Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه ریزی برای به کارگیری شناورهای مسافری ایرانی در مسیر چابهار- مسقط گفت: مذاکرات برای راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار-کراچی در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، بهروز آقایی در جریان بازدید وزیر امور خارجه کشور از پایانه مسافری شهید کلانتری، گفت: این پایانه در سال 95 ظرف سه ماه تجهیز و راه اندازی شد و از همان سال، شناورهای مسافری میان چابهار و مسقط در کشور عمان آغاز به کار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برقراری 9 سرویس و جابجایی 900 مسافر دریایی بین ایران و عمان از طریق پایانه شهید کلانتری، تصریح کرد: مسافران به استفاده از این خط بسیار راغب بودند و می توان گفت این خط تا حدی سفرهای هوایی میان ایران و عمان را تحت تاثیر قرار داد.

آقایی با بیان اینکه این سفرها تحت تاثیر قیمت سوخت و افزایش نرخ ارز قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اسفند سال گذشته قرارداد یک سرمایه گذاری منعقد و یک فروند شناور 150 نفره توسط یک شرکت ایرانی خریداری شد که این شناور از انتهای خرداد ماه در خط  چابهار- مسقط فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به برنامه ریزی برای آغاز سفرهای مسافری دریایی میان چابهار و بندر کراچی پاکستان اشاره کرد و گفت: این مساله در سفر وزیر راه و شهرسازی به پاکستان مورد توافق قرار گرفته و اکنون توسط سفرای دو کشور پیگیری می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ عباس غریبی در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

وی با بیان این که وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروزرسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقاء شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی اظهار داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان این که هم اکنون این سامانه در مدار قرار گرفته است، افزود: اکنون اطلاعات مربوط به وضعیت شیر‌های کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سامانه می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان