Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های اجرایی مراقب باشند که شعار رونق تولید به سرنوشت شعار های سال های گذشته تبدیل نشود.

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهارداشت: سازمان ها با گذشت دو ماه از سال جاری باید برنامه های خودشان را در زمینه تحقق شعار رونق تولید به صورت شفاف و بر اساس برنامه زمان بندی ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تصریح کرد: معمولا در ماه های ابتدایی سال سخنرانی و همایش های متعددی در زمینه شعار سال از سوی مسئولان در سازمان های مختلف ارائه می شود اما با گذشت زمان و از خرداد ماه همه آنها به فراموشی سپرده شده و رویه سال های قبل و امور روزمره در اولویت قرار می گیرند. عضو کمیسیون جهادکشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رونق تولید نیاز به حمایت، امنیت و ثبات سیاست ها به صورت مستمر دارد و همه افرادی که به نحوی سیاست گذار و یا دارای تریبون هستند باید در راستای تولید و توسعه ان حمایت جدی با پرهیز از شعار زدگی و به طور مستمر نه صرفا ماه های ابتدایی سال داشته باشند. عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: شعار رونق تولید در صورتی که به معنای واقعی به مشکلات و موانع پیش روی آن توجه نشود به سرنوشت شعارهای سال های قبل دچار خواهد شد و تحقق ان بسیار کمرنگ خواهد بود. وی  با اشاره به اینکه از طرفی ساختار اداری کشور معیوب است و باید به منظور رونق تولید اصلاحاتی در این ساختارها صورت بگیرد،  ادامه داد: علی رغم اینکه هر ساله عنوان می شود که اتکا بودجه کشور به نفت کاهش پیدا کرده است اما عملا مشاهده می شود که با کاهش و یا افزایش صادرات نفت مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی کشور بوجود می آید که یکی از دلایل آن این است که مدیران به جای اینکه نگرش درآمد زایی و تولید داشته باشند نگاه هزینه ای دارند  که به اصطلاح یک نوع تنبلی در مدیران ایجاد کرده است. نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  واردات برای برخی افراد و گروه های فساد دارای منافعی است که باعث می شود کم توجهی به عرصه تولید رخ دهد، بیان داشت: حمایت از تولید و رونق ان نباید به یک شعار ظاهری در بین مسئولان و دستگاه های مختلف تبدیل شود و در عمل حمایت جدی از این موضوع صورت بگیرد. حاتمیان اظهار داشت: از مردم نیز انتظار می رود با حمایت از تولید داخل و مصرف کالاهای ایرانی، کشور را در جنگ اقتصادی یاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برنامه تحقق شعار سال رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

پانصد و هفتاد پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف رفع مشکلات و چالش‎ها بازگشت و احیا واحد‌هایی تولیدی به چرخه فعالیت در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این نشست گفت: این نشست در راستای اهتمام در وضعیت موجود واحد‌های فعال، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، توسعه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار، افزایش ظرفیت تولید کیفی و اشتغال پایدار تشکیل و موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی در خصوص ترخیص ۹۰ درصدی کالا، تعیین تکلیف بدهی و... با زمینه فعالیت انواع شمش فولادی، تولید انواع البسه بیمارستانی، انواع ورق و کارتن، پیمانکار طرح‌های عمرانی (پروژه ساختمانی) بررسی و با ارائه راهکار‌های قانونی نیز تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به بررسی مشکلات تعداد ۱۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل تعداد ۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: با توجه به رویکرد دولت درجهت حمایت از تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی و رفع موانع تولیدکنندگان لذا تشکیل جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در اداره صمت و مجموعه اقتصادی استان با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

او با تاکید براینکه رفع مشکلات و موانع تولید سرمایه‌گذاران مهم‌ترین هدف و ماهیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: با توجه به اختیارات گسترده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مصوبات این کارگروه در تحقق شعار سال بسیار راهگشاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال