Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، منابع خبری اعلام کردند که مقام‌های عربستان سعودی به‌زودی «سلمان العوده»، «عوض القرنی» و «علی العمری»، سه روحانی و مبلغ سعودی را اعدام خواهند کرد.
این منابع سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت) به نقل از منابع دولتی سعودی و یکی از نزدیکان این سه مبلغ تأکید کردند که به زودی حکم اعدام این سه تن به اتهام «تروریسم» صادر و بعد از مدت کوتاهی از ماه رمضان اجرا خواهد شد(جزئیات بیشتر).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مجمع جهانی علمای مسلمان» در واکنش به این اخبار، امروز جمعه از دولت سعودی خواست حکم اعدام این سه روحانی را لغو کند.
این مجمع با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که با «موضع متهورانه» عربستان سعودی علیه علما و مبلغان و «هر گونه ظلم به اهل علم در اقصی نقاط جهان مخالف است».
خبرگزاری آناتولی به نقل از این مجمع گزارش داد که در این بیانیه از همه مسلمانان جهان خواسته شده که مخالفت لازم خود را با این اقدام ابراز کنند.


در این بیانیه همچنین از حقوقدانان و نهادهای حقوق بشری بین المللی خواسته شده که با جدیدت با حکمهای اعدام علیه علما و مبلغان سعودی برخورد کرده و آن را به افکار عمومی جهانی انعکاس دهند.
مسئولان سعودی تا کنون به اخبار رسانه‌ها واکنشی نداشته‌اند و اظهار نظری دال بر تکذیب یا تأیید این گزارشها دیده نشده است.
چهارشنبه گذشته هشتگ «اعدام المشایخ جریمه» (اعدام شیوخ جنایت است) در حساب کاربری «معتقلی الرأی» فراگیر شد؛ حسابی که به حقوق بازداشتی‌های حاضر در زندانهای سعودی اهتمام دارد.
آناتولی گزارش داد که این هشتگ با استقبال خوبی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و «هزاران نفر خشم شدید خود را نسبت به احتمال اجرای این قرار توسط مسئولان سعودی نشان دادند و تأکید کردند که سه مبلغ مذکور نمادهای اجتماعی هستند، نه تروریست».


بنا بر این گزارش، از سپتامبر 2017، «مسئولان سعودی مبلغان و فعالان برجسته این کشور را بازداشت کردند که مهمترین آنان سلمان العوده، عوض القرنی و علی العمری هستند. معمولا پادشاهی [سعودی] تعداد افراد بازداشتی را اعلام نمی‌کند و هر گونه بازداشتی را به اجرای قانون ارتباط می‌دهد».

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آناتولی علما مبلغ اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است

به گزارش قدس آنلاین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی به جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی ‏علیه مردم غزه نوشت: اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی خاطرنشان کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

 اعتراض دانشجویان آمریکایی در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از رژیم صهیونیستی و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

آسوشیتدپرس پرس پنجشنبه شب گزارش داد که بر اساس آمار تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • مسکن هایی که بیش از یک دهه به سرانجام نرسیده
  • مسکن هایی که بیش از یگ دهه به سرانجام نرسیده
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید