Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@19:55:48 GMT

طنین نوای الهی العفو در دیار علویان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۸۷۰۷

طنین نوای الهی العفو در دیار علویان

آیین ویژه نوزدهم ماه مبارک رمضان نخستین شب از لیالی قدر با نجوای " بک یا الله" والهی العفو" مردم خداجوی و مومنان دیارعلویان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، نجواهای عاشقانه و مناجات دعای جوشن کبیر زائران، جمعه شب و در نخستین شب از لیالی قدر در فضای حرم های مطهر امامزادگان (ع ) و مساجد مناطق مختلف شهری و روستایی مازندران طنین افکن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مومنین روزه دار در این شب پر فضیلت در جوار بارگاه امامزادگان والامقام (ع) و مساجد دست نیاز به درگاه خدای متعال بلند کرده و با اشک و آه و زمزمه های یا رب، یا رب با خالق خویش به راز و نیاز نشستند.

این آیین معنوی در بیشتر مناطق دیار علویان با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی آغاز شده و در ادامه دعای جوشن کبیر توسط ذاکران اهل بیت قرائت شد.

مرثیه سرائی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سخنرانی و برگزاری مراسم احیاء شب قدر از دیگر برنامه های این مراسم روح بخش در مازندران بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مراسم زنده نگهداشتن شب قدر امسال در 350 امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری افزود: برگزاری دعای جوشن کبیر، مراسم سوگواری شهادت امیرالمومنین(ع)، پیشوای اول شیعیان، برپایی خیمه معرفت از جمله برنامه‌های شب‌های قدر در امامزدگان مازندران است.

این شب ها برای مسلمانان و بخصوص اهل تشیع علاوه بر ارزش هزار ماهه، سوگ هزار ماهه را نیز به همراه دارد، دردی که از گناهان و از غم شهادت مظلومترین یار و یاور پیامبر اسلام بر می آید.

شب های قدر فرصت مناسبی برای مسلمانان است تا دلی از غم خالی کنند و نزد خدای خود هم دعای رستگاری کنند و هم مانند کودکی که از غمی به دامن مادر پناه می برد به او رجوع کنند و در غم شهادت پیشوایشان اشک غم بریزند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

مردم دیار علویان فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه، پس از اقامه نماز جمعه با تجمع و راهپیمایی در نقاط مختلف استان مازندران، حمایت خود را از ملت مظلوم غزه اعلام می‌کنند.

حجت‌الاسلام اصغری رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران از تمام مردم استان برای شرکت در راهپیمایی حمایت از مردم غزه و فلسطین دعوت کرد.

این مراسم در مرکز مازندران از مصلای جمعه به سمت میدان ساعت برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان