Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاری خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام شعبان داداشی از امام به عنوان محرک اصلی ایجاد شجاعت و ایثار در رزمندگان اسلام یاد و اظهار کرد: تاثیر سخنرانی های الهی ایشان، چنان تغییری در رزمندگان ایجاد می کرد که جوانان کم سن و سال را یک شبه در ردیف اولیاء الله قرار می داد و آن خلوص، شب زنده داری ها، ایثار و از خود گذشتگی ها، جهاد و شهادت، گویای این واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   وی نداشتن دلبستگی به دنیا ، شوق و خوف از خدا، زحمت کم و خیر زیاد، حرکت و صحبت حکیمانه را از خصوصیات اولیاء الله برشمرد و افزود: وجود آنان در هر کجا که باشند برکت و خدمت است و دفع بلایا و حرکت ما در مسیر خیرات، عنایتی است از وجود این شهدا که به مقام والای اولیاء الله رسیده اند.

   حجت الاسلام داداشی از وجود کم فروشی، گرانفروشی و احتکار در جامعه گلایه کرد و با اشاره به داستانهایی از گذشتگان، اظهار کرد: باید با مطالعه تاریخ از گذشتگان درس آموخته و عبرت بگیریم و بدانیم که ثروت های بادآورده، بلایی خانمانسوز است و اینگونه افراد بر اثر بی انصافی و تقلب در کار، تاوانی سنگین خواهند پرداخت.

   همایش بزرگ رزمندگان، جانبازان و ایثارگران با قرائت زیارت عاشورا و جلسات اخلاقی در جوار قبور مطهر شهدای گمنام میانه برگزار شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد

یک پژوهش جدید از کشف مکانیسم جدیدی خبر داده است که می‌تواند یک معمای دیرینه را درباره فرسایش مداری ستاره‌هایی مانند خورشید حل کند.

این پژوهش نشان می‌دهد که میدان‌های مغناطیسی ستاره‌ای، نقش مهمی را در از بین بردن جزر و مد گرانشی عامل فروپاشی مداری سیارات فراخورشیدی موسوم به «مشتری داغ» (ot Jupiter) دارند.

مشتری‌های داغ، سیارات گازی و پرجرم مشابه مشتری هستند که به طور غیرعادی نزدیک به ستاره‌های مادر خود می‌چرخند و تنها چند روز طول می‌کشد تا یک مدار را کامل کنند. این نزدیکی، هم سیاره و هم ستاره را در معرض جزر و مد‌های گرانشی قوی قرار می‌دهد که انرژی مداری را منتقل می‌کنند و باعث می‌شوند سیارات طی میلیارد‌ها سال به آرامی به سمت داخل حرکت کنند تا در نهایت به پایان برسند.

نظریه‌های جزر و مدی کنونی نمی‌توانند مشاهدات فروپاشی مداری منظومه «WASP-۱۲b» را به طور کامل توضیح دهند. مدار فرسایش‌یافته این مشتری داغ، آن را چند میلیون سال دیگر به سوی ستاره میزبانش موسوم به «WASP-۱۲» می‌فرستد.

گروه پژوهشی شامل دانشمندانی از «دانشگاه دورام» (Durham University)، «دانشگاه لیدز» (University of Leeds) و «دانشگاه نورث‌وسترن» (Northwestern University) به این نتیجه رسیدند که میدان‌های مغناطیسی قوی در ستاره‌های خاص خورشیدمانند می‌توانند جزر و مد گرانشی مشتری‌های داغ را به طور بسیار موثری از بین ببرند.

جزر و مد گرانشی، امواجی را درون ستاره‌ها ایجاد می‌کند. هنگامی که این امواج با میدان‌های مغناطیسی روبه‌رو می‌شوند، به انواع گوناگونی از امواج مغناطیسی تبدیل می‌گردند که به سمت بیرون حرکت می‌کنند و در نهایت ناپدید می‌شوند.

دکتر «کریگ دوگوید» (Craig Duguid) پژوهشگر دانشگاه دورام و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این مکانیسم جدید، پیامد‌های گسترده‌ای را برای بقای سیاره‌های کوتاه‌مدت به ویژه مشتری‌های داغ دارد. این مکانیسم، یک روزنه جدید را از پژوهش پیرامون جزر و مد باز می‌کند و به راهنمایی ستاره‌شناسان رصدی در یافتن اهداف امیدوارکننده و مشاهده فرسایش مداری می‌پردازد.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که برخی از ستاره‌های نزدیک ممکن است اهداف خوبی برای جستجوی مشتری‌های داغ در مدار‌های در حال فرسایش باشند. اگر ستاره‌های نزدیک پیدا شوند، می‌توانند شواهد بیشتری را درباره چگونگی تأثیرگذاری میدان‌های مغناطیسی بر جزر و مد این جهان‌های بیگانه ارائه کنند. همچنین، این پژوهش می‌تواند نشان دهد که انرژی جزر و مدی پراکنده‌شده در ستاره به کجا می‌رود.

این پژوهش در «The Astrophysical Journal Letters» به چاپ رسید.

منبع: میراث نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست