Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@10:31:33 GMT

آتش سوزي گسترده در اسرائيل

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۳۷۶۰

آتش سوزي گسترده در اسرائيل

خبرگزاري آريا- آتش سوزي مهيب در اسرائيل دست کم 16 منزل مسکوني را طعمه حريق کرده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از يديعوت آحارونوت، در پي آتش سوزي مهيب در جنگل بن شمن، علاوه بر تخليه هزاران نفر از اهالي اين منطقه، چندين منزل مسکوني طعمه حريق شدند.
آتش سوزي مهيبي که در جنگل بن شمن آغاز شد، پنج شنبه به تخليه هزاران نفر از ساکنان شهرهاي نزديک اين منطقه منجر شد، چرا که اسرائيل متوجه شد در معرض آتش سوزي هاي ديگر در داغ ترين روز سال قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک مقام از صندوق ملي يهود(که مديريت بسياري از مناطق طبيعي سرزمينهاي اشغالي را تحت کنترل دارد) گفت: "آسيب ها بسيار زياد است و اين آسيب تنها پوشش جنگلي را در برنگرفته است و حيوانات بسياري نيز تلف شده اند."
ساکنان گميزو، شيلات، کفر روت، نئوت کدوميم، کفر دانيل و پايگاه ارتش آدام همه تخليه شده اند و چندين منزل مسکوني نيز آسيب ديده اند. گيلاد اردان وزير امنيت عمومي رژيم اسرائيل با پليس و آتش نشانان و ديگر سرويس هاي اضطراري نشست و تبادل نظر داشت. اين آتش سوزي مهيب مقامات اسرائيلي را وادار کرده است ساکنان چند شهر را تخليه کنند.
اردان با بنيامين نتانياهو نيز صحبت کرده و وي دستور داده است از کشورهاي همسايه از جمله يونان، قبرس، ايتاليا و کرواسي براي کمک به خاموش کردن اين آتش سوزي درخواست کمک شود. البته نتانياهو دستور داده است از ترکيه درخواست کمک نشود. در حال حاضر از 12 هواپيما و 2 هليکوپتر براي خاموش کردن آتش استفاده مي شود. دست کم 16 منزل مسکوني طعمه حريق شده اند و پليس دستور تخليه کامل دو شهر مِو مودعيم و کيبوتز را صادر کرده است.
چند روز گذشته، سرزمينهاي اشغالي روزهاي بسيار گرمي را تجربه کرده است. پنج شنبه بعدازظهر تل آويو و شهر حيفا در شمال دماي 40 درجه سيليسيوس را تجربه کردند. در شهر جنوبي بعر شوا دماي بالاي 44 درجه را تجربه کرد.
آتش نشانان همه واحدها و امکانات خود را براي مهار کردن اين آتش سوزي بسيج کرده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آتش سوزي اسرائيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی گفت: ساعت ۱۸:۵۴ امشب آتش سوزی گسترده در یک مجتمع انباری در خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان شهدای هفت تیر به سامانه ۱۲۵ اعلام و با توجه به گستردگی حادثه ماموران پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر، لودر و سایر خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در یک محوطه ای که چندین انبار کالا وجود داشت یک انبار ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر از فضای باز دچار آتش سوزی شد.

ملکی با بیان اینکه بیشتر لوازم داخل انباری لوازم یدکی دوچرخه بود گفت: صدای چندین انفجار نیز شنیده شد که احتمال دارد بدلیل وجود عطر، ادکلن و اسفنج دچار انفجار شده است.

وی ادامه داد: در مجاورت محل حادثه چندین انبار کالا و کانتینرهای کالا وجود داشت که با تلاش آتش نشانان این آتش سوزی به این نقاط سرایت نکرد.

ملکی با بیان اینکه بدلیل شدت حرارت سقف انباری محل حادثه تخریب شد، گفت: آتش نشانان مشغول مهار آتش هستند و تا این لحظه به فردی آسیب نرسیده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم
  • کشف محموله دارو در زابل
  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز