Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، که اوایل ماه مه سفر اروپایی خود را نیمه‌کاره رها کرده بود تا به عراق سفر کند، بار دیگر به اروپا باز می‌گردد.

وزیر خارجه آمریکا سفر اروپایی خود را از پنجشنبه ۳۰ مه آغاز می‌کند و در نخستین مرحله از سفرش به برلین سفر می‌کند تا با آنگلا مرکل، صدراعظم، و هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سپس به سوئیس می‌رود تا با ایگنازیو کاسیس، همتای سوئیسی‌اش، دیدار کند. پمپئو سپس در تاریخ ۳ مه به لاهه سفر می‌کند تا به همراه مارک روت، نخست وزیر هلند، در نهمین نشست جهانی کارآفرینی شرکت کند.

سفر اروپایی مایک پمپئو در لندن پایان خواهد یافت، جایی که او به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ملحق خواهد شد که قرار است از ۳ تا ۵ ژوئن از انگلیس دیدار کند.

یکی از موضوعات مهم مذاکرات هفته آینده در سفر پمپئو به آلمان، بحث درباره ایران خواهد بود. آلمان همچنان به معاهده هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی پایبند است؛ معاهده‌ای که دونالد ترامپ از آن خارج شد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در سفر خود به سوئیس در مورد تشدید اختلافات واشنگتن و تهران با مقامات سوئیسی صحبت خواهد کرد. سفارت سوئیس در ایران وظیفه حفاظت از منافع آمریکا در ایران را نیز بر عهده دارد و اخیرا ترامپ اعلام کرد شماره تلفنی را به مقامات سوئیسی داده است تا در صورتی که تهران خواستار تماس با آمریکا شود بتواند از این راه با کاخ سفید برای مذاکرات آتی تماس بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا