Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به اینکه همکاری‌های عراق و کویت می‌تواند نقش بزرگی در کاهش تنش‌های منطقه‌ای داشته باشد، اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور به دنبال ایجاد برنامه‌ای بی‌سابقه برای ایجاد صلح میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

به گزارش ایسنا، عامر الفایز، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری الاخباریه با اشاره به برخی اهداف سفر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور به کویت گفت که وی به دنبال ایجاد برنامه صلح  میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عادل عبدالمهدی کویت را برای سفر انتخاب کرد زیرا این کشور از یک سو با ایران و از سوی دیگر با کشورهای غربی خصوصاً آمریکا و همچنین کشورهای خلیج (فارس) نیز روابط خوبی دارد.

این مسئول عراقی در ادامه گفت: همکاری‌های عراق و کویت می‌تواند نقش زیادی در کاهش تنش‌های منطقه داشته باشد.

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق همچنین گفت: نخست‌وزیر عراق با کمک برخی طرف‌های فعال بین‌المللی ابتکار عمل بی سابقه‌ای را ایجاد خواهد کرد که هدف آن پایان تنش میان ایران و آمریکا و همچنین کشورهای همسایه است.

به گزارش ایسنا، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اخیراً به کویت سفر کرده و با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايران و عراق عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر شهید بهشتی ـ چابهار

بندر شهید بهشتی به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال ۶۱ با توجه به شرایط خاص حاکم بر خلیج فارس (جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران) و با تاکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس شروع به احداث کرد. این بندر در زمان جنگ تحمیلی به دلیل واقع شدن در کرانه دریای عمان و دوری از مرکز بحران نقش مهمی در صادرات ایفا نموده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079982 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس