Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند پیشرفت پروژه های نیمه تمام در کشور گفت: امروز پروژه های نیمه تمام در کشور هزینه های زیادی را به دولت تحمیل کرده است که منطقی نیست. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین،  سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که امشب با حضور حاجی محمدی رئیس امور پایش ارزیابی اطلاعات مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، استاندار قزوین و جمعی از نمایندگان و مسئولین استانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هنوز آمار مشخصی از پروژه های نیمه تمام در کشور وجود ندارد در حالی که یکی از مهم ترین دغدغه های دولت حل و فصل این پروژه ها و طرح هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برخی از این پروژه ها بیش از 10 سال است که به صورت نیمه تمام و راکد باقی مانده است و هزینه های زیادی را به دولت تحمیل کرده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل ما نبود ساختار مشخص برای اولویت سنجی این پروژه ها و اجرای آنهاست و هزینه های نگهداری در حالت نیمه تمام آنها نیز در این سالها بر عهده دولت بوده است.

زرآبادی گفت: ساختار بودجه ما نیاز به اصلاح دارد و بیشتر صاحب‌نظران در این حوزه اتفاق نظر دارند اما هنوز گزارشی از روند اصلاح این ساختار ارائه نشده است.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان بوشهر نیازمند تامین 1200 میلیارد تومان استطرح‌های صنعتی نیمه تمام استان بوشهر با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تکمیل می‌شوداستانداری همدان آماده واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به قرارگاه پیشرفت و آبادانی است

وی عنوان کرد: نماینده ها باید از وضعیت و روند این ساختار مطلع باشند تا بتوانند در تصمیم گیری ها مداخله هدفمند و تاثیر گذار داشته باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی همچنین از عدم شفافیت در اجرای طرح ها انتقاد کرد و بیان کرد: به طور مثال در مسئله افزایش حقوق کارکنان دولت شبهات و اما و اگرهای فراوانی مطرح است در صورتی که با شفاف سازی میشد کمتری سوال و شبهه به وجود آورد.

زرآبادی گفت: بیشتر کارکنان از جزئیات افزایش حقوق و افزایش پلکانی آن بی اطلاع هستند.

وی همچنین تعیین و تکلیف دانشجو معلمان وزارت آموزش و پرورش را از برنامه های ضرورت دار دانست و گفت: امسال باید در خصوص این دانشجو معلمان تصمیم گیری اساسی صورت گیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه آموزش و پرورش ما در استان دغدغه نوسازی مدارس را داریم اگرچه مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در این زمینه علمکرد خوبی ارائه کرده اند اما تعهد استانی در ساخت مدرسه هنوز اجرایی نشده است .

انتهای پیام/

R41364/P/S6,63/CT11 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد

رئیس مجلس در نشست با اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین گفت: بارها به نمایندگان تأکید کردم که بار دولت، بار سنگینی است، هرچقدر می‌توانیم تسهیل‌گری برای پیشرفت کار دولت انجام دهیم تا مردم ذی نفع نهایی باشند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نشست اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر روز گذشته (دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403) در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف دیدار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل هیأت تطبیق مصوبات یکی از اصول قانون اساسی که می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد، افزود: بنده از روز اول خودم را مکلف دانستم که هر چه این جمع تصمیم گرفت، همان را مبنا قرار دهم و همانظور که آقای اسماعیلی اشاره کرد، حتی توصیه‌ای هم نداشتم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که موضوعات در هیأت تطبیق سیاست زده شود، ادامه داد: خدا را شاکریم که مسائل با دقت و به‌صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت تا امور به دور از هرگونه سیاست زدگی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بارها به نمایندگان تأکید کردم که بار دولت، بار سنگینی است و هرچقدر بتوانیم تسهیل‌گری برای پیشرفت کار دولت انجام دهیم تا مردم ذی نفع نهایی باشند، باید انجام دهیم که از این دقت اعضای هیأت باید تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این جلسه در دوره یازدهم آخرین جلسه‌ای است که برگزار می‌شود، از اعضای هیأت تشکر کرد و گفت: تشکر ویژه‌تری هم از کارگروه ویژه دارم که مصوبات خارج از دولت که به کارگروه ارسال می‌شد را بررسی می‌کردند تا تبعات حقوقی این مصوبات نیز مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اولاً برای این موضوعات فوری که عمدتاً در شورای عالی اقتصادی و جلسات سران قوا اتخاذ می‌شد، قید زمانی در نظر گرفتیم و ثانیاً از دولت درخواست کردیم اگر به این مصوبه برای دائمی شدن نیاز دارد، لایحه به مجلس ارائه کند. اگر اجرای این مصوبات زمان بر باشد، بی قانونی در کشور ایجاد می‌کند.

قالیباف اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس به لحاظ تخصصی روی موضوعات کار می‌کرد اما من می‌خواستم به لحاظ حقوقی نیز مصوبات خارج از دولت را مورد بررسی قرار دهند تا عارضه کمتری داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترکیب هیأت تطبیق تصریح کرد: وقتی به ترکیب این هیأت نگاهی می‌اندازیم، در میابیم که این جمع به حد کفایت صلاحیت اظهار نظرهای حقوقی در هر حوزه‌ای را دارد و موجب اعتبار مجلس است.

وی یادآور شد: به دوستان دولت و رئیس هیأت تطبیق نیز بارها گفته‌ام که تا جایی که می‌شود با هم گفت‌وگو داشته باشند و پس از حکم اولیه فرصت برای اصلاح داده شود و من حتی سلایق شخصی خودم در حد مدیریتی را هم اعمال نکردم و نظرم، نظر هیأت تطبیق بوده است.

لازم به ذکر است در این نشست برخی از اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در سخنانی کوتاه به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۰درصدی تولید نفت خام در دولت سیزدهم/ اولویت وزارت نفت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • مردم حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشند
  • فردا، پایان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است