Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد - ايرنا - استاندار خراسان شمالي گفت: حرکت کند شهرستان ها و بخش هاي مختلف استان در جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي مانع تخصيص بخشي از اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي به آنان خواهد شد.

به گزارش ايرنا به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري در روز پنجشنبه، محمدعلي شجاعي در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان اظهار داشت: تخصيص هزار ميليارد ريال از کل اعتبارات 5 هزار و 570 ميليارد ريالي تملک دارايي هاي سرمايه اي استان در سال جاري به شهرستان ها و بخش هاي مختلف، بستگي به ميزان تلاش آنان براي جذب سرمايه گذاري هاي بخش خصوصي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به بررسي فعاليت و ميزان جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي استان در سه ماه آينده، افزود: ميزان جذب اعتبارات بخش خصوصي و بهره مندي از ظرفيت هاي قانوني بودجه سال 98 از شاخص هاي اصلي براي تخصيص اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي توزيع نشده استان است.
وي ادامه داد: توزيع اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي در دو بخش شهرستاني و فصول در استان با تاکيد بر نگاه ويژه به مناطق محروم و کمتر توسعه يافته استان است.
شجاعي در خصوص دغدغه فرمانداران مبني بر نبود برخي زيرساخت ها در شهرستان هاي محروم براي جذب سرمايه گذار، گفت: سرمايه گذاران بخش خصوصي را جذب کنيد ما زيرساخت ها را تامين خواهيم کرد.
وي تاکيد کرد: به دنبال جذب سرمايه هاي بخش خصوصي باشيد چرا که رفع محروميت ها و توسعه استان با اعتبارات موجود امکان پذير نيست.
شجاعي دستور داد: جابجايي اعتبارات شهرستاني بدون هماهنگي با متولي شهرستان نبايد انجام شود و اين قانون استان خواهد بود.
نماينده عالي دولت در خراسان شمالي در ادامه سخنان خود گوشزدهايي به مديران دستگاه هاي اجرايي داشت و گفت: با همراهي نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي جلسات مختلفي با مسئولان کشوري برگزار مي کنيم و خبر برگزاري اين جلسات به گوش مديران مي رسد اما حرکت و پيگيري از جانب آنان حس نمي کنم.
شجاعي تصريح کرد: در حال تشکيل سازوکاري براي پيگيري مصوبات جلسات در مرکز هستم اما انتظار دارم از مديران نيز از وزارتخانه هاي متبوع پيگير باشند.
وي افزود: مديران دستگاه هاي اجرايي و فرمانداران سند توسعه استان را مطالعه کنند و نسبت به قوانين مربوط به بودجه سال 98 آگاهي کامل داشته باشند و اجراي آن را مطالبه کنند.
وي گفت: شرايط امروز کشور ويژه است و ما به عنوان مسئول بايد اين شرايط را درک کنيم و با تلاش و دلسوزي بيشتر نسبت به گذشته اقدام کنيم و مسيرهاي کاري گذشته را تغيير دهيم.
شجاعي گفت: از مديراني که شرايط را درک کرده و تغيير رويه داده اند قدرداني مي کنم و از مديراني که شرايط را درک نکرده و به مانند گذشته فعاليت مي کنند گله مند هستم و بدانند که بخش مربوط خود را دچار مشکل مي کنند.
وي گفت: در جلسات با مديران مختلف برخي فقط به ارائه آمار بسنده مي کنند و آنان بايد بدانند که بنده در استان هستم و از شرايط و آمار و ارقام آگاهي دارم و نشست بنده با مديران با هدف حل مشکلات و نه تشکيل محکمه است.
شجاعي مطرح کرد: در يک بخش اگر مدير به خوبي کار نکند موجب هدر رفت زمان مي شود و بنده به عنوان نماينده عالي دولت در استان و مسئول در برابر حاکميت، نظام و مردم نمي توانم با مديري که تمايلي به تغيير متناسب با شرايط کشور را ندارد ادامه کار داشته باشم و انصافا هم حق ندارم بيش از اين مدارا کنم.
وي ادامه داد: امسال ارزيابي دستگاه هاي اجرايي و فرمانداران از حالت تکراري سال هاي گذشته خارج مي شود و ميزان بهره مندي از ظرفيت هاي قانوني بودجه 98 و واگذاري پروژه ها به بخش خصوصي از شاخص هاي مهم ارزيابي خواهد بود.
شجاعي خاطر نشان کرد: در بحث بهره مندي از ظرفيت قانوني موجود جهت واگذاري پروژه ها به بخش خصوصي در جلساتي که تا کنون برگزار شده است نديدم که کسي اشاره اي داشته باشد اين در حالي است که اين ظرفيت هاي ايجاد شده توسط دولت و قانونگذار براي افزايش تاب آوري در شرايط خاص است.
وي اشاره داشت: فروش اموال و اراضي مازاد براي تامين نقدينگي است و دستگاه اجرايي نبايد براي تامين نقدينگي تنها استانداري، سازمان مديريت و برنامه ريزي و خزانه را بشناسد بلکه بايد از ظرفيت هاي قانوني موجود بهره مند شود.
شجاعي بار ديگر تاکيد کرد: نبايد تنها به اعتبارات استاني اکتفا کرد و براي جذب اعتبارات بيشتر بايد مکاتبات و جلسات مختلفي با دستگاه ملي خود داشته باشيد و مصوبات را پيگيري کنيد و بدانيد چانه زني براي مردم استان هيچ ايراد و اشکالي ندارد.
استاندار خراسان شمالي در ادامه بروکراسي اداري را سم مهلک استان قلمداد کرد و گفت: بروکراسي اداري مملکت را به تعطيلي کشانده است و با معطل کردن سرمايه گذار به بهانه هاي مختلف اجازه نفس کشيدن را از آنان گرفته است.
شجاعي گفت: امسال بخش خصوصي اولويت استان است و گريزي نخواهيم داشت چرا که تنها با اکتفا به اعتبارات استاني توسعه رقم نمي خورد.
وي تاکيد کرد: مصوبات جلسات مختلف استان بايد اجرايي شود و بدانيد عدم اجراي مصوبات همان کارهاي عقب مانده مردم و استان است.
شجاعي خاطر نشان کرد: حرکت استان بر اساس سند توسعه است چرا که در اين سند پيشران هاي مختلف اقتصادي استان به خوبي ديده شده است و همچنين در نظر داريم براي اجراي اين سند حداکثر استفاده را از ظرفيت ها و هم افزايي موجود داشته باشيم و در طرحي مشخص نقش تمامي بخش هاي استان به خوبي تعريف شود.
وي مطرح کرد: سازمان مديريت و برنامه ريزي استان بايد فرمولي مشخص براي ايجاد عدالت کامل در توزيع اعتبارات تعريف کند تا فاصله مناطق محروم و کمتر برخوردار با ديگر مناطق برطرف شود.
شجاعي همچنين با بيان اين مطلب که براي اتمام پروژه هاي نيمه تمام استان بايد شاخص تعريف شود، تصريح کرد: شاخص امسال مشخص است و تکميل و بهره برداري از پروژه هايي که بيشترين اشتغال را ايجاد مي کند در اولويت خواهد بود.
رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان ادامه داد: از سيستم قضايي، انتظامي، نظامي و امنيتي استان به واسطه اينکه امروز به راحتي براي بررسي توسعه استان جلسه مي گذاريم قدرداني مي کنم چرا که اگر اين امنيت نبود امروز موضوع برقراري امنيت به جاي برنامه ريزي براي توسعه استان اولويت مي شد.
شجاعي در بخش ديگر سخنان خود به سفر رياست جمهوري به خراسان شمالي اشاره داشت و گفت: تا به امروز اين سفر قطعي است و دوشنبه و سه شنبه هفته آينده تيمي از نهاد رياست جمهوري براي بررسي و بازديد از پروژه هاي قابل افتتاح در استان حضور خواهند يافت.
شجاعي خطاب به معاونان خود و مديران دستگاه هاي اجرايي تاکيد کرد: پروژه هاي قابل افتتاح را احصا و سرجمع اعتبارات و برآورد ريالي اين پروژه ها را مشخص کنيد.
وي با اشاره به سفر دکتر لاريجاني و سردار اشتري به خراسان شمالي هم گفت: تمامي اين سفرها به نفع استان است تا در قالب اين سفرها در بخش مربوط جذب اعتبار داشته باشيم.
شجاعي در پايان با تاکيد بر حل مشکلات کارکنان دولتي گفت: تلاش داريم براي کارمنداني که حداقل حقوق دريافتي را دارند در قالب تعاوني چند زمين براي تعريف پروژه مسکن شناسايي کنيم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان از توزيع اعتبارات تملک و دارايي سال 98 خبر داد و گفت: در سال جاري 557 ميليارد تومان رديف هاي استاني ابلاغ شده که در مقايسه با سال گذشته 12 مميز 3 دهم درصد رشد داشته است.
حسن پارسي پور افزود: در زمينه توزيع اعتبارات در دو بخش شهرستاني و فصول مبلغ 340 ميليارد تومان از 557 ميليارد تومان ابلاغ شده در نظر گرفته شده است .
وي با اشاره به 2 هزار و 200 پروژه نيمه تمام در استان گفت: 3 هزار و 700 ميليارد تومان اعتبار براي بهره برداري و تکميل اين پروژه ها مورد نياز است.
پارسي پور مطرح کرد: اعتبارات هزينه اي امسال استان با 14 مميز يک دهم درصد رشد نسبت به سال گذشته از 197 ميليارد تومان به 225 ميليارد تومان رسيده است که 141 ميليارد تومان آن براي پرداخت حقوق به کارکنان است.
5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳ میلیارد تومانی سیل در شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گفت: تا این لحظه برآورد خسارت وارده به دلیل جاری شدن سیل و بارندگی شدید در این شهرستان حدود ۱۳ میلیارد و دویست میلیون تومان است.
 کلیدری افزود: فعالیت سامانه بارشی در روستا‌های سلیمانی، وزیریه، غلاث، زاونگ، نصرآباد، رشیدآباد، قالیباف، گزار، امیرآباد کمال، جلال آباد، حاجی آباد و ابراهیم آباد سبب جاری شدن سیل و بارش شدید باران شد.
وی گفت:حدود ۲/۵ میلیارد تومان به باغات پسته و انگور ۶۲۰ میلیون تومان به قنوات،۳۳۰ میلیون تومان به بخش دام و ۶۶۰ میلیون تومان به کندو‌های زنبور عسل و جاده بین مزارع ۳۰۰ میلیون تومان علت آبگرفتگی خسارت وارد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه با اشاره به این که موارد به ستاد بحران استانداری منعکس شده است، افزود: به محض جاری شدن سیلاب ستاد بحران در فرمانداری تشکیل شده و با کمک مردم و دهیاری‌های روستا‌های مسیر جاده و جاری شدن سیلاب را به روستاییان اطلاع دادند. از این رو تلفات جانی نداشتیم و فقط خسارت مالی وارد شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید فرماندار شهرستان بوکان از پروژه در حال ساخت بیمارستان ٢۵٠ تختخوابی بوکان 
  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • کلنگ‌زنی پروژه فاضلاب شهر قروه درگزین در سال‌جاری
  • خسارت طوفان به تاسیسات برق شهرستان‌های خراسان رضوی
  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • خسارت ۱۳ میلیارد تومانی سیل در شهرستان فیروزه
  • خسارت ۴۹۰ میلیارد تومانی سیل به بخش دُرُح سربیشه
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد