Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، "اسماعیل عاقلی" در جمع خبرنگاران گفت: بررسی‌های انجام شده و نتایج نمونه برداری‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که برخی از واحدهای تولیدی دستمال کاغذی، اقدام به درج اطلاعات نادرست یا گمراه کننده در خصوص اعلام تعداد ورق دستمال کاغذی موجود در هر بسته کرده و یا نسبت به عرضه دستمال به صورت کیلویی و بدون بسته بندی اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دستمال کاغذی یک فرآورده بهداشتی و مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد بوده و بر طبق استانداردهای ملی مربوطه، باید در بسته بندی‌های بهداشتی و غیر قابل نفوذ (بسته یا جعبه) و با نشانه گذاری کامل و علامت استاندارد عرضه شود، اظهار کرد: از عموم مردم تقاضا می‌شود که این فرآورده را از فروشگاه‌ها و محل‌های عرضه معتبر خریداری کنند و از خرید دستمال کاغذی‌های فاقد نشان استاندارد که در خیابان‌ها و معابر عمومی عرضه می‌شوند، خودداری نمایند.

عاقلی با اشاره به اینکه دستمال کاغذی‌های بدون نشان استاندارد با هدف سو استفاده و کم و فروشی، در بسته بندی‌های با ابعاد رایج ولی با تعداد ورق کمتر و کوچک‌تر از موازین استاندارد عرضه می‌شوند، اظهار کرد: این دستمال‌ها در بسیاری از موارد دارای آلودگی‌های میکروبی هستند که ضررهای جبران ناپذیری به مصرف کننده می‌رسانند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان ادامه داد: بر طبق قانون، تولید، توزیع و عرضه دستمال کاغذی که مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد است، بدون نشان استاندارد تخلف محسوب می‌شود و در صورت محرز شدن موضوع، بر طبق قوانین و مقررات مربوطه با متخلف برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ابعاد، تعداد ورق دستمال و تعداد لایه تشکیل دهنده هر ورق باید به طور دقیق و واضح بر روی هر بسته درج شود، خاطرنشان کرد: عرضه و توزیع این فرآورده به صورت فلّه (بدون بسته بندی)، کیلویی و بدون علامت استاندارد، از موارد تخلف محسوب شده و از طریق سازمان ملی استاندارد ایران و سایر مراجع ذیصلاح قانونی قابل پیگیری می‌باشد.

عاقلی با اعلام این هشدار که محصولات عرضه شده به صورت فلّه ای یا کیلویی، در بسیاری از موارد دارای آلودگی‌های میکروبی هستند و به همین علت به هموطنان توصیه می‌شود که از خرید این گونه فرآورده‌ها جداً خودداری کنند، گفت: از همشهریان عزیز خواهش داریم که در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به اداره کل استاندارد استان کرمان و یا تلفن ۳۳۲۱۱۷۶۱ تلفن مستقیم روابط عمومی اطلاع دهند

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین کتاب‌های «تاریخچهٔ انیمیشن ایران و جهان»، «۲۰ روش برای طراحی دوخت»، «نشان داشت مجموعه نشانه‌های علیرضا وکیلی»، «آموزش کاربردهای نرم‌افزار کرل دراو x۸ در طراحی گرافیک»، «مبانی هنرهای تجسمی»، «هنر و تمدن در ایران باستان» و «چرخهٔ اقتصاد هنر در ایران» تجدید چاپ می‌شوند.

مهدی رضایی، مدیر انتشارات پویانما در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همچنین کتاب‌های تازه‌ای همچون «برای حافظان سلامت»، «رابطه رنگ تبعیض ۲»، «آناتومی حروف؛ تطبیق ساختاری تایپ فارسی و لاتین» و «ماه ایرانی»، در نمایشگاه کتاب برای مخاطبین این حوزه به نمایش و در بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین وی تأکید کرد: انتشارات پویانما امسال هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی شرکت خواهد کرد و کتاب‌های تجدید چاپ به‌صورت دیجیتالی و محدود در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