Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@19:02:03 GMT

سرطان مری و معده در مردان ۳ برابر زنان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۵۴۰۶

دکتر رضا ملک زاده با اشاره به اینکه­ سرطان معده سرطان شایعی در کشور است که رتبه ابتلا در مردان به عنوان سرطان اول و در زنان سرطان سوم است گفت: سالانه ۱۱۲ هزار ابتلا به سرطان در کشور داریم که از این تعداد ۱۰۵۰۰ سرطان معده است که ۷۰۰۰ مورد آن در مردان و ۳۵۰۰ در زنان است. آفتاب‌‌نیوز : معاون تحقیقات وزیر بهداشت افزود: سرطان مری و معده در مردان ۳ برابر زنان است و دلیل اصلی آن این است که هورمون‌های زنانگی از سرطان‌ها جلوگیری می‌کنند، زیرا بانوان تا زمانی که در دوران باروری هستند و هورمون استروژن بالایی دارند سبب می‌شود این سرطان‌ها در بانوان کمتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هر چند سرطان معده سرطان شایعی است، اما قابل پیشگیری است چرا که برخی عوامل ابتلای آن شناخته شده است.
این فوق تخصص گوارش و کبد درباره راه‌های پیشگیری از سرطان‌های دستگاه گوارش گفت: مصرف روزانه و متعدد سبزیجات و میوه جات و استفاده نکردن از دخانیات و قلیان و تریاک نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به سرطان معده دارد.
وی افزود: یکی از عوامل دیگر ابتلا به سرطان معده نوع غذا‌هایی است که می‌خوریم، غذا‌های شور، غذا‌های برشته و سوخته، گوشت قرمز کبابی و سوخته و سیاه شده و رعایت نکردن بهداشت دهان در ابتلا به این سرطان موثر است.
ملک زاده خاطرنشان کرد: یکی از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی، ریفلاکس است به صورتیکه ۲۵ درصد ایرانیان، ریفلاکس معده دارند که به شیوه زندگی آن‌ها مرتبط است.
وی گفت: ریفلاکس می‌تواند موجب ابتلا به سرطان انتهای مری و ابتدای معده شود که سرطان خطرناکی است بنابراین توصیه می‌شود که وزن خود را طبیعی نگه دارید و از مصرف غذا‌های آماده (فست فود)، نوشابه‌های گازدار، چای لیوانی داغ پرهیز شود، ضمن اینکه به وزن خود توجه داشته باشید که علت ۳۵ درصد سرطان‌ها، اضافه وزن است.
 خبرگزاری صدا و سیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرطان مري سرطان معده آمار سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای

تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای با شکست مقابل حریفان خود از صعود بازماندند.

به گزارش ایسنا، مسابقات مرحله مقدماتی مرحله اول کاپ جهانی شانگهای چین در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران ایران به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان نیز با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی هر چند در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید اما در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد