Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@11:15:03 GMT

ملتی که بصیرت نداشته باشد، مایه شکست رهبران است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۴۹۷۱

ملتی که بصیرت نداشته باشد، مایه شکست رهبران است

 امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه باید تحلیل سیاسی مردم از مسائل به روز باشد، گفت: ملتی که بصیرت نداشته باشد، مایه شکست رهبران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز ( سوم خرداد) در خطبه های نمازجمعه این هفته که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان، گفت: ایشان از نقد جوانان انقلابی استقبال می کند، اما نقدی که منصفانه، مودبانه و در قالب درست دین و اسلام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به فرموده رهبری باید در نقدهایمان تعابیری استفاده کنیم که بیان ما سوژه به دست دشمن ندهد.

آیت الله یعقوبی با اشاره به دوران عمر امام علی(ع) و مقاطع حساس آن، افزود: آن حضرت 25 سال بعد از رحلت نبی اکرم، به خاطر وحدت امت و اصل اسلام، سکوت و صبوری کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهارداشت: سکوت ایشان برای این بود که مردم به بلوغ سیاسی برسند و بفهمند که چه باید کرده و بکنند.

آیت الله یعقوبی بیان داشت: اگر آن حضرت به خاطر شرایط خاص به جای سکوت، حکومت می کرد، امروز وضعیت جهان اسلام اینگونه نبود و گاو شیرده برای استکبار تربیت نمی شد.

وی در ادامه نفاق حاکم بر جامعه و خوارج را مشکل اساسی در دوران حکومت آن حضرت برشمرد و افزود: شیطان هایی همچون معاویه از همین بی بصیرتی مردم استفاده کردند و برای امام علی (ع) دردسر ساز شدند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد:  ملتی که بصیرت نداشته باشد، مایه دردسر و شکست رهبران است.

آیت الله یعقوبی در ادامه با اشاره به اهمیت شب زنده داری در شب های قدر، گفت: شب قدر در واقع قلب رمضان است.

وی افزود: در این سه شب مراسم شب زنده داری از ساعت 21:30 همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء، قرائت دعای جوشن کبیر، اقامه نماز 100 رکعتی و دیگر برنامه انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با اشاره به اهمیت گرامیداشت روز قدس، آن را قلب امت اسلام خواند.

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس روزه اولی ها کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان دختران روزه اولی خطبه نماز جمعه بجنورد خراسان شمالی شب قدر نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود