهد.

مایک پمپئو روز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه خیری سی ان بی سی این مطلب را در پاسخ به سوالی که آیا با جان بولتون درباره ایران هم نظرید، مطرح کرد.

وی افزود: ممکن من و جان به طور کامل با همدیگر موافق نباشیم اما درباره چشم انداز تهدیدهای جهانی به طور کامل در یک راستا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: من و بولتون در این زمینه هم نظر هستیم. اما هر مقام ارشد می تواند نظرات متفاوتی داشته باشد. ترامپ می خواهد مقامات، منعکس کننده نظرات او باشند که بر اساس واقعیت هایی است که می بیند؛ از این رو من و جان هم این کار را انجام می دهیم.
پمپئو در پاسخ به این سوال که شما موافق مذاکره هستید اما جان به طور کامل با آن مخالف است، گفت: این مساله را رئیس جمهوری به طور کامل روشن کرده است که اکنون زمان مناسب مذاکره است.
وی افزود: آنچه که برای من و جان جالب بود، این است که رئیس جمهوری آن را بسیار مهم دانست و گفت که برای مذاکره آماده است هرگاه که جمع بندی ایرانی ها این باشد که بهترین منافعشان در مذاکره است. ما برای دریافت تماسشان آماده ایم.
وزیر خارجه آمریکا درباره تاثیر تحریم های نفتی ایران بر بازار جهانی هم مدعی شد دولت ترامپ اقداماتی را برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت انجام داده است.
پمپئو اطمینان داد که مطمئن هستیم که ما کار سختی را انجام داده ایم تا مطمئن شویم که بازار به خوبی عرضه می شود و من امیدوارم بتوانیم این کار را ادامه دهیم و من فکر می کنم که می توانیم.
وزیر خارجه آمریکا درباره نشست روز سه شنبه خود با اعضای کنگره آمریکا هم گفت فکر می کنم تقریبا هر عضو، دموکرات و جمهوری خواه به طور یکسان از آن اتاق بیرون آمدند و تهدیداتی که ما در حال بحث در مورد آن هستیم را درک کردند.
پمپئو مدعی شد آنها فهمیدند که تصمیم رئیس جمهوری ترامپ برای جلوگیری از تهدید و محافظت از نیروهای ما، کاملا توجیه و منطقی بود.
اظهارات وزیر خارجه آمریکا درشرایطی مطرح می شود که دموکرات های کنگره پس از این نشست به صراحت گفتند که ترامپ و مقاماتش باید بدانند که هیچ مجوزی برای جنگ با ایران ندارند.
آنها خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم های شدید و رفتارهای تحریک آمیز را باعث تشدید تنش با ایران دانستند.
وی درباره دیدار جان کری با مقامات ایران هم گفت: من تاکنون ندیده ام مقاماتی که در کار نیستند، تلاش کنند به نیابت از ایالات متحده علیه سیاست های رئیس جمهوری ترامپ اقدام کنند. من نمی توانم جزئیات این دیدار را بگویم.
وزیر خارجه آمریکا افزود: کاش می توانستم بگویم که اطمینان دارم که اینگونه نیست اما من دیدم که جان کری به همراه ارنست مونیز و وندی شرمن به مونیخ رفتند و در آنجا با همه کسانی که در برجام هستند که اساسا شکستی برای آمریکا بود، دیدار کردند.
به نظر می رسد مقامات کاخ سفید با درک شکست در سیاست های فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران و فشاری که به خاطر انتخابات 2020 متحمل می شوند، نیازمند تخریب چهره دموکرات ها دارند تا هم توجیه گر ناکامی خود باشند و هم اهرمی برای چالش دموکرات ها در موضوع دخالت عوامل خارجی ایجاد کنند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مایک پمپئو احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم

آفتاب‌‌نیوز :

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه نشست امروز هیات دولت، گفت: حماس در چهارچوب اصول خود و در طرحی واقع بینانه پاسخ ابتکار پیشنهادی مصر و قطر را ارائه کرد.

وزیر خارجه تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خودشان عمل کنند همه چیز برای برقراری آتش بس پایدار و حل مسئله در غزه فراهم است.

وی افزود: نتانیاهو و افراد افراطیِ رژیم صهیونیستی تلاش خود را برای تداوم جنگ به‌کار می‌برند؛ چون آتش‌بس می‌تواند بحران جدیدی برای آن‌ها باشد.

ایران و مصر مصصم به برقراری روابط دیپلماتیک هستند

وزیر خارجه تاکید کرد: گفتگوی با همتای مصری ام داشتم و در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط طبیعی هستیم. با همسایگان رابطه قوی داریم و دو روز قبل از شروع عملیات به کشور‌های که در آن پایگاه آمریکایی وجود داشت اطلاع دادیم تنبیه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات آن در منطقه است.

هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود

وی افزود: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی و کشور‌هایی که آمریکا در آنجا پایگاه داشت اعلام کردیم هدف‌مان همسایگان و پایگاه‌های آمریکا نیست بلکه رژیم اسرائیل است. در این پیام هشدار دادیم اگر آمریکا وارد اقدام علیه منافع ایران شود پاسخ ما بر روی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی خواهد بود. 

وزیر خارجه عنوان کرد: به دوستان‌مان که پایگاه‌های امریکا در کشورشان قرار دارد اعلام کردیم روابط‌مان بر مبنای برادری است، اما اگر آمریکا دست از پا خطا کند پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار خواهیم داد. عمده کشور‌های همسایه به ما اعلام کردند به هیچ کشوری اجازه تعرض به ایران از خاکشان را نخواهند داد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: امید است پاسخی که ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی داد کمک کند که هر چه زودتر بحران درمنطقه فروکش کند و حقوق فلسطینیان در این چهارچوب تامین شود و به طور قطع ما در مسیر دوستی و همکاری هرچه بیشتر با همسایگان و همه کشور‌های منطقه و جهان حرکت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای قزاقستان، فنلاند و صربستان
  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: در مسیر تدوین نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی ایران و مصر هستیم
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • امیرعبداللهیان: همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران