Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد35 قهوخانه و کافی شاپ گچساران در جلسه ای مصوب شد که با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی و اینکه تعداد کثیری از این طریق امرار معاش و گذران زندگی می کنند با هماهنگی اداره اماکن و اتحادیه پزندگان و اخذ تعهد یک ماهه فک پلمپ شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،در پی پلمپ ۳۵ واحد از قهوه خانه ها و کافی شاپ های گچساران جلسه ای تحت عنوان ساماندهی قهوه خانه ها و کافی شاپ ها به همت دادستان و فرمانده انتظامی گچساران در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان ، اداره تعزیرات، صنعت و معدن و تجارت ، میراث فرهنگی ، اتاق اصناف و اتحادیه پزندگان ، پلیس اماکن ، معاونت اجتماعی و صنف قهوه خانه داران و کافی شاپ ها تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مصوب شد که با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی و اینکه تعداد کثیری از این طریق امرار معاش و گذران زندگی می کنند با هماهنگی اداره اماکن و اتحادیه پزندگان و اخذ تعهد یک ماهه این قهوه خانه ها و کافی شاپ ها فک پلمپ شوند.

 

در این جلسه نیز مقرر شد که متولیان صنف قهوه خانه داران و کافی شاپ ها به مدت یک ماه موظف به رفع ایرادات صنفی و انتظامی از قبیل نداشتن پروانه کسب، عدم سنخیت کار با پروانه،نداشتن کارت مباشرت و سلامت،رعایت موارد بهداشتی ،عدم تداخل زن و مرد ،عدم اجرای موزیک زنده،عدم سرو نوشیدنی های غیره مجاز،عدم ارائه قلیان و نصب دوربین های مدار بسته را در دستور کار قرار دهند.

هرچند طرح پلمپ قهوه خانه ها ،قلیان سراها و کافی شاپ های جرم خیز از سالیان گذشته در دستور کار نیروی انتظامی و دستگاه قضایی قرار داشت که به دلیل برخی شکایات مطرح شده تحت عنوان عدم رعایت شئونات اسلامی و نیز درخواست های مکرر مردم دراین مراکز،اجرایی شده بود.

اما باید توجه داشت که چرا برخی از قهوه خانه ها و کافی شاپ های گچساران به نوعی در دیدشهروندان به عنوان محلی نامناسب و جرم خیز به شمار می رود که باید به این نکته اذعان داشت که مراجعه کنندکان این مراکز را عمدتا جوانان تشکیل می دهند و بعضا برخی از این مراکز هم به مکان هایی برای اتلاف وقت و در اصطلاح امروزی یک دورهمی که همدیگر را به کشیدن قلیان و یا یک پک سیگار میهمان می کنند،تبدیل شده اند.

 با این تفاسیر به نظر می رسد که برخی از قلیان سراها ، قهوه خانه ها و کافی شاپ ها دراین شهر نیز به محلی دنج برای استعمال مواد دخانی و پاتوقی برای آشنایی و ارتباط دختران و پسران تبدیل شده است و از این موضوعات که بگذریم این مراکز به دلیل موقعیت های منحصر به فردشان تبدیل به مکانی مناسب برای انحراف فکری جوانان و افرادی که آمادگی پذیرش هرنوع تفکرمسمومی را دارند، شده است.

 

به همین دلایل می توان گفت که امروزه شاهد بیشترین محل تجمعات نوجوانان و جوانانی هستیم که در معرض خطر وجود چنین مراکزی قرار دارند که هر روز برتعدادشان هم افزوده می شود ونکته ای دیگر که می شود آن را درزمره آسیب های اجتماعی و دیگر معضلات اینگونه قهوه خانه ها ،قلیان سراها و کافی شاپ ها جستجو کرد،استعمال آزادانه سیگار و قلیان توسط دختران و به تبع آن همنشینی با افرادی است که در این مراکز آنهم بدور از چشم بسیاری از خانواده ها صورت می گیرد،آنچه که در این میان به تاراج می‌رود همان حیا و عفت است؛همان معضلاتی که به خاطر وجهه ناهنجارش این گونه مراکز را از حضور جمع خانوادگی مستثنی کرده است.

سوالی که می توان در اینجا هم مطرح کرد این است که مشکل بسیاری از مردم ،نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با اصل وجود چنین مراکزی در سطح شهر است و یا هم با کمی توجه می شود چنین مکان هایی را حتی به یک مکان تربیتی و فرهنگی برای جوانان و محیطی امن برای خانواده ها تبدیل کرد؟.

 

اگر چه به عقیده بسیاری از کارشناسان اجتماعی وجود داشتن مراکز و پاتوقی برای تبادل نظرات و دید و بازدید میان جوانان لازم و ضروری است ، اما در صورتی که در مسیر صحیح خود و با در نظر گرفتن قانون حرکت کند،چرا که برای رسیدن به یک چشم‌انداز روشن و جامعه ‌ای بیدار و رو به جلو، نیازمند افزایش فرهنگ فکری و روحی اقشار مختلف جامعه هستیم که با اشاعه پاتوق های فکری و اندیشه ای این امر دور از ذهن نخواهد بود.

رهبر معظم انقلاب نیز در این رابطه معتقدند :"من البته به این پاتوق هاى این‌طورى عقیده دارم ، خود ما در قبل از انقلاب، از این پاتوق هاى روشنفکرى، مذهبى داشتیم. خانه‌ خود من پاتوق بود. ما در مشهد و تهران جاهایى داشتیم که پاتوق بود. پاتوق‌سازى کار خوبى است؛… خاصیت پاتوق این است که هیچ گذرنامه‌ مشخصى ندارد و ویزا هم نمى‌خواهد؛ همه مى‌توانند بیایند؛ اصلاً باید بیایند؛ هیچ قیدوبندى ندارد".

صد البته باید توجه داشت که فکر ایجاد مکان هایی که جوانان در یک فضای آرام و سالم بتوانند درآن به تبادل فکر و اندیشه خود بپردازند به عنوان یک مطالبه مهم از مسئولان فرهنگی به شمار می رود و این درحالی است که با راه اندازی مراکز و کافی شاپ هایی که جنبه فرهنگی نیز داشته باشد،به مکانی مناسب برای دورهم آمدن و تولید فکر و گفتگو های اندیشه محور مبدل خواهد شد که به نوعی می توان اذعان داشت که بخشی از نیاز جامعه و دغدغه های مقام معظم رهبری در این رابطه را برطرف خواهد کرد.

بسیاری از جوانان و نوجوانان می توانند با گسترش چنین مراکزی در یک محیط آرام و سالم گرد هم جمع شوند و به دید و بازدید های روزمره خود بپردازند،حال به نظر می رسد گسترش چنین مکان هایی در سطح جامعه ،از چندین وجه برای ارتقاء سطح فرهنگی جوانان و نیز جلوگیری از جذب دختران و پسران به برخی مراکز غیر اخلاقی بسیار مفید به فایده باشد .

 

 پس با این تفاسیر آنچه از اصل ماجرا پیداست بسیاری از مردم و مسئولین با اصل احداث کافی شاپ یا مراکزی شبیه به آن که به عنوان یک پاتوق به آن نگاه می شود مشکلی ندارند و تنها دغدغه آنها وجود فضای سالم و مناسب حال جوانان این دیار در این مکان هاست .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان

 رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری چابهار گفت: سهمیه سوخت کامیون‌ها براساس پایش و عملکرد و تناژ آنها در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

رئیسی با اشاره به کاهش سهمیه به صورت ماهیانه، افزود: اگر کامیونی عملکرد پایینی داشته باشند سوخت کمتری دریافت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....