Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@22:36:13 GMT

ملخ صحرائی به قم رسید

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۴۳۳۳

ملخ صحرائی به قم رسید

ملخ صحرائی بیش از یک ماه است که میهمان ناخوانده بیشتر استان ها شده و هرزگاهی خبری از هجوم آنها به اراضی کشاورزی و راه های مقابله با آن در مناطق مختلف به گوش می رسد. سید مسلم یگانه خبرنگار

قم نیز در امان نماند

این روزها استان قم نیز از هجوم این نوع ملخ در امان نمانده و در مناطق کویری و حتی شهر قم نیز شاهد حضور این میهمان ناخوانده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش میدانی که از مناطق حاشیه ای قم داشتیم، مشاهده شد که هجوم ملخ صحرائی در محوطه مسجد مقدس جمکران به شدت زیاد است که نیاز به رسیدگی سریع دارد.

همچنین هنگام اول شب و با روشن شدن چراغ محوطه ها، ملخ ها دور چراغ ها و نورافکن ها حلقه زده و به دلیل زیاد بودن تعداد آنها، بر روشنائی تاثیر گذاشته و باعث تاریکی می شوند.

از طرفی، در خیابان ها و حتی در محوطه حرم حضرت معصومه (س) نیز مشاهده شد که ملخ صحرائی به راحتی جولان می دهد و در مواردی به دلیل زیاد بودن تعداد آنها زیر پا له می شوند که مردم برای در امان ماندن صورت خود را می پوشانند.

گفته می‌شود، ملخ صحرایی یکی از گونه‌های مضر است که از کشورهای خلیج‌فارس وارد ایران می‌شود، این آفت با توجه به قدرت بالایی که در پرواز دارد می‌تواند هرگونه سبزی از قبیل: علوفه، غلات، صیفی، و... را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید

http://آخرین جزئیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی/ ملخ‌ها خسارت جدی به باغات و ...

http://هجوم ملخ ها به ۶ استان جنوبی کشور علل و راهکارها - اخبار ساعت 18:30

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در تپه پیرزال سیستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، حسین سرحدی، عضو هیأت علمی دانشگاه زابل ـ که سرپرستی دومین فصل کاوش آموزشی دانشگاه زابل در تپۀ پیرزال سیستان را به عهده داشت، گفت: گاه‌نگاری محوطه پیرزال بر اساس یافته‌­های سطحی، به دورۀ IV شهر سوخته نسبت دارد و ، جزئیات کشف بقایای معماری متعلق به دورۀ چهارم عصر مفرغ سیستان حدود دو هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۳۰۰ پیش از میلاد  این معماری شامل بقایای ساختمانی یک خانه در لایۀ اول این محوطه است.

وی افزود: تپۀ پیرزال در ۶۰ کیلومتری جنوب زابل در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
سرحدی ادامه داد: این تپه در سال ۱۴۰۲ از طرف دانشگاه زابل کاوش شده و مهم­ترین یافته‌های آن، یک سازه معماری متعلق به دورۀ چهارم عصر مفرغ سیستان حدود ۲۵۰۰ تا ۲۳۰۰ پیش از میلاد بود، که شامل بقایای ساختمانی یک خانه در لایۀ اول این محوطه است.
وی افزود: این خانه متشکل از تعدادی اتاق در حاشیۀ جنوبی یک حیاط مرکزی است.

دیگر خبرها

  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در تپه پیرزال سیستان
  • میلان ۳-۳ جنوا
  • (عکس) هجوم مار سمی غول پیکر به کارگاهی در جنوب تهران!
  • فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • جنجالی در کار نیست: پنالتی بارسا درست بود! (عکس)‏
  • لحظه سوت پایان بازی ایپسویچ؛ هجوم تماشاگران به داخل زمین و جشن صعود به لیگ برتر انگلیس
  • هجوم هواداران خشمگین رم به صفحه اینستاگرام آبراهام و کارسدورپ
  • هجوم هواداران رودا کرکراد به زمین مسابقه با تصور صعود به لیگ برتر هلند! / فیلم
  • محوطه باستانی نقش رستم دچار آبگرفتگی شد