Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@14:27:49 GMT

آقای ظریف به چه دلیل دوباره مذاکره کرده؟

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۸۵۴۵

آقای ظریف به چه دلیل دوباره مذاکره کرده؟

به گزارش جهان نيوز، محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با دایان فاینستاین سناتور دموکرات آمریکا در سازمان ملل واکنش نشان داد.
وی گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که دولت از راهبردهای کلی نظام که توسط مقام معظم رهبری مطرح وتدوین می‌شود تخلفات زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انبارلویی خاطرنشان کرد: ما قراردادی را با شش کشور جهان و در رأس آنان آمریکایی‌ها صورت دادیم و از فردای انعقاد این قرارداد آمریکایی‌ها شروع به تخلف و نقض پیمان کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: ما هیچگونه مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نداریم مذاکراتی که باید انجام شود انجام شده و متن مذاکرات و توافقات هم وجود دارد بنابراین الان فقط باید به آنان عمل شود.

وی معتقد است که وقتی آمریکایی به متن قرارداد و توافقات خود در برجام عمل نمی‌کنند بنابراین باب مذاکره را می‌بندند؛ من تعجب می‌کنم آقای ظریف به چه دلیل دوباره مذاکره کرده است.

انبارلویی ادامه داد: ممکن است که بگویند این مذاکرات با یک مقام دولت آمریکا صورت نگرفته و فقط با یک سناتور آمریکایی بوده است اما هر گونه گفت‌وگو در هر سطحی با آمریکایی‌ها خلاف عقل، تدبیر و حکمت اسست.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ما با آمریکایی‌ها تا زمانی که برجام را اجرایی نکنند حرفی نداریم. ما با کسانی مذاکره کنیم که حتی برای امضای دولت‌های خود احترام قائل نیستند؟

وی همچنین به اظهارات علیرضا یوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل که گفته بود این جلسه طبق روال قبلی که با اعضای کنکره داشته‌ایم انجام شده است، گفت: کدام روال؟ روالی برای گفت‌وگو با آمریکایی‌ها وجود ندارد. در برجام آن منع گفت‌وگو برداشته شد تا کارها پیش برود ولی الان شرایط آنگونه نیست.
  منبع: فارس کپی متن خبر برچسب ها: سیاست مذاکره برجام

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: سیاست مذاکره برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!

به گزارش همشهری آنلاین تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، به نقل از یک منبع آگاه از خاندان پادشاهی عربستان سعودی مدعی شد که ریاض به تل‌آویو هشدار داده، هرگونه حمله نظامی به رفح، «عادی‌سازی روابط» با عربستان سعودی را «دور می‌کند»، امری که تل‌آویو را مقابل یک «گزینه دشوار» قرار داده است.
کان گزارش داد که ریاض از طریق آمریکایی‌ها به تل‌آویو هشدار داده که حمله زمینی به رفح «خطای بزرگی» است که عادی‌سازی روابط را دور می‌کند، زیرا «در این صورت، ریاض به مانند یک دولت خائن دیده خواهد شد».
این منبع سعودی افزود که عربستان تا زمانی که یک کشور فلسطینی تشکیل نشود، نمی‌تواند با اسرائیل عادی‌سازی داشته باشد. ریاض به حکم جایگاهش در میان کشورهای اسلامی «نمی‌تواند این کارت خود را از دست بدهد».
روزنامه معاریو چندی پیش طی گزارشی نوشت که آمریکا در علن و رسانه‌ها به اسرائیل توصیه می‌کند که قبل از چاره‌اندیشی برای آوارگان رفح، به آن حمله نکند اما در جلسات خصوصی با قاطعیت بیشتر به اسرائیلی‌ها می‌گوید «اصلا وارد رفح نشوید».
یکی از مسئولان بلندپایه آمریکایی به خبرنگار روزنامه معاریو گفته «ما از اسرائیل نمی‌خواهیم که حماس را به حال خود رها کند بلکه می‌گوییم بدون نابود کردن رفح، راه‌های دیگری هم برای تحت پیگرد قرار دادن سران حماس وجود دارد».
«توماس فریدمن» ستون‌نویس مشهور «نیویورک تایمز» نیز نوشت که آمریکا در مدت اخیر سیاست حمایت از عادی‌سازی با ریاض را به عنوان یک «دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ غزه» در پیش گرفته است و به همین دلیل نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو باید بین حمله به رفح و یا مسیر نزدیکی به ریاض یکی را انتخاب کند.

کد خبر 848922 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل عربستان

دیگر خبرها

  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد