Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:46:36 GMT

مسئولان با مظاهر علنی روزه خواری برخورد کنند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۵۳۱۵

مسئولان با مظاهر علنی روزه خواری برخورد کنند

امام جمعه میناب با اشاره به جایگاه و حرمت ماه مبارک رمضان، گفت:مسئولان با کسانی که در ملا عام تظاهر به روزه‌خواری می کنند برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از میناب، حجت الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی فر در خطبه های نماز جمعه میناب از شب های قدر به عنوان رخدادهای مهم مذهبی نام برد و اظهار داشت:بسیاری از رخدادهای مهم مذهبی در شب قرار گرفته و براساس آیات قرآن کریم در شب اسرار فراوانی نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه به تشریح عظمت شب های قدر از منظر قرآن کریم اشاره کرد و گفت:همه رموز رشد و نمو سعادت بشر در قرآن این کتاب آسمانی وجود دارد.

 

معتمدی فر با ذکر این مطلب که بعد از توحید و مبارزه با شرک، رسیدن به رشد مهمترین رسالت پیامبران و ائمه هدی است، افزود:درک شب قدر به این است که ما به رشد و بالندگی معنوی و قرآنی برسیم.

 

امام جمعه میناب در بخش دیگری از خطبه ها، علل تنهایی مولای متقیان امام علی(ع) را مورد بحث قرار داد و با بیان این که دشمنان تلاش می کردند به جامعه تلقین کنند که حکومت امام علی(ع) مقبول جامعه نبوده، گفت:هیچ حکومتی در طول تاریخ در مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت به پای حکومت امام علی(ع) نمی رسد.

 

وی ضمن توصیه همگان به مطالعه خطبه شقشیه، اظهار داشت:اکنون هم دشمنان و بدخواهان نظام با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال اعتبارزدایی از انقلاب اسلامی هستند.

 

خطیب جمعه میناب گفت:مسئولان نیز وظیفه دارند برای اعتبارسازی و اعتماد سازی برای نظام با توطئه های دشمنان مقابله کنند.

 

معمتدی فر در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار دانشجویان و نمایندگان تشکل های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و صنفی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی طی روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت:در این دیدار برخی دانشجویان از نسبت دادن برجام به رهبری پرسش هایی مطرح کردند در حالی است رهبر معظم انقلاب برجام مشروط به نامه ای که پیش از این خطاب به دولتمردان نوشته بود را می خواستند.

 

وی گفت:برخی مشکلات را به ساختار نظام ربط می دهند در حالی که نظام ما را یک فقیه با ذهن مهندسی  و براساس تمام اصول اسلامی طراحی کرده و در دنیا بی بدیل است.

 

امام جمعه میناب همچنین سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی  را روز کمک الهی نامید و افزود:در این روز خرمشهر پس از 578 روز از اسارت دشمن با عملیات بیت المقدس آزاد شد و دنیا فهمید که جمهوری اسلامی قادر است متجاوز را شکست دهد و پیروز میدان جنگ باشد.

 

معتمدی فر افزود:فتح خرمشهر در کنار فتح فاو و شکستن حصر آبادان از زیبایی های هشت سال دفاع مقدس است.

 

وی ادامه داد:در دفاع از حرم نشان دادیم که هنوز روحیه دفاع مقدس در جوانان ما وجود دارد و قادر هستیم خرمشهرها را فتح و درصورت حرکت احمقانه دشمن، تلاویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

 

خطیب جمعه میناب همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا فاصله خود را با مردم کم کنند.

 

معتمدی فر گفت:وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی با ملت انقلابی نزدیک تر شوند، نسبت به معیشت مردم و دغدغه های آنان تلاش کنند و قوانینی تصویب کنند که رفع گیر کند نه این که گره در کار مردم بیندازد.

 

امام جمعه میناب اضافه کرد:با اعطای وام مردم را بدهکار وام های ربوی نکنید چرا که مشکل مسکن و کار تنها با وام حل نمی شود.

 

وی در سخنان خود به جایگاه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با تاکید بر حفظ حرمت این ماه، گفت:مسئولان و دستگاه های متولی با کسانی که در ملا عام تظاهر به روزه‌خواری علنی می کنند برخورد کنند.

 

معتمدی فر افزود:در سطح شهر میناب برخی قهوه خانه ها طی روز باز است و آشکارا حرمت شکنی می کنند.

 

گفتنی است در نماز جمعه میناب به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی از خانواده سه شهید و سه جانباز عملیات بیت المقدس تجلیل و قدردانی شد.

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس روزه اولی ها کانون های فرهنگی هنری مساجد ماه مبارک رمضان دختران روزه اولی خطبه نماز جمعه نمایشگاه قرآن قرآن امام جمعه میناب خطبه نماز جمعه شهرستان میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است

ایسنا/هرمزگان با گذشت چند روز از مطالبه فعالان رسانه شهرستان میناب مبنی بر عدم دعوت در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم که در روستای کردر رضوی شهرستان میناب برگزار شد، هنوز هیچ پاسخی از سوی دبیر جشنواره داده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، با گذشت چند روز از گلایه و مطالبه فعالان رسانه شهرستان میناب مبنی بر عدم دعوت در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم که در روستای کردر رضوی شهرستان میناب برگزار گردید هنوز هیچ پاسخی از سوی دبیر جشنواره داده نشده است و فعالان رسانه این شهرستان به این اقدام مذکور اعتراض‌هایی دارند.

 بهرام رضائی فعال رسانه‌ای شهرستان میناب امروز ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان با ابراز گلایه از بی‌اعتنایی دبیر جشنواره آسمان هشتم به اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان میناب اظهار کرد: رسانه یک ابزار تاثیرگذار در افکار عمومی و فرهنگ جوامع است که نادیده گرفتن آن فاصله گرفتن از دیپلماسی فرهنگی است.

وی افزود: رسانه می‌تواند در تبیین و ترویج ارزش‌های فرهنگی کشور و در توسعه روابط فرهنگی و در فراهم آوردن بستر و زمینه ای برای مطالعه آداب و رسوم و سنن فرهنگ ها در همه نقاط کشور نقشی عمده داشته باشد.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات هرمزگان گفت: این عدم پاسخگویی اعتنایی و بی‌احترامی به خبرنگاران شهرستان است که به وسیله دبیر جشواره آسمان هشتم رقم خورده‌است و این اقدام را رسانه‌ها نمی‌پذیرند و خواستار پیگیری این موضوع از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان هستند.

علی نجفی پیشکسوت و فعال رسانه‌ای مینابی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: این رفتار مسئولان جشنواره در خصوص رسانه‌های میناب به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی اذعان کرد: گزینش کردن خبرنگاران برای حضور در این جشنواره با هدف کمرنگ جلوه دادن نقش رسانه‌ها در شهرستان میناب و در تضاد با قوانین و اصول مصرح در باب آزادی مطبوعات و رسانه‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • نماز جمعه سنندج
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید