Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه همه مسئولین استان، دغدغه ارتقاء گیلان را دارند، گفت: مدیریت دینی و فرهنگی در گیلان باید بر محور نماینده ولی فقیه انجام شود و حفظ حریم این جایگاه منصوب به رهبری، ضرروی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در یادواره سرداران و 260 شهید استان گیلان درعملیات بیت المقدس که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، گفت: "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، یعنی قدرت الهی سبب شد تا در شناخت دشمن موفق باشیم و به پیروزی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضور خداوند در همه بخش‌های عملیات آزادسازی خرمشهر احساس شد، تصریح کرد: خدای متعال این اراده، علم و معرفت را به نیروهای نظامی ما داد تا بتوانند عملیات بزرگ آزادسازی خرمشهر را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید مکتب شهدا با جدیت مرور و مطالعه شود، تصریح کرد: از قرآن و روایات برآمده که مکتب شهدا، مکتب محبت و مقاومت است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) برای انتشار و گسترش محبت، مبعوث شدند، افزود: کسانی می‌توانند مقاومت کنند که محور معنویت یعنی خداوند را همراه داشته باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محور مقاومت باید اعتماد و اعتقاد را به قدرت الهی داشته باشند، اظهار کرد: شهدا عملا این باور را داشتند و استقامت در این محور مقاومت هم مهم است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا برای اینکه جامعه بشری از رحمت الهی برخوردار شود و ظلم و ستم نباشد، مجاهدت کردند و مکتب شهدا مکتب ظلم‌پذیری نیست و از کلام نورانی الهی برآمده است.

آیت‌الله رمضانی نیاز جامعه امروز بشری را مکتب مبارزه با ظلم دانست و گفت: انقلاب اسلامی سبب به وجود آمدن یک رنسانس اسلامی بود که مکتب لیبرال دموکراسی و مارکسیسم را مورد انتقاد قرار داد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مکتب لیبرال دموکراسی پاسخگوی نسل امروز جامعه بشری نیست، خاطرنشان کرد: امروزه یک چهارم جمعیت کشورهای جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر جمعیت بیش از 48 کشور دنیا را مسلمانان تشکیل می‌دهند، گفت: 65 درصد جمعیت شهر بروکسل پایتخت بلژیک، را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه در کشور فرانسه، جمعیت مسلمانان بالای 10 درصد است و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار هستند، افزود: در آلمان نیز، جمعیت مسلمانان بالای 7 میلیون نفر است و در انتخابات این کشور تعیین کننده هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه غرب از گسترش اسلام در اروپا هراسان است، تصریح کرد: همواره در مراکز علمی و آکادمیک اروپا، درصدد محو اسلام هستند ولی امروزه اقبال به دین اسلام بسیار زیاد شده است.

وی به روش جدید غرب برای انحراف در اسلام اشاره و تاکید کرد: غرب پس از شکست در جلوگیری از گسترش اسلام حالا به دنبال اسلام لیبرالی و معناکردن اسلام با فرهنگ غربی است.

آیت‌الله رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه نزول و فهم قرآن کریم و عرضه کردن این کتاب آسمانی است، تاکید کرد: قرآن فقط برای بهره‌بردن درگذشتگان نیست بلکه برای حیات زندگان است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به موضوع مذاکرات هسته‌ای و امضای برجام اشاره و تصریح کرد: حضور ایران در میز مذاکره، اقتداری بود که به برکت قدرت نظامی و علمی نظام اسلامی بوجود آمد.

وی افزود: ایران اسلامی پای میز مذاکره آمد و بیانیه را امضاء کرد ولی بعد از مدتی، آمریکا به راحتی کنار کشید و اروپایی‌ها نیز فقط در حرف می‌گویند ما پایبند هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: امروز آمریکا شرکت‌هایی که با ایران تعامل اقتصادی داشتند را تهدید و تحریم کرده است.  

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه امروزه مقام معظم رهبری از منتقدان جدی لیبرال دموکراسی در غرب است، تصریح کرد: ایشان به صورت گام به گام از لحاظ قالب و محتوا لیبرال دموکراسی را نقد می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیاده‌سازی مطلوب جریان مقاومت در جامعه توسط رادمردان و مجاهدان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم ولایت انجام شد، گفت: شهدای مدافع حرم نیز به زیباترین شکل این جهاد و مقاومت را نشان دادند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مبتنی بر فهم محبت و مقاومت بوده است، گفت: دشمن از رنسانس اسلامی کشور ایران واهمه دارد.

آیت‌الله رمضانی افزود: این رنسانس، نسخه‌ای برپایه اسلام محبت و مقاومت دارد و قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضائیه باید در نسخه‌هایی که برای ایران اسلامی تجویز می‌کنند، این موارد را در نظر بگیرند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش نباید از نسخه غربی برای مدارس و دانش‌آموزان استفاده کند بلکه باید از اسلام برای این امر نسخه‌برداری کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ایران اسلامی برای پیشرفت رو به جلو در گام دوم انقلاب، باید در کنار عقلانیت و معنویت با مدیریت انقلابی و جهانی حرکت کند، تصریح کرد: ما به مسئولانی نیاز داریم که جهادی عمل کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه ارتقاء کشور و استان باید در همه مسئولین وجود داشته باشد، افزود: حریم نماینده ولی‌فقیه در گیلان باید حفظ شود و مدیریت دینی و فرهنگی نیز باید با محوریت نماینده ولی فقیه انجام شود.

آیت‌الله رمضانی اظهار کرد: اگر مسئولی، دغدغه ارتقاء کشور و استان را نداشته باشد، قطعا خائن است و با مسئولی که نقش مانع را ایفا می‌کند باید برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه قطار انقلاب در مسیر خود که مسیر تمدن اسلامی است، حرکت می‌کند، افزود: با توجه به همه نقاط ضعف و قوت، باید به سمت تحقق عدالت در جامعه حرکت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به سیل اخیر در 25 استان کشور اشاره و تاکید کرد: وحدت و انسجام بی نظیر بین مسئولین دولتی، نیروهای نظامی، حوزه های علمیه، طلاب، روحانیون و مهم‌تر از همه مردم، در هیچ برهه‌ای در طول 40 سال انقلاب نمونه نداشته است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ملت ایران، ظرفیت بی‌نظیر برای وحدت و همدلی در کارهای بزرگ دارد، خاطرنشان کرد: ملت ایران باید در مقابل آمریکایی که امروز به صورت آشکار اعلام کرده که به دنبال براندازی نظام ایران اسلامی است، ایستادگی کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن، به دنبال مأیوس کردن مردم از نظام است و قدرت و اقتدار مردم در راهپیمایی‌های 22 بهمن و روز قدس را نمی‌بیند، تاکید کرد: دشمن از ما عصبانی بود و امروز عصبانی‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی با اسلام رنسانس و ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری است، گفت: باید زیر بیرق ارزش‌های انسانی و الهی مبتنی بر عقلانیت و محبت قرار بگیریم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مکتب شهدا، مکتب مقاومت و محبت است، اذعان کرد: این مکتب امروزه یک رنسانس را در دنیا بوجود آورده که اسلام را قوی‌ترین دین در دنیا معرفی می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها کانون های فرهنگی هنری مساجد روزه اولی ها ماه مبارک رمضان مجلس دختران روزه اولی خطبه نماز جمعه خسارت سیل رمضان مدیریت دینی و فرهنگی رنسانس اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در همایش استانی آیین بزرگداشت مقام معلم، ضمن تبریک هفته معلم گفت: سالروز شهادت معلم نمونه، اسوه و الگوی بزرگ و بابرکت علامه شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم و از خدای متعال درخواست می‌کنیم ایشان را مورد رحمت و مغفرت قرار بدهند، حتی آنها که خواندن و نوشتن هم نمی‌دانند از معارف نورانی این شهید بزرگوار و این معلم ربانی بهره‌مند بوده‌اند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما در محفل معلمی قرار داریم، ما نگاه ویژه‌ای به معلمی داریم، اگر بخواهیم نگاه کشور‌هایی که از فیض قرآن و ائمه (ع) بهره‌مند نشده‌اند را به معلمان ببینیم، باید ببینیم فرق مهندسی و ساختار معلمی در نظام ما با داشتن قرآن کریم، انبیاء و ائمه (ع) با جا‌های دیگر چیست؟ این را از سیره و سنت شهید مطهری و همه بزرگان و علما بررسی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آیه ۲ سوره جمعه، آیه ۱۶۴ سوره آل‌عمران و آیه ۱۵۱ سوره بقره نشان می‌دهد که ما تعلیم را از تزکیه شروع می‌کنیم، ما وقتی علم را در جانمان می‌ریزیم ابتدا باید قلب‌مان را شست‌وشو بدهیم و پاک کنیم، یعنی باید «یُزَکّیهِم وَ یُعَلّمهم الکِتابه و الحِکمه» اتفاق بیفتد، این یک مطلب اساسی در ساختار دینی است.

