Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عالمی با بیان اینکه با آزاد شدن خرمشهر کمر دشمن شکسته شد و دنیا فهمید که نمی‌تواند جمهوری اسلامی را به زانو دربیاورد، گفت:برترین اعمال در ماه رمضان پرهیزگاری از محرمات الهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد آیت‌الله «حسن عالمی» امروز(۳ خرداد) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت:ما فرصت بسیار مغتنمی در لیالی قدر و ایام باقیمانده ماه رمضان را در پیش رو داریم اما از این ساعات باید حداکثر استفاده را داشته باشیم ماه رمضان در سال یک بار عبور می‌کند و باید از آن به ویژه شب‌های قدر بسیار استفاده کنیم و همان مواردی را که حضرت موسی(ع) از خدواند خواسته بودند و خداوند به ایشان جواب داده بودند را باید عملی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امیر مؤمنان شخصیتی است که در بین بندگان خداوند نفر دوم هستند، در بیان اهمیت ماه رمضان از حضرت رضا(ع) نقل شده که از حضرت موسی بن جعفر(ع) و ایشان از امام صادق(ع) و ایشان از امام باقر(ع) و ایشان از امام سجاد(ع) و ایشان از امام حسین(ع) نقل کرده‌اند که امیرمؤمنان علی(ع) در خطبه‌ای که رسول اکرم(ص) در حال خواندن آن بودند از ایشان در مورد فضیلت ماه رمضان سؤال پرسیدند که برترین اعمال در ما رمضان کدام است؟ و پیامبر(ص) پاسخ دادند که برترین اعمال در این ماه پرهیزگاری از محرمات الهی است.

 

آیت الله عالمی بیان کرد: امام علی(ع) می‌گویند که بعد از این سخن گریستند و از ایشان می‌پرسند چرا شما گریه می‌کنید و رسول اکرم(ص) پاسخ دادند که در این ماه رمضان بر شما چیز بسیار بدی روا داشته می‌شود و من می‌بینم که تو در حال نماز خواندن هستی و شقی‌ترین انسان‌ها به فرق سر تو ضربت می‌زنند و از ضربتی که او بر سر تو وارد می‌کند محاسن تو با خونت خضاب می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از آن امام علی(ع) چنین می‌پرسند که ای رسول خدا(ص) این اتفاق که رخ می‌دهد و فرق سر من شکافته می‌شود آیا دین من آسیب نمی‌بیند؟ و پیامبر اکرم(ص) پاسخ می‌دهد: بله دین تو سالم می‌ماند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما باید از این نکته برداشت کنیم که امام علی(ع) از کشته شدنش دغدغه ندارد اما از این دغدغه دارد که اگر این حالت پیش بیاید آیا به دینش آسیب می‌رسد یا خیر؟ این درس بزرگی برای ما است در تمام شئون زندگی ما باید به دینمان توجه کنیم نکند که اعمال ناشایست و طمعه‌ای دنیایی بر ما روی بیارود و دین ما را آسیب بزند این را باید از امام علی(ع) یاد بگیریم که ایشان برای جان خود دغدغه ندارد اما برای اینکه به دینش آسیب برسد دغدغه دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز سوم خرداد و روز آزادی خرمشهر نیز است، ابراز کرد: با آزاد شدن خرمشهر کمر دشمن شکسته شد و دنیا فهمید که نمی‌تواند جمهوری اسلامی را به زانو دربیاورد و اگر صدام را هر قدری که می‎خواهند مسلح کند نیز نمی‌توانند ما را مغلوب کنند چرا که خداوند یار و ناصر این امت است.

 

وی با اشاره به اینکه راز پیروزی ملت ما در جریان آزادسازی خرمشهر این بود که مردم ایران محوریت امام امت را پذیرفتند، خاطرنشان کرد: امام امت فرمودند که برای آزدسازی خرمشهر بجنگند و مردم هم همین کار را انجام دادند امروز هم در این وضعیت باید محور تمام امور رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد که بتوانیم بر مشکلات فائق بیاییم و دشمن با تمام مشکلاتی که برای ما در حوزه جنگ اقتصادی ایجاد کرده، آسیب ببیند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس روزه اولی ها دختران روزه اولی خسارت سیل ماه مبارک رمضان مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل سخنرانی پیش از خطبه های خطبه نماز جمعه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، این مسابقات با حضور برترین ورزشکاران در بخش تکنیک (ممای) از باشگاه‌های برتر استان بوشهر به مدت یک روز برگزار شد.

این مسابقات در چهار رده سنی و اجرای هفت خط کونگ فو تو آ در بخش بانوان با حضور ۷۵ ورزشکار برتر از باشگاه استان بوشهر برگزار شد.

در پایان به نفرات اول تا سوم حکم قهرمانی استان بوشهر و مدال مسابقات اهدا شد و باشگاه مهر عالی‌شهر مقام اول مسابقات باشگاه آماتا مقام دوم و باشگاه آذرخش مقام سوم را کسب کردند.

نایب رئیس امور بانوان کونگ فو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر قهرمانان بخش ممای کونگ فو توآ استان بوشهر را از برترین‌های کشور اعلام کرد و گفت: از تمامی مربیان و ورزشکاران انتظار داریم سطح فنی خود را در سال جدید جهت کسب مقام‌های برتر حفظ کنند

طیبه عبدالهی از مسئول کمیته مسابقات مریم برگستوان و کادر اجرایی و داوران این دوره از مسابقات پریسا پیشه ور و نهال احمدزاده و خانم کریم زاده، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097348

دیگر خبرها

  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • برترین گل‌های ال‌کلاسیکو با حضور ستارگان قدیمی (فیلم)
  • معرفی برترین‌های هفته دوم تنیس ساحلی کیش
  • رفتار شیعیان باید موجب تقویت مذهب شود
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است