Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی با اشاره به فرارسیدن شب قدر اظهارداشت: شب قدر، شب نزول قرآن، ولایت امیر مؤمنان و نزول فرشتگان است و در این فرصت نورانی و ارزشمند فرشتگان نازل شده و سرنوشت انسان را رقم می‌زنند.

وی بیان کرد: شب قدر فرصتی برای رفع گرفتاری‌های جامعه قرآنی و دینی است و در این شب نورانی باید ببینیم چه کرده‌ایم، آیا به صله رحم اهمیت دادیم، به فقرا کمک کرده‌ایم و به یتیمان رسیده‌ایم و یا گامی در مسیر علم و دانش برداشته‌ایم و برای سال آینده چه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: شب قدر موجب نشاط معنوی می‌شود و انسان را از گناهان آزاد می‌کند و اگر در شب قدر اعمال خود را درست کنیم از گناهان آسوده خاطر می‌شویم.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: در خصوص زمان دقیق شب قدر هشت روایت است و هر کدام شب خاصی را در ماه شعبان و رمضان و روزهای ۱۹ تا ۲۳ رمضان از محتمل‌ترین زمان این شب می‌دانند و شاید علت اصلی پنهان بودن آن توجه و عبادت بیشتر مؤمنان باشد.

وی گفت: برخی می‌گویند در شب ۱۹ و ۲۳ بیشترین احتمال هست و در این شب سرنوشت مؤمنان مشخص می‌شود.

سوم خرداد، هیبت استکبار را شکست، فتنه داخلی خنثی شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خطبه دوم نماز به اشاره به مناسبت‌های روز و سوم خرداد اظهارداشت: صدام اعلام کرده بود اگر ایرانیها توانستند خرمشهر را آزاد کنند من کلید بصره را به آنها می‌دهم اما خدا کاری کرد تا فتح خرمشهر بزرگترین دستاوردی باشد که نصیب مسلمانان جهان شد زیرا هیبت کفر و استکبار در هم شکست.

وی اضافه کرد: این پیروزی بزرگ یک حماسه بود و به گفته امام خرمشهر را خدا آزاد کرد.

عابدینی در ادامه گفت: در سوم خرداد یک فتح دیگر نیز نصیب ملت شد و نیروهای ارزشی بر فتنه گران دوم خردادی پیروز شدند و بساطشان برچیده شد.

وی اضافه کرد: در این روز بساط فتنه هم کنار رفت و به خیزش ۹ منجر شد.

امام جمعه قزوین در خصوص سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر اسرائیل هم مطالبی بیان کرد و افزود: مسلمانان در چنین روزی طعم پیروزی و صهیونیست‌ها طعم شکست را چشیدند و خودشان اذعان کردند از لبنان گریختند و عقب نشینی نکردند و شکر این نعمت این است که حمایت از مظلومان بیشتر شود.

امیر مؤمنان در راه عدالت شهید شد

وی اظهارداشت: شهادت امیر مؤمنان در سال ۴۰ هجری قمری رخ داد و آن حضرت در راه قسط و عدل شهید شد.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: آنها که امروز به غارتگری مشغولند بدانند نامشان در زمره دشمنان امیر مونان ثبت و ضبط می‌شود و همه زمین خواران و غارتگران بیت المال در زمره دشمنان علی (ع) محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه گفت: برخی افراد حرام خواری عقلشان را ضایع کرده و در همین استان برخی آنقدر بی عقل شده‌اند که زمین را به نام دیگران غارت کردند که از آنها باید پرسید در آخرت چه جوابی خواهید داد.

وی اضافه کرد: زمین خواران بدانند هم برای خود و هم دیگران ننگ درست کردند اما مردم باید زمین خواران را بشناسند تا آنها در جامعه رسوا شوند.

عابدینی اظهارداشت: امیر مؤمنان هم در دوران خود با قاسطین و رفاه طلبان و زیاده خواهان جنگید و امروز هم باید مبارزه با مفسدان جدی تر باشد.

وی بیان کرد: امر مؤمنان با گروه مقدس ماب ها که به مستحبات هم اهمیت می‌دادند اما عقلشان فلج و گوششان کر بود هم جنگید و با ناکثین و پیمان شکنان هم نبرد کرد.

فتنه گران نباید در استان مسئولیت بگیرند

خطیب جمعه قزوین در ادامه به انتصاب یک مشاور در استانداری واکنش نشان داد و تصریح کرد: کسانی که در فتنه‌ها و نا امن کردن کشور تلاش کردند معلوم نیست چگونه از فیلترهای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رد شدند که توانستند مسئولیت بگیرند.

آیت الله عابدینی گفت: معلوم نیست کدام افراد خائن توانستند این فرد را موجه جلوه داده و به مسئولیت برسانند، مگر ما جوان کم داریم که یک فرد فتنه گر را که در دانشگاه بین الملل فتنه می‌کرد و دوست داشت استان را به آتش بکشد و حتی بازدداشت شود تا بتواند به خارج رفته و از آن استفاده کند را مسئولیت می‌دهند.

وی بیان کرد: اینجا موضوع سیاسی مطرح نیست بلکه مسائل امنیتی و وحدت و انسجام مهم است که نادیده گرفته شده و خوش بینانه ترین فکر این است آنها که این انتصاب را انجام داده‌اند از سابقه این فرد مطلع نبوده‌اند که امیدواریم بازنگری کنند.

عابدینی اظهارداشت: مردم مؤمن این انتصابات را نمی‌پسندند و از این تصمیمات اظهار تنفر می‌کنند.

کد خبر 4624967

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یواس‌ای‌تودی، در پی تشدید اعتراضات دانشجویی در دانشگاه کلمبیا علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از غزه، «اریک آدامز» شهردار نیویورک با هشدار به معترضان گفت که «این وضعیت باید همین حالا تمام شود»!

پس از یک روز پرتنش در دانشگاه کلمبیا و تداوم اعتراضات گسترده و بی‌سابقه دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی، ده‌ها تن از نیروهای پلیس با گاز اشک‌آور به ساختمانی که دانشجویان معترض در آن تجمع کرده بودند، یورش برده و اقدام به بازداشت دانشجویان کردند.

پلیس محلی با خودروی زرهی برای ورود به ساختمان «همیلتون» دانشگاه کلمبیا، از یک پل مکانیکی استفاده کرد و از طریق پنجره وارد ساختمان شد. این در حالی بود که تعدادی از دانشجویان معترضان بیرون ساختمان با دستبند تحت‌الحفظ نیروهای پلیس بودند.

دانشجویان معترض شرایط را در ساختمان محل تجمع ملتهب توصیف کرده‌اند. محمد حمیدا، یکی از سازمان‌دهندگان اعتراضات در پیامی به خبرنگار «یواس‌ای تودی» حاضر در محل تنش، گفت که «در خوابگاه گیر افتاده‌ایم!» ویدئویی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، نیروهای پلیس را با نقاب و کلاه آهنی و باتوم به دست در حال سرکوب دانشجویان نشان می‌دهد!

همزمان با تشدید تنش‌ها، آدامز با صدور هشداری جدی گفت: دانشجویانی که در محوطه دانشگاه چادر زده و تحصن کرده‌اند، باید فوراً محوطه را ترک کنند. او در ادامه به والدین دانشجویان توصیه کرد تا فرزندان خود را مجاب به این کار کنند و مدعی شد که «بازیگران خارجی» اعتراضات حمایت از فلسطین را «هدایت» می‌کنند!

وی بدون اشاره به اعتراضات صلح‌آمیز اخیر در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، مدعی شد: روزهاست که گفته‌ام آنچه باید اعتراضات صلح‌آمیز باشد، با دخالت فتنه‌گران بیرونی، منحرف شده است!

شهردار نیویورک که پیش از این، در نیروی پلیس عضویت داشت، خطاب به معترضان افزود: همین حالا از این وضعیت فاصله بگیرید. نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا شرایط از این وخیم‌تر شود. ماجرا باید همین حالا تمام شود!

صدها دانشجوی حامی فلسطین، از چند روز پیش در دانشگاه‌های سراسر آمریکا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این باریکه، دست به اعتراض، تحصن و تجمع زده‌اند و با «چفیه» در گوشه‌وکنار محوطه دانشگاه‌ها تجمعات اعترضی برپا کرده و شعارهایی با مضمون «افشا! تحریم!» سر داده‌اند.

الجزیره پیشتر به نقل از رسانه‌های آمریکایی از تشدید تدابیر امنیتی در اطراف دانشگاه کلمبیا واقع در ایالت نیویورک خبر داده بود. منابع خبری نیز حضور و استقرار گسترده و شدید پلیس در مجاورت دانشگاه کلمبیا را تائید کردند. همچنین گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد مدیریت دانشگاه کلمبیا از دانشجویان خواسته است تا برای امنیت خود در اماکن امن پناه بگیرند.

دانشجویان معترض دیروز اعلام کردند که با وجود این تهدیدها، چادرهای اعتراضی را جمع نخواهند کرد مگر آنکه مقامات دانشگاه سه خواسته آنها را برآورده کند: تحریم و عدم سرمایه گذاری در نهادهای صهیونیستی، شفافیت در امور مالی دانشگاه و ابقا و تبرئه اساتید و دانشجویایی که به دلیل شرکت در اعتراضات، اخراج شده‌اند.

کد خبر 6094051

دیگر خبرها

  • بارش‌های پراکنده برای استان قزوین
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین