Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه بارها آزموده ایم که در زمان تشکیل وزارت بازرگانی، تولید داخلی آسیب می بیند، گفت: کسانی که در پی تشکیل وزارت بازرگانی هستند، به افزایش واردات متمایل بوده و به تولید داخل اقبالی ندارند. به گزارش بلاغ، عباس پاپی زاده طی گفت وگویی اظهار کرد: کلنجار بسیاری با دولت رفتیم تا قانون انتزاع را بپذیرد؛ ولی دولت از روز اول در مقابل اجرای این قانون مقاومت می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دولت بخش اعظم قانون را ناقص اجرا کرد؛ چنانچه اصناف باید به بازار کمک کنند ولی این عملکرد همچنان در وزارت صنعت باقی ماند و دولت آن را به وزارت جهاد واگذار نکرد.

پاپی زاده در عین حال کارنامه وزارت جهاد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: به استثنای چند ماه اخیر که قیمت گوجه و پیاز تغییر کرد ولی کارنامه وزارت جهاد قابل قبول است.

این نماینده مجلس ادامه داد: کسانی که در پی تشکیل وزارت بازرگانی هستند، به افزایش واردات متمایل بوده و به تولید داخل اقبالی ندارند.

پاپی زاده گفت : اگر از تولید داخل حمایت کنیم، ضمن دستیابی به خودکفایی با قیمت ارزان تر اقدام به تولید می کنیم.

وی یادآور شد: بارها آزموده ایم که در زمان تشکیل وزارت بازرگانی، تولید داخلی آسیب می بیند و دلالان و واردکنندگان از رانت بالایی برخوردار می شوند.

پاپی زاده افزود: امروز ۱۴ میلیارد دلار برای خرید کالای اساسی ارز از کشور خارج می شود که بخش عمده آن ناشی از عدم حمایت از تولید داخل است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد مانع ورود کالاهای مشابه داخل -که امکان خودکفایی آن را داشتیم-، شده است و می توان نمره قابل قبولی به این وزارتخانه داد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند