Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-09@02:07:58 GMT

جلسه فوق‌العاده شورای شهر درباره کرایه تاکسی‌ها

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۱۹۷۷

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی چرایی افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها خبر داد.

به گزارش «تابناک»، محمدعلی کرونی در گفت‌وگو با ایسنا درباره «انتقادات مردمی در مورد افزایش نامتعارف کرایه تاکسی‌ها» اظهار کرد: کرایه تاکسی‌ها در برخی از خطوط بیش از ۲۰ درصد مصوب شورای اسلامی شهر تهران - که مورد تأیید فرمانداری نیز قرار گرفته است - افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کارشناسان شورای اسلامی شهر تهران تک به تک خطوط را بررسی کرده‌اند و در حال حاضر نیز مستندات برای جمع‌آوری جلسه‌ای در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران آماده است، خاطر نشان کرد: شک نداریم که در تعدادی از خطوط کرایه‌های تاکسی بیشتر از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه برخی معتقدند که اعداد کرایه باید رند شود تا مشکل پول خرد حل شود، گفت‌: این دلیل قابل قبولی نیست چرا که همکارانمان در تاکسیرانی از توسعه هر چه بیشتر دریافت الکترونیک در تاکسی‌ها خبر می‌دهند و اگر پرداخت الکترونیک باشد، دیگر مشکل پول خرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی مصوبه شورای اسلامی شهر تهران را آن طور که باید اجرایی نکرده و نامه فرمانداری نیز در مورد افزایش ۲۰ درصدی کرایه نیز رعایت نشده است، اظهار کرد: حتی سازمان تاکسیرانی از سازمان برنامه و بودجه در مورد نرخ تورم حمل و نقل استعلام کرده است و آن‌ها عددی حدود ۲۶.۵ درصد اعلام کرده‌اند که حتی افزایش کرایه در برخی از خطوط از اعلام سازمان برنامه و بودجه نیز بیشتر بوده است.

کرونی در بخش پایانی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ما قبول داریم که باید از رانندگان تاکسی حمایت کنیم اما نباید منافع مردم و شهروندان نیز در این بین ضایع شود، گفت: منتظر جمع‌آوری مستندات بودیم تا جلسه‌ای در کمیسیون حمل و نقل برگزار شود و حالا با جمع‌آوری مستندات به‌زودی جلسه‌ای فوق‌العاده در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در زمینه بررسی چرایی افزایش قیمت کرایه تاکسی برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای شهر تهران کرایه تاکسی افزایش نامتعارف تاکسیرانی حسین هدایتی فتح خرمشهر احمد عراقچی خودروهای هیبریدی ترزامی هوآوی انصارالله یمن زیبا حالت منفرد مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود

نامزد راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: افزایش قدرت معیشتی خانوار استان به‌ عنوان قطب صنعتی و اقتصادی مورد توجه خواهد بود.

علی آجودان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه اصلاح وضع موجود هدف نهایی او از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: خدمت‌گزاری به مردمی که صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند باید اولویت امور مسئولان باشد و نمایندگان مردم نباید دغدغه‌ای به غیر از خدمت‌گزاری داشته باشند.

وی با اشاره به محورهای اصلی اهداف و برنامه‌های خود در مجلس شورای اسلامی افزود: گرانی، مسئله‌ای است که دولت‌ها و دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی با آن مواجه بوده‌اند و تلاش برای بهبود معیشت باید دغدغه نهایی نمایندگان مردم در مجلس باشد.

نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه تصریح کرد: افزایش قدرت معیشتی خانوار استان به‌عنوان قطب صنعتی و اقتصادی با صنعت‌هایی همچون کفش، چرم و قالیبافی مورد توجه خواهد بود.

آجودان‌زاده با اشاره به مسائل زیست‌محیطی به عنوان یکی دیگر از اهداف خود اضافه کرد: دریاچه‌ی ارومیه و خطرات ناشی از خشکی این دریاچه، مسئله‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار در آینده زیست‌بوم انسانی، اقتصادی و اجتماعی است و نمایندگان مردم باید وجهه ملی آن را بیش از پیش مورد توجه قرار داده باشند.

وی سومین محور اهداف خود را به عنوان یکی از کادر درمان مسائل درمانی عنوان و اضافه کرد: مشکلات درمانی و نارضایتی مردم از مراکز درمانی به ویژه مراکزی که از مرکزیت برخوردار هستند، منجر به نارضایتی گسترده‌ای شده است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به مسائل کارگری و تأثیر آن در معیشت، گفت: قانون حمایت از قالیبافان، کشاورزان و افزایش سن بازنشستگی از مباحثی است که باید رویکرد حمایتی از کارگران در صحن مجلس شورای اسلامی مورد توجه باشد.

آجودان‌زاده افزود: مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ناشی از عملکرد ضعیف مدیران و نبود شایسته‌سالاری در انتصابات است که نارضایتی مردم از وضعیت موجود را در پی داشته است.

کد خبر 751345

دیگر خبرها

  • تغییری در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی صورت نگرفته است
  • بهره‌برداری از ۳۰ تاکسی ون در مناطق کم‌برخوردار اهواز
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • راند دوم