Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مراسم بازگشایی این موزه ضمن قدردانی از زحمات کلیه مسئولان و خبرنگاران این منطقه در پیگیری مکرر مرمت و افتتاح این مجموعه تاریخی و فرهنگی شهرستان اهر گفت: امروز شاهد به ثمر رسیدن این امر و بازگشایی دوباره این موزه در سه سالن و سرسرای بقعه شیخ شهاب الدین اهری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی آبدار افزود: متأسفانه در اثر زلزله سال ۱۳۹۱ ارسباران این موزه که در محل ساختمان بقعه شیخ شهاب الدین است دچار آسیب جدی شد که با همکاری و همراهی دانشگاه هنر اسلامی عملیات مطالعاتی، آغاز و مرمت و بازسازی بنا توسط سازمان میراث فرهنگی شروع شد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های ویژه بنای تاریخی طی گذشت چند سال از سوی اداره میراث فرهنگی بالاخره این تلاش‌ها به ثمر نشست و امروز شاهد افتتاح این موزه و مرمت بقعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهری هستیم.

وی افزود: امروز با افتخار می‌گوئیم تمام تلاش‌های ما برای بازسازی و مرمت این مجموعه ارزشمند به نحو شایسته جواب داده و اکثر موارد مرمتی این پروژه به اتمام رسیده است و طرح‌های جدیدی نیز برای توسعه این مجموعه داریم که با همراهی مردم و مسئولان می‌توان در آینده شاهد شاهد رونق این بنای تاریخی در منطقه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه از تشکیل هیئت امنا برای مجموعه باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری نیز خبر داد.

وی افزود: امیدواریم با مشارکت مردمی در اداره بناهای تاریخی در قالب هیئت امنا بتوانیم زمینه مشارکت مردم را در این زمینه بیش از پیش افزایش دهیم.

آبدار در پایان از پیش قدمی دانشگاه علوم پزشکی در آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب قدردانی کرد و گفت: امیدواریم سایر ادارات و نهادها نیز در آزادسازی به موقع محل اطراف این بقعه تاریخی نهایت همکاری را انجام دهند.

گفتنی است برای مرمت و بازسازی بقعه شیخ شهاب الدین اهری و موزه ادب و عرفان بیش از ده میلیارد ریال هزینه شده است.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم

  به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری گفت: همه معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی فرهنگی مشارکت‌کننده در این طرح، به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بازدید کنند.   معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بازدید از خانه لاریها، زندان اسکندر، نارین قلعه و باغ جهانی پهلوان پور مهریز در این روز برای فرهنگیان رایگان است، همچنین باغ جهانی دولت‌آباد و موزه آب با ۵۰ درصد تخفیف، قنات جهانی زارچ و موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی با ۶۰ درصد تخفیف، موزه دیدنی‌های یزد با ۴۰ درصد تخفیف و موزه نور و روشنایی با ۸۰ درصد تخفیف در این طرح مشارکت دارند.   وی گفت: این طرح در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان با ارائه کارت شناسایی معتبر به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است.   در تقویم رسمی کشور ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی