Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده عراقی مدعی شد در کنار کشورش، چهار کشور دیگر در حال تلاش هستند تا تنش میان ایران و آمریکا کمتر شود یا اینکه از این تلاش‌های حمایت می‌کنند.

به گزارش جنوب نیوز، «حسن سالم» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «البناء»، امروز پنجشنبه از «پیوستن چهار کشور اروپایی» به تلاش‌هایی خبر داد که هدفش «کاهش تنش در منطقه و پایان دادن به بحران موجود میان آمریکا و ایران» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالم در گفت‌وگو با وبسایت «المعلومه» عراق گفت: مسئولان در کویت تمایل خود برای مشارکت در تلاش‌های میانجیگرانه بین تهران و واشنگتن برای دفع خطرات جنگ را ابراز کرده‌اند و سفر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق به کویت، هماهنگی عربی برای کاهش تنش در منطقه را بررسی کرد.

این نماینده عراقی با بیان اینکه «عُمان و قطر نیز به عراق اعلام کرده‌اند که از تحرکات هدفمند برای کاهش تنش در خلیج [فارس] و رسیدن به راهکار سیاسی میان تهران و واشنگتن و عدم حرکت به سوی جنگی که بر کشورهای عربی مستقیماً اثر می‌گذارد، حمایت می‌کند. همچنین طرف ترکیه‌ای نیز امید می‌رود که تا چند روز آینده به این کشورها ملحق شود و هم‌اکنون رایزنی‌هایی میان انکارا و بغداد در جریان است.

به گفته این نماینده عراقی، در روزهای آینده یک هیأت بلندپایه از عراق و شماری از کشورهای عربی به تهران و واشنگتن می‌رود و هدفش میان‌داری و حل بحران دو طرف است.

روز گذشته نیز میثاق الحامدی نماینده پارلمان و عضو ائتلاف الفتح به وبگاه المعلومه اعلام کرده بود که عراق «میانجیگری مهمی میان ایران و آمریکا برای دور کردن منطقه از جنگ و کاهش شدت تنش میان طرفین انجام می‌دهد».

منبع: فارس

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از میان ۲۴۵ منتخب مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم، ۴ زن متولد دهه شصت در زمره جوان ترین نمایندگان این دوره از مجلس، هستند.

در این میان، زهرا خدادادی متولد ۱۳۶۵ از حوزه انتخابیه ملکان و لیلان، جوان ترین زن مجلس دوازدهم است. همچنین فاطمه جراره متولد ۱۳۶۳ از حوزه انتخابیه بندرعباس و قشم، زهرا سعیدی مبارکه متولد ۱۳۶۲ از حوزه انتخابیه مبارکه و بهشید برخوردار متولد ۱۳۶۰ از حوزه نماینده اقلیت زرتشتیان نیز نامشان در میان متولدین دهه شصت مجلس دوازدهم به چشم می خورد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903473

دیگر خبرها

  • پس لرزه ادعای صادق زیباکلام درباره جنگ ایران و عراق
  • تلاش برای تحقق وحدت و تقریب جزء اولویت های ماست
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • اصفهان پرجمعیت‌ترین استان کارگری کشور
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها