Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره کرایه‌های تاکسی در سال جدید و برخی از تخلفات رانندگان در این زمینه، اظهار داشت: رانندگان ملزم به نصب برچسب نرخ‌های جدید و مصوب سال 98 هستند و در اگر تاکسی مجهز به این برچسب نباشد و یا امکان پرداخت الکترونیک در نظر گرفته نشده باشد، راننده اجازه دریافت قیمت مازاد را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رانندگانی که کرایه مازاد دریافت کنند در صورت گزارش مردمی از طریق ارتباط با شماره‌ تلفن‌های مردمی 48048، 1888 احضار می‌شوند و پس از اخذ گزارش از آنها، شکایت در هیأت تخلفات رانندگان تاکسیرانی بررسی و اگر محرز شود که تخلف صورت گرفته اضافه دریافتی از راننده حتی به میزان 5 هزار ریال نیز باید بازگردانده شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در مورد اینکه افزایش میزان نرخ کرایه‌ها دقیقا در سال جاری چقدر بوده است، گفت:این میزان بر اساس ترافیک مسیر، طول مسیر و ... لحاظ شده و ما میزان پایه را در سامانه مرکزی محاسبات لحاظ کرده و میزان کرایه به دست می‌آید بنابر این محاسبات ما دستی نیست.

وی گفت: به طور مثال در صورتی که سامانه مرکزی محاسبات نرخ کرایه را 1440 تومان اعلام کند ما آن را رند کرده و 1500 اعلام می‌کنیم.

قنادان با اشاره به اینکه برای سهولت در کار مسافر و راننده چاره‌ای جز رند کردن نرخ کرایه نداشته‌ایم گفت: متوسط افزایش نرخ کرایه‌ها 20 درصد است ولی 60 خط از خطوط کرایه تهران افزایش کرایه برای آن 5 تا 10 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در پایتخت حدود 700 خط تاکسی داریم که 10 درصد خط‌ها افزایش 5 تا 10 درصدی نرخ کرایه داشته و برای بقیه نیز متغیر و سقف آن 20 درصد لحاظ شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • انتقاد عضو شورا از افزایش خارج از مصوب کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی در پایتخت
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است