وی عنوان کرد: همان طور که دل و جان ما، ظرف پذیرش حقایق، معارف و تعالیم است، عقل ما نیز همین طور است، عقل باید به عنوان یک کلیدواژه برای معلم و دانش‌آموز تعریف شود، تعریفی که نظام دینی ما برای این معنا دارد، با تعریفی که دیگران دارند متفاوت است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: حیله‌ها و نیرنگ‌هایی که معاویه به کار می‌برد، باعث می‌شد در نظام جاهلیت به عنوان یک آدم عاقل مطرح شود، در این رابطه شخصی از امام صادق (ع) سؤال کرد عقل چیست؟ امام (ع) فرمود عاقل آن است که خدای رحمان را پرستش می‌کند، دنیا، هوای نفس خود و هوای نفس دیگران را نمی‌پرستد، این نشانه عقل است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خدای متعال در آیه ۱۳۰ سوره بقره می‌فرماید «وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَلَقَدِ اصْطَفَیْنَاهُ فِی الدُّنْیَا وَإِنَّهُ فِی الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ»، یعنی (و چه کسى جز آنکه به سبک ‏مغزى گراید از آیین ابراهیم روى برمى‏‌تابد و ما او را در این دنیا برگزیدیم و البته در آخرت نیز از شایستگان خواهد بود).

وی یادآور شد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید چه کسی از دین ابراهیمی روی بر می‌گرداند؟ آن کسی که عقل ندارد و سفیه است؛ بنابراین عقل آن است که انسان را به عبادت و بندگی بکشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: آن کسی که عقل دارد به دنبال تحصیل بهشت است، هر کس خودش را با اهداف الهی هماهنگ کند هیچ چیز را در دنیا از دست نمی‌دهد، در حدیث نبوی آمده که حضرت فرمودند مردم سه دسته هستند، یک عده دنیا را می‌خواهند، اینها همیشه در رنج، عذاب و زحمت هستند، یک عده عقبی را می‌خواهند، اینها دارای درجات عالی هستند، یک عده خدا را می‌خواهند، اینها هم دنیا و هم عقبی را دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: شما باید این موارد را در سر کلاس‌های درس مدنظر قرار دهید، با وضو در کلاس‌های درس حاضر شوید، نیت کنیم می‌خواهید با حضور در کلاس‌های درس عبادت کنید.

وی بیان کرد: آن کسی که پیشتر ذکر شد که از امام صادق (ع) درباره عقل سؤال کرده بود، مجدد از امام (ع) پرسید پس این معاویه که امیرالمؤمنین (ع) را به چالش کشاند، مگر به این عقل نمی‌گویند؟ امام (ع) فرمود نه، این زشتی و پلیدی است، این شیطنت است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: شناساندن اینها به دانش‌آموزان کار شما معلمان است، اگر نسل گذشته یا آینده غیر از این باشند معلمان باید پاسخگو باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: کلیدواژه حائز اهمیت بعدی علم است، علم فقط کتاب خواندن و جزوه حفظ کردن نیست، امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه فرمود انبیاء آمدند گنج‌های نهفته در فطرت انسان‌ها را برآشوبانند؛ یکی از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت علامه شهید مطهری همین نگاه بود.

وی گفت: تزکیه باعث می‌شود رفاقت‌های دنیاطلبانه تبدیل به انسانیت، کرامت انسانی و فضای معنوی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: شهید مطهری می‌گوید رمز موفقیت شیخ انصاری این بود که متفکر بود، یعنی به جای اینکه محفوظات خود را افزایش دهد، این محفوظات را پالایش، تجزیه و ترکیب می‌کرد و با خلاقیت به چیز‌های جدید می‌رسید.

وی عنوان کرد: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرماید شاگرد باید شاگردی کند، اما باید حواسش را جمع کند که قرار است روزی استاد شود، یعنی شاگرد باید با معلم و استاد هم‌مباحثه باشد و بعد هم با استاد خداحافظی کند و در مرتبه شاگردی نمانَد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: وظیفه شما معلمان این است که کاری کنید عقل دانش‌آموزان بیدار شود، دقیقاً همان کاری که رهبر حکیم انقلاب نسبت به جامعه نخبگانی و همه جوامع علمی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت