Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ راکت فالکون 9 از سکوی پرتاب اسپیس ایکس در کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد و تنها در حدود یک ساعت بعد 60 ماهواره در مدار بسیار بالای زمین، در حدود ارتفاع 440 کیلومتری رها شدند تا در نهایت با استفاده از پیشران های خود به ارتفاع 550 کیلومتری برسند. در حال حاضر بخش اول راکت که سومین پرتاب به فضا را تجربه کرد روی کشتی ویژه اسپیس ایکس فرود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس این پرتاب حامل سنگین ترین محموله راکت فالکون 9 بود که به فضا ارسال شد. در حالی که سنگین ترین محموله تا پیش از این 10.6 تن وزن داشت اما محموله اخیر با 18.5 تن رکورد قبلی راکت فالکون 9 را شکست.

ایلان ماسک در مورد استارلینک گفته که به تنهایی یکی از مشکل ترین پروژه های مهندسی بوده که تاکنون شاهد اجرایش بوده است. البته این تنها محموله ماهواره های اینترنتی مورد بحث نیست و در نهایت شبکه کامل شامل 11 هزار و 943 ماهواره استارلینک در مداری پایین تر از ایستگاه فضایی خواهد بود؛ هدفی که گفته شده تا میانه های سال 2020 محقق خواهد شد. به گفته ماسک، اسپیس ایکس با 720 ماهواره می تواند پوشش متوسطی را در سرتاسر جهان ایجاد کند. استار لینک احتمالاً برای توسعه کامل به میلیاردها دلار سرمایه نیاز دارد اما ماسک گفته که این شرکت بودجه مورد نیاز برای عملیاتی کردن آن را در اختیار دارد.

مدیر عامل اسپیس ایکس امیدوار است ایده اینترنت جهانی ارائه شده با ماهواره استارلینک آن قدر برای شرکت درآمد داشته باشد که هدف بلندپروازانه ارسال انسان به مریخ و تشکیل اولین جامعه انسانی در این سیاره توسط اسپیس ایکس را محقق کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینترنت جهان سیاره ماسک ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!

 به گزارش  تابناک به نقل از دیجیاتو، دلیل عقب‌ افتادن پرتاب فضاپیمای استارلاینر که قرار بود حامل فضانوردان ناسا باشد، مشکل دریچه اکسیژن در سکوی موشک اطلس V ذکر شده است.
 

 براساس پست ناسا در ایکس، دلیل عقب‌افتادن پرتاب فضاپیمای استارلاینر مشکل در دریچه اکسیژن سکوی موشک اطلس V ذکر شده است. موشک اطلس V که توسط United Launch Alliance ساخته شده است، از سال ۲۰۰۲ مأموریت‌های خود را با نرخ موفقیت ۱۰۰ درصدی انجام داده است، اما این اولین مأموریت آن برای حمل فضانوردان بود.

 

یک مقام مسئول در کنترل این مأموریت در پخش تلویزیونی، تقریباً دو ساعت و یک دقیقه قبل از پرتاب برنامه‌ریزی‌شده در ساعت ۱۰:۳۴ به وقت محلی، گفت که تیم مهندسی ارزیابی کرده است که این فضاپیما دچار مشکل شده و نمی‌تواند پرواز کند.

فعلاً تاریخ جدیدی برای پرتاب این مأموریت اعلام نشده است، اما احتمال دارد جمعه ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) استارلاینر به فضا برود. استارلاینر اولین خدمه فضانورد خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد. بوچ ویلمور و سونی ویلیامز هر دو خلبان آزمایشی نیروی دریایی ایالات‌متحده و همچنین فضانوردان قدیمی ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند. انتظار می‌رود مأموریت جدید استارلاینر آن‌ها حدود یک هفته به طول بیانجامد.

درصورتی که ویلمور و ویلیامز به فضا بروند، اولین خدمه‌ای خواهند بود که از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال از زمان آپولو ۷ در سال ۱۹۶۸ این کار را انجام می‌دهند. آن‌ها همچنین اولین انسان‌هایی خواهند بود که از زمان پرتاب «گوردون کوپر» (در سال ۱۹۶۳)، با موشک‌های سری اطلس به فضا پرواز می‌کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رونمایی از لباس جدید مخصوص راهپیمایی فضایی اسپیس ایکس
  • ایلان ماسک کاربردی برای هوش مصنوعی در اسپیس ایکس نیافت!
  • فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!
  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • پیشرفته‌ترین لباس فضانوردی رونمایی می‌شود
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد