Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از معرفی مارک ویلموتس بلژیکی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران، این تیم قرار است روز‌های ۱۶ و ۲۱ خرداد در ۲ بازی تدارکاتی به میدان برود.

شاگردان ویلموتس که باید خود را برای حضور در رقابت‌های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده کنند ابتدا ۱۶ خرداد در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه هستند و سپس ۲۱ خرداد در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف کره جنوبی خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی تیم‌های آسیایی حاضر در جام ملت‌ها که منتظر روز ۱۷ جولای (۲۶ تیر) و مشخص شدن حریفان خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی هستند پیش از این قرعه کشی دیدار‌های دوستانه‌ای را در فیفادی ژوئن برگزار می‌کنند.

تیم ملی امارات با سرمربی جدیدش یعنی برت فن مارویک هلندی در این فیفادی بازی تدارکاتی برگزار نمی‌کند، اما تیم ملی فوتبال تایلند که همچنان از سیریساک یودیارژای به عنوان سرمربی موقت استفاده می‌کند، قرار است از ۵ تا ۸ ژوئن میزبانی تورنمنت جام پادشاهی را برعهده داشته باشد که حضور تیم‌های کوراسائو، هند و ویتنام در آن قطعی شده است و تایلندی‌ها ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) در نخستین بازی خود در ورزشگاه چانگ آره نا بوریرام به مصاف ویتنام رفته و ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) هم مقابل کوراسائو قرار می‌گیرند.

مسئولان فدراسیون بحرین هم که به تازگی هلیو سوسا، سرمربی سابق تیم ملی جوانان پرتغال را استخدام کرده اند تاکنون برای فیفادی ماه ژوئن بازی دوستانه‌ای را پیش بینی نکرده اند.

تیم ملی هند به دنبال جدایی استفان کنستانتین، سرمربی انگلیسی سابق خود اکنون از ایگور استیماچ کروات که سابقه هدایت تیم‌های سپاهان ایران، هایدوک اشپیلت، تیم ملی کرواسی و الشحانیه قطر را در کارنامه دارد استفاده می‌کند. این تیم هم روز‌های ۵ و ۸ ژوئن در ۲ بازی جام پادشاهی تایلند به مصاف کوراسائو و ویتنام می‌رود.

اردن با هدایت ویتال بورکلمانس بلژیکی ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) در ورزشگاه بین المللی امان میزبان اندونزی است.

همچنین تیم ملی استرالیا هم با سرمربیگری گراهام آرنولد در تنها بازی‌ای که تاکنون برای فیفادی ژوئن در نظر گرفته روز هفتم این ماه (۱۷ خرداد) در ورزشگاه بوسان کره میهمان کره جنوبی است.

تیم ملی فلسطین هم در حال حاضر برای این فیفادی بازی تدارکاتی ندارد، اما سوریه که ۱۶ خرداد مقابل ایران در ورزشگاه آزادی تهران بازی می‌کند، ۲۱ خرداد هم در ورزشگاه ملی تاشکند برابر ازبکستان قرار می‌گیرد.

کره ای هم با پائولو بنتو ۲ بازی مقابل سوریه و ایران در خانه خودشان برگزار می کنند.

تیم ملی چین هم پس از بازگشت مارچلو لیپی ۷ و ۱۱ ژوئن در ورزشگاه تیان هه گوانگ ژو ۲ بازی دوستانه مقابل فیلیپین و تاجیکستان انجام می‌دهد.

فدراسیون فوتبال قرقیزستان تاکنون دیدار دوستانه‌ای را برای شاگردان الکساندر کریستینین در ماه ژوئن پیش بینی نکرده است.

فیلیپن هم با سرمربیگری اسکات کوپر انگلیسی یک بازی مقابل چین انجام می‌دهد.

سرتکو کاتانچ اسلوونیایی، شاگردانش در تیم ملی عراق را این ماه قرار است به مصاف ۲ حریف آفریقایی یعنی تونس و لیبی بفرستد. دیدار عراق و تونس ۷ ژوئن در ورزشگاه المپیک رادس تونس برگزار می‌شود و ۳ روز بعد شیر‌های بین النهرین (لقب تیم ملی عراق) در همین ورزشگاه با لیبی بازی می‌کنند.

تیم ملی ویتنام هم با حضور در تورنمنت جام پادشاهی تایلند ۵ و ۸ ژوئن برابر تیم میزبان و هند قرار می‌گیرد.

فعالیت‌های تیم ملی کشور‌های جنگ زده یمن و فلسطین، پس از جام ملت‌های آسیا همچنان تعطیل است و این ۲ تیم مانند ماه مارس در فیفادی ژوئن هم بازی دوستانه ندارند.

قطر، قهرمان هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ حضورش در این رقابت‌ها قطعی است و در حال حاضر یکی از معتبرترین تیم‌های قاره کهن محسوب می‌شود در راستای آماده سازی اش برای شرکت در کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ که برای نخستین بار به عنوان تیم میهمان در آن شرکت می‌کند، ۲ بازی دوستانه در این ماه انجام می‌دهد.

شاگردان فلیکس سانچز ابتدا ۲۸ می (۷ خرداد) در ورزشگاه تازه تاسیس الوکره میزبان هنگ کنگ هستند و ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) هم در ریودوژانیرو میهمان برزیل هستند. عنابی‌ها در کوپا با تیم‌های پاراگوئه، آرژانتین و کلمبیا هم گروه هستند.

عربستان هم که پس از برکناری خوان آنتونیو پیتزی همچنان از سرمربی موقتی به نام مرشد خمیس بهره می‌برد، در این ماه بازی دوستانه ندارد. تیم ملی لبنان هم برای این ماه بازی تدارکاتی انجام نمی‌دهد.

کره شمالی هم ۱۷ خرداد در ورزشگاه ملی تاشکند میهمان ازبکستان است.

ژاپن هم که مانند قطر باید در کوپا آمه ریکا شرکت کند و در این رقابت‌ها با تیم‌های شیلی، اروگوئه و اکوادور هم گروه است پیش از سفر به برزیل ۲ بازی تدارکاتی پیش رو دارد.

شاگردان هاجیمه موریاسو ابتدا ۵ ژوئن در ورزشگاه تویوتا آیچی میزبان ترینیداد و توباگو هستند و ۴ روز بعد هم در ورزشگاه هیتومبوره شهر میاجی از السالوادور میزبانی می‌کنند.

ازبکستان در ۲ بازی تدارکاتی میزبان کره شمالی و سوریه است.

عمان هم با سرمربیگری اروین کومان هلندی تاکنون بازی دوستانه‌ای را در نظر نگرفته است و تیم ملی ترکمنستان هم که آخرین بازی اش را در جام ملت‌های آسیا مقابل همین تیم عمان انجام داد، در ماه ژوئن هم مانند فیفادی مارس بازی دوستانه‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید:

دستیاران سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران مشخص شدند

تاج: قرارداد ویلموتس ۲ برابر کی‌روش بند دارد

انتهای پیام/

آخرین اخبار درباره تیم های فوتبال آسیایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش ملی بهره‌وری ایران ۱۴۰۳، روز سه‌شنبه اول خرداد همزمان با روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف برگزار خواهد شد.

امسال این همایش با شعار «ایران قوی، ایران بهره‌ور» و با حضور جمعی از مقام‌های دولتی، اساتید، متخصصان و صاحبنظران حوزه بهره‌وری برگزار خواهد شد.

در حاشیه این همایش، نخستین نمایشگاه تخصصی «ایران بهره‌ور» در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت و اول خرداد در تالار وحدت برگزار خواهد شد. محورهای این نمایشگاه «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «آب و محیط زیست»، «راه و شهرسازی»، «صنعت و معدن»، «انرژی»، «کشاورزی» و «خدمات» است.

لازم به ذکر است؛ تأثیر بهره‌وری در جهش تولید با مشارکت مردم، بهره‌وری در برنامه پنج‌ساله هفتم کشور و توسعه جریان نوآوری بهره‌ور از محورهای این همایش یک روز است.

کد خبر 6097307

دیگر خبرها

  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • نگاهی بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • تاریخچه: تیمی که استقلال را دو رقمی کرده!
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی
  • تبریک خاص مس رفسنجان به منتظر محمد(عکس)