Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: امام جمعه لواسان گفت: مشکلات فعلی کشور با میدان دادن به جوانان مومن و بانشاط حل می شود.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های نماز جمعه لواسان با اشاره به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این روز یادآور حماسۀ بزرگ ملت انقلابی و متدین ایران و جوانان انقلابی و بصیر که برای اسلام جان‌شان را کف دست‌شان گذاشته بودند تا خرمشهر را از دست نه فقط رژیم بعثی بلکه از چنگ استکبار آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه لواسان اضافه کرد: امروز این‌همه غصه که بر دل این ملت نشسته و این دولت فشل و کسل و ناکارآمد، راهکاری چون فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس می‌خواهد، جوانان ما در گروه‌ها و تشکل‌های حزب اللهی متشکل شوند. به همان اندازه که حزب‌بازی مذمومم و بد است، به همان اندازه کارهای فردی و بدون برنامه و تشکل هم بد است. حرکتی تشکیلاتی و مومنانه و «معقول و منضبط و عقلانی، به دور از غوغاساری و بلبشو» به هدف تحقق دولت و جامعۀ اسلامی و رسیدن به افق تمدن اسلامی باید باشد.

خطیب جمعه لواسان گفت: متأسفانه بسیاری از ما و مسئولان دولتی، قضائی و انتظامی و خطباء و اهل نماز و سخن وقتی از خط فساد و فحشاء می‌گوئیم، می‌گویند: چیزی نیست، شما گنده‌اش می‌کنید، یک نمونه را عرض کنم، در ماه رمضان زنی ویدئویی از خود منتشر کرد که در شهر ابیانه تک‌خوانی کرده است، پیش از این هم از مدارس کشور ویدئوهایی پخش شد که بچه‌های معصوم ما در مدارس به آوازهای جلف و نامناسب و رقص کشانده بودند.

وی گفت: یقیناً این‌ها برنامه‌هایی است که آرام‌آرام انجام می‌دهند تا برهنگی و فحشاء و ضد ارزش‌هایی که علیه آن‌ها انقلاب کرده‌ایم، مجدداً به این کشور باز گردانند. در همین لواسان، کشف حجاب، سرو ناهار در ماه رمضان، دوچرخه سواری دختران با وضعی زننده باب شده است و کسی هم جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد.

لواسانی اضافه کرد: آن فرد در خواب خرگوشی مسئولان ما ۲۰۰ ویدئو از مجالس تک‌خوانی خود در شهرهای مختلف به اشتراک گذاشته است، ما نباید نسبت به این ماجرا بی‌توجه باشیم، زیرا رفتارهای غیرقانونی و ضدارزش که آرام‌آرام باب می‌شود، اگر با آن‌ها مقابله شود، کم‌کم جا می‌افتد و می‌شود فرهنگ و ارزش. بنابراین حتماً باید مسئولان مربوطه پاسخ‌گو باشند و بازخواست شوند. سناریونویسان، داستان رواج بی‌بندوباری در کشور و تهی‌کردن جامعه و جوانان از معنویت و دین را برای ما نوشته‌اند.

امام جمعه تبریز: چرخش مواضع آمریکا نتیجه تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و روحیه مقاومت مردم است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: چرخش مواضع نتیجه تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و روحیه مقاومت و ایثارگری مردم بزرگ ایران است و رهبری شیوه برخورد دولت فعلی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را سم مضاعف دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به عقب نشینی رییس جمهور آمریکا از لفاظی‌های گذشته و تهدیدات گستاخانه علیه ایران اسلامی، اظهار داشت: با گذشت چند روز از این لفاظی‌های خصمانه ترامپ و هم تیمی‌هایش در کاخ سفید علیه ایران، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که وی اکنون به دنبال تنش زدایی هستند و در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا گفته بود که خواهان رویارویی نظامی با ایران نیست و همچنین به نقل از منابع آگاه، سران ارتش و دیپلمات‌های آمریکایی در جستجوی راهکاری برای کاستن این تنش‌ها هستند.

وی افزود: این چرخش مواضع نتیجه تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و روحیه مقاومت و ایثارگری مردم بزرگ ایران است و معظم له با رویکرد حکیمانه، سم دانستن طرح مذاکره و عقب نشینی مقابل آمریکایی، شیوه برخورد دولت فعلی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را سم مضاعف دانستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های چشمگیر نظامی و آمادگی بالای نیروی‌های مسلح کشورمان را نباید در این موضوع دست‌کم بگیریم، گفت: مردم قهرمان ایران اسلامی و مردم غیرتمند آذربایجان، هفته آینده در راهپیمایی روز جهانی قدس جواب یاوه گویی‌های آمریکا، استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل را خواهند داد.

وی با اشاره به تجاوزات و حملات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به کشور سوریه، ادامه داد: مدتی است که شاهد تجاوزات مکرر هوایی این رژیم به خاک سوریه هستیم که البته با واکنش سخت پدافند هوایی ارتش سوریه روبرو شده است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با این اقدامات به دنبال ماجراجویی جدیدی در منطقه است، گفت: با توجه به شرایط دشوار سیاسی داخل این رژیم، سردمداران آن برای نجات خود به دنبال اقدامات تحریک کننده بوده و درصدد هستند تا در جریان تهدیدات آمریکا علیه ایران، آمریکا را به جنگ علیه کشورمان تحریک کند.

وی افزود: محور مقاومت اسلامی در مقابل این تحرکات ماجراجویانه خویشتنداری کرده و ما ضمن هشدار به سران این رژیم غاصب تداوم هرگونه ماجراجویی را به ضرر آنها می‌دانیم و خودشان نیز آگاه هستند که هرگونه تحریکی از سوی آنها با پاسخ کوبنده جبهه مقاومت روبرو خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آخرین سال فعالیت خود را سپری می‌کند، خاطرنشان کرد: توصیه بنده به نمایندگان فعلی و کاندیداهای احتمالی مجلس این است که از هم اکنون فضای کشور و استان را انتخاباتی نکرده و نسبت به حل مشکلات مردم همت بگذارند، چراکه مدت زمان طولانی تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده و انتخاباتی شدن فضا به مصلحت نیست.

وی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی، انتظار داریم مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین بازدارنده مانع افزایش قیمت‌های افسارگسیخته شود و در این میان پرسش اصلی این است که مجلس فعلی در تحقق این موضوع چقدر موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام آل هاشم با انتقاد از عدم نظارت صحیح و کافی بر قیمت کالاها، یادآور شد: در همین شهر تبریز حتی قیمت نان در برخی مغازه‌ها متفاوت بوده و این، به دلیل عدم نظارت و کنترل بر قیمت‌ها است، اگر مجلس بخواهد می‌تواند در مقابل مفاسد اقدامات بهتری انجام دهد و مردم خودشان هوشیار هستند که چه کسی با خدمتگذاری در خط امام و رهبری حرکت می‌کند و چه کسی نمی‌کند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، یادآور شد: رژیم صدام حسین با اشغال شهرهای ایران برای نابودی نظام اسلامی، و تجزیه کشور و تسلط بر نفت منطقه تلاش می‌کرد و در این راه حتی نام خرمشهر را به محمره تغییر داده بودند که در نهایت این شهر پس 578 روز اسارت در عملیات بیت المقدس سال 1361 آزادسازی شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه از دست دادن خرمشهر، عراق تکیه گاه خود برای مذاکره با ایران را از دست داد، گفت: هویت ملی و اسلامی نسل حاضر با این فداکاری‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس گره خورده است و نباید فراموش کنیم که قدرت‌های بزرگ وقت از دشمن ما حمایت می‌کردند و پیروزی ما در آزادسازی خرمشهر و پیروزی در جنگ تحمیلی را بعید می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه امروز همین قدرت‌ها پیروزی ما در صحنه‌های مختلف را ناممکن می‌دانند و برای اثبات سیاست خود به بحران سازی روی می‌آورند، افزود: ولی ما اعتقاد داریم با همان اراده دوران دفاع مقدس در جبهه نظامی، در جبهه‌های علمی، فناوری و... به مدد دانش و ایمان نیروهای داخلی به ویژه نسل جوان به حول و قوه الهی به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

منبع: فردا

کلیدواژه: امام جمعه خطبه های نماز جمعه تک خوانی یک زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه شهرکرد با شاره به عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، گفت: امروز عرصه بین‌الملل تغییرات سریعی کرده که اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات دنیا را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مسئولان توجه ویژه‌تری به ورزش زورخانه‌ای داشته باشند، در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که آن هم مشکلات قابل توجهی دارد که امید است زورخانه جدیدی شکل گیرد.

وی همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل بسیار مهم است چرا که شوراها، کمک کننده و نیازمند حمایت هستند‌. شوراها باید مطالبات را به درستی بیان و با واقع گرایی مسائل را به مسئولین منتقل کنند تا مشکلات مردم کاهش یابند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: معلم به عنوان یک الگوی تمام عیار، موثر و مفید برای جامعه است‌. خوشبختانه فرهنگیان کشور به خوبی در صحنه هستند اما جهت دهی علمی و فکری، ایمانی و شکل دادن آینده سازان ما به دست معلمین است.

نکونام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند، افزود: پایگاه نماز جمعه مردمی بوده و سخن اصلی در این پایگاه‌ها، درد مردم است. مواضع امام جمعه از مواضع رهبر اسلامی گرفته می‌شود و باید خط و مشی رهبری را داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کار و کارگر، مطرح کرد: انتظار کارگران این است که مسئولین صدای آنها را بشنوند. کارگر و محیط کار باید نشاط داشته تا بتواند موثر باشد و جهش تولید محقق شود. رسانه‌ها و مطبوعات هم باید کمک کنند و مطالبات را منعکس کنند.

نکونام در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تغییر سریعی هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از وقایع طوفان الاقصی و قدرت نمایی یمنی‌ها و مکمل آنها عملیات وعده صادق، افکار و نگاه جهانی تغییر پیدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات را در دنیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند