Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@14:15:54 GMT

اشرافى‏ گرى؛ بلاى کشور و جامعه انقلابى‏ است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۴۴۸۴

اشرافى‏ گرى؛ بلاى کشور و جامعه انقلابى‏ است

امام جمعه بندر سیراف گفت: اشرافى‏گرى؛ بلاى کشور و جامعه انقلابى‏ است آفت اشرافیت، بلاى عظیمى است که اگر دامنگیر جامعه اسلامى، بالاخص مسؤولین گردد، نظام اسلامى را در سراشیبى انحطاط و ارتجاع قرار خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ،حجت‌الاسلام عاشوری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر سیراف اظهار داشت:: متاسفانه برخی‌ها در نسبت دادن تصویب برجام به رهبری  هستند واگر کاری نتیجه بگیرد برخی بنام خودشان می زنند و اگر به نتیجه نرسید می گویند تصمیم نظام و رهبری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اگر آن شرایط و خصوصیات اجرا و اعمال نشد، وظیفه رهبری این نیست که وسط بیاید و بگوید برجام نباید اجرا شود.

 وی افزود:مسئولان اجرایی کشور چه کسانی هستند مردم رای داده اند هر کس وظیفه ای در کشور دارد. و رهبری بارها فرمودند بنده به مذاکره خوش بین نیستم و به مسئولان هم گفتند شما هم خوش بین نباشید و با احتیاط قدم بردارید.

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه بندر سیراف درباره گام دوم انقلاب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامى در بیانیه‏ى راهبردى معروف به «گام دوم انقلاب اسلامى»، سبک زندگى را به‏عنوان هفتمین سرفصل از توصیه‏هاى این بیانیه مهم اختصاص دادند. رهبر معظم انقلاب در تبیین نقشه دشمن در خصوص سبک زندگى این‏گونه مى‏فرمایند: «تلاش غرب در ترویج سبک زندگى غربى در ایران، زیان‏هاى بى‏جبران اخلاقى و اقتصادى و دینى و سیاسى به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادى همه‏جانبه و هوشمندانه مى‏طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان‏ها است».

 امام جمعه بندرسیراف تصریح کرد: سبک زندگى غربى نتایج شوم اخلاقى، اجتماعى و فرهنگى در قالب ابتذال، دشمنى با نهاد خانواده، افزایش سن ازدواج، زندگى با حیوانات و روابط نامشروع جنسى را به بار آورده است. روابط نامشروعى که در قالب‏هایى چون ازدواج سفید، همجنس گرایى، تغییر جنسیت و روابط جنسى با حیوانات، انسان را به موجودى بسیار ذلیل‏تر از اقوام دوره جاهلیت و قصص قرآنى همچون قوم لوط، قوم عاد و. . . . دچار کرده است.

عاشوری ادامه داد:اشرافى‏گرى؛ بلاى کشور و جامعه انقلابى‏ است آفت اشرافیت، بلاى عظیمى است که اگر دامنگیر جامعه اسلامى، بالاخص مسؤولین گردد، نظام اسلامى را در سراشیبى انحطاط و ارتجاع قرار خواهد داد. همین تهدید موجب شده تا در طول چهار دهه گذشته شاهد هشدارهاى مکرر حضرت امام خمینى(ره) و جانشین خلف ایشان حضرت امام خامنه‏اى در این زمینه باشیم.

وی عنوان کرد: مجلس با استفاده از ابزارها و ظرفیت‏هاى قانونى خود مى‏تواند نقشى مهم و تعیین‏کننده در مبارزه با فساد داشته باشد. از آن‏جایى که مجلس محل گردهم آمدن نمایندگان تمام اقصى نقاط کشور است و نمایندگان به‏طور مستقیم از سوى مردم انتخاب شده و با آنان در تعامل هستند، مى‏توانند گزارش‏هاى مردمى و مستقیمى را از مفاسد احتمالى در گوشه و کنار کشور دریافت کرده و نسبت به آن واکنش لازم را نشان دهند.

امام جمعه بندرسیراف یادآور شد: مرورى بر عملکرد مجلس دهم طى سه سال اخیر نشان مى‏دهد، نمایندگان نتوانسته‏اند این نهاد مهم و حیاتى را در جایگاه اصلى خود یعنى راس امور بنشانند. در حالى که کشور در جنگ اقتصادى به‏سر مى‏برد، انتظار این است که مجلس با تصویب قوانین بازدارنده، مانع افزایش قیمت‏هاى افسار گسیخته شده و مسیر سودجویى سود جویان را ببندد. سؤال این است که نمایندگان مجلس به‏عنوان موکلان ملت درکجاى این معادله قرار دارند؟

حجت السلام عاشوری ادامه داد: اگر مجلس بخواهد کارکرد مورد انتظار را داشته باشد باید خودش از شفافیت لازم برخوردار باشد. تا زمانى که مجلس در تمام وجوه خود، از ابتداى نامزد شدن و رقابت‏هاى انتخاباتى تا طول دوره چهار ساله نمایندگى، شفاف عمل نکند، نمى‏توان امید زیادى به کارکرد آن و بازگشت مجلس به راس امور داشت.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود

به گزارش همشهری آنلان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ بوده و باید از آن دوری کرد، اظهار داشت: این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر افزود: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آن‌ها بوده و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد، ابراز کرد: وجود امام ضرورتی برای جامعه بوده و اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت و بدون شک بر زندگی اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود امام برای نظام آفرینش حجت بوده و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع)انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداست که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطاها مبرا و مافوق تصورات انسان‌ها است.

وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم.

حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر بیان کرد: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 849051 برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه پزشکی

دیگر خبرها

  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان؛ مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان
  • تاکید امام جمعه اهل سنت ارومیه برتکریم کارگران و معلمان