Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم شب قدر و اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، شب نور و برکت و شب استغفار و عظمت، با حضور مردم متدین و خداجوی استان سمنان از شرقی‌ترین روستاها و کلاته‌ها تا غربی‌ترین آن‌ها به میزبانی مساجد، تکایا، گلزار شهدا، بقاع متبرکه و… عضمت و طهارت برگزار شد.

مردم استان سمنان همپای دیگر مسلمانان ایران اسلامی مراسم شب قدر و شب ضربت خوردن امیر المومنان علی (ع) را در حالی به جای آوردند که مساجد شهرستان‌های هشت‌گانه استان مملو از جمعیت عاشق و دلداده امام علی (ع) و اهل بیت (ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئین محوری مراسم شب قدر همچنین در امامزاده یحیی (ع) سمنان و مهدیه شاهرود با نیم نگاهی به سالروز فتح خرمشهر و یاد شهیدان با حضور اقشار مختلف مردم متدین و خداجو برگزار شد تا استان سمنان در شب قدر، رنگ نور به خود بگیرد.

مردم متدین استان سمنان با حضور در بقاع متبرکه نیز نشان دادند که قدردان شب قدر که برتر از هزار شب است، هستند و اعمال این شب با حضور مداحان و قاریان برجسته استان در حال برگزاری است.

امشب همچنین سال‌روز ضربت خوردن حضرت علی (ع) در محراب مسجد کوفه به دست ابن ملجم مرادی در سال چهلم هجری نیز است و به همین مناسبت مداحی و مدیحه ثرایی در سوگ امیر المومنان علی (ع) در زمره برنامه‌های برگزار شده در مساجد استان سمنان بود.

شیفتگان امام علی (ع) از جای جای استان سمنان خود را به مساجد رساندند تا در شب ضربت خوردن امام علی (ع) با رخت سیاه عزای علوی، حضور به هم رسانند.

در روایتی از امام باقر علیه‌السلام آمده است: هرکس شب قدر را احیا دارد، گناهان او آمرزیده شود، هرچند زیاد باشد. لذا به بیان مرحوم «علّامه مجلسی»، بهترین اعمال در این شب‌ها طلب آمرزش گناهان و دعا برای امور دنیوی و اخروی است.

درباره امشب در روایات آمده که تقدیر امور در سال پیش‌رو مشخص می‌شود و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است به اذن پروردگار به زمین نازل می‌شوند و به خدمت امام زمان (ع) مشرف می‌شوند و آن‌چه را برای هرکس مقدّر شده است بر امام زمان (ع) عرضه می‌کنند.

غسل، به جای آوردن دو رکعت نماز، تلاوت قرآن، بر سر گذاشتن کلام الله، زیارت امام حسین (ع)، برپا داشتن احیا و… در زمره اعمال شب نوزدهم ماه رمضان است.

بیان صد باره «اَسْتَغْفِرُاللّهَ رَبّی وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ» و «اَللّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ» نیز در این شب توصیه شده است.

کد خبر 4625152

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه مبارك رمضان سمنان شب قدر امام علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟

آیت‌الله ناصری(ره) معتقد است انسان برای رسیدن به قرب الهی و دیدن امام زمان(ع) باید یکسری موارد را رعایت کند تا حجاب‌ها برای او کنار زده شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصری دولت آبادی رحمة الله برای کسانی که خواهان تقرب به خدا و ساحت مقدس امام زمان علیه السلام هستند موارد زیر را که متخذ از روایات هستند، توصیه کرده است.

از منظر این عالم ربانی این موارد در حقیقت، قدم‌های اولیه خودسازی و سلوک معنوی محسوب می‌شوند.

۱-هرکسی اول توبه‌ای از اعمال گذشته بکند و تصمیم بگیرد که در آینده گناه نکند، مبارزه با حق ننماید و شیطان را پیروی نکند.

۲-ملتزم بشود که نمازهایش را اول وقت بخواند.

۳-تسبیح حضرت زهرا علیها السلام را بعد نمازها حتماً بخواند.

۴-هر صبح، دعای عهد را بخواند.

۵-اغلب اوقات با وضو باشد.

۶-همین طوری که در روایت آمده است، روزی صد بار استغفار کند.

۷-روزی پنجاه آیه قرآن بخواند.

۸-موقع خواب، با وضو باشد و مقداری قرآن بخواند.

از منظر آیت‌الله‌ ناصری(ره) انجام این اعمال، بسیار مفید است و سبب زوال یا کم‌رنگ شدن این حجاب‌ها می‌شود و در نتیجه، انسان از انوار قدسی حضرت بیشتر بهره می‌برد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • نوبت اول کنکور با حضور ۱۰ هزار داوطلب در استان سمنان برگزار شد
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد