Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@15:51:11 GMT

اماواگرهای بارداری ازطریق"رحم‌اجاره‌ای"

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۰۲۱۳

عضو هیآت علمی پژوهشگاه رویان گفت: استفاده از رحم اجاره‌ای از لحاظ شرعی و قانونی اشکالی ندارد و این عمل در ایران انجام می‌شود. ناطقان: مرضیه شیوا عضو هیآت علمی پژوهشگاه رویان در خصوص شرایط استفاده از رحم جایگزین اظهار داشت: رحم جایگزین یا رحم میزبان به مواردی اطلاق می‌شود که در آن مادر نمی‌تواند از طریق رحم خود فرزندی را به دنیا بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: برخی از این مادران به صورت مادرزادی رحم ندارند و استفاده از رحم جایگزین یا اجاره رحم، تنها گزینه و روش است که می‌تواند از آن طریق صاحب فرزند شود.

شیوا در خصوص نحوه بارداری از طریق رحم اجاره‌ای توضیح داد: در حقیقت در اجاره رحم، اسپرم پدر با تخمک مادر در محیط آزمایشگاهی لقاح داده می‌شود و جنین حاصله در رحم زن دیگری که قابلیت بچه‌دار شدن را داشته باشد جایگزین می‌شود، در این حالت فرد اجاره دهنده رحم، تنها یک میزبان برای جنین است و نوزاد متولد شده تنها ویژگی‌های ژنتیکی پدر و مادر خود را به ارث می‌برد.

وی در خصوص شرایط جسمی فرد اجاره دهنده رحم توضیح داد: خانمی که حاضر می‌شود رحم خود را جهت پرورش جنین در اختیار زوجی دیگر قرار دهد باید جوان باشد، قبلا حاملگی موفق را تجربه کرده باشد، بیماری خاصی نداشته باشد و سابقه بیماری دیابت نداشته باشد.

عضو هیآت علمی پژوهشگاه رویان افزود: عدم استعمال دخانیات حتی در حد سیگار از شرایطی است که زنان باید برای اجاره ی رحم خود این موارد را رعایت کنند و خانمی که استعمال سیگار داشته باشد نمی‌تواند جنین را در رحم خود نگهداری کند.

شیوا در پایان گفت: انجام این عمل از لحاظ شرعی و قانونی اشکالی وجود ندارد و این عمل در ایران انجام می‌شود اما آمار دقیقی در خصوص میزان تولدها از این طریق وجود ندارد و ممکن است این نوع باروری نیز در مواقعی با شکست مواجه شود.


منبع: فارس برچسب ها: بارداری ، رحم اجاره ای ، ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بارداری رحم اجاره ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه