Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مردم در جامعه‌ اسلامی باید در صحنه حضور داشته باشند چرا که اگر صحنه را خالی کنند دشمن آن را پر می‌کند گفت: باید مقابل زیاده‌خواهانی که به ما چنگ و دندان نشان می‌دهند بایستیم. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی شامگاه جمعه در نخستین شب از لیالی قدر در جمع مردم شب‌زنده‌دار کرمان در مصلی بزرگ امام علی(ع) با اشاره به اعمال توصیه شده در شب‌های قدر اظهار داشت: باید از ظرفیت شب‌های قدر به خوبی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امشب شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) است گفت: آن حضرت یکی از شخصیت‌های عظیم و عزیز تاریخ بشریت است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه علی(ع) قرآن ناطق است بیان کرد: حضرت علی(ع) از شخصیت‌های بی بدیل تاریخ است و همه این درس‌ها را از مکتب رسول‌الله(ص) آموخته است و تربیت یافته مکتب نبوی است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمود من به امر خداوند علی(ع) را تربیت می‌کنم تا در آینده بازوی من باشد گفت: باید درس‌های فراوانی را که مکتب علوی می‌گیریم را در زندگی آویزه گوش خود کنیم.

تقوی با اشاره به اینکه نخستین درس این مکتب درس عبودیت و بندگی است و هیچ ارزشی به پای این مسئله عبودیت نمی‌رسد عنوان کرد: خداوند بهترین بندگانش را در قرآن عبد خوانده و این ارزش عبودیت و بندگی خداوند را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر بنده خدا باشیم به آزادی و آزادگی حقیقی می‌رسیم گفت: بنده خدا بنده پست و مقام و میز و پول و ثروت نیست و زیر بار بندگی مستکبران و حاکمان طاغوتی نمی‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی دومین درس مکتب علوی را تقدیم مسائل جمعی بر منافع فردی عنوان کرد و افزود: در این مکتب طبق رهنمودهای علوی باید از منافع شخصی در برابر مصالح عموم بگذریم و برای همین مصالح عمومی بود که حضرت امیرالمومنین(ع) 25 سال خانه‌نشینی را پذیرفت و صبر کرد.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها حضرت علی(ع) چون کسی که خار در چشم و استخوان در گلو داشت برای حفظ وحدت در امت اسلامی صبر کرد گفت: سومین درس این مکتب این است که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و حتی برای رسیدن به اهداف مقدس از وسایل نامشروع نمی‌توان استفاده کرد.   

تقوی با اشاره به دوران حکومت حضرت علی(ع) بعد از عثمان گفت: آن حضرت در قدم اول همه کاگزاران حکومت عثمان را عزل کرد و گفت شایستگی حکومت علوی را ندارند و من در امر دین با کسی تعارف ندارم.

با انسان فاسد به اهداف مقدس و نورانی نمی‌رسیم

وی با بیان اینکه با انسان فاسد به اهداف مقدس و نورانی نمی‌رسیم و این راه علی(ع) است بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی به این مسئله توجه داشته باشند که با تبلیغات دورغین و وعده‌های توخالی نمی‌توانند بر مسندی که پایه‌های آن بر موج خون شهداست تکیه بزنند.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد وعده‌هایی در زمان انتخابات هستیم که حتی امکان تحقق آن وجود ندارد تصریح کرد: این وعده‌های توخالی و دوروغین مردم را نسبت به نظام و مسئولان نظام بدبین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در صحنه انتخابات رقیب را با دروغ و تهمت از صحنه خارج کنند رفتارشان به دور از آموزه‌های اسلامی است گفت: کسی که می‌خواهد در این پست‌ها بنشیند باید راه نورانی و شفافی را برای رسیدن به آن انتخاب کند.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شایسته سالاری درس دیگر مکتب علوی است گفت: در انتخاب افراد برای پست‌ها باید کارآیی و توانایی‌های خود افراد مد‌ نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام با رای خود مردم در پست‌های حکومتی قرار گرفته‌اند گفت: باید در انتخاب‌های خود توجه کنیم، فریب برخی تبلیغات را نخوریم و کسی را متهم نکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شایسته سالاری و کارایی در مکتب علوی یک اصل است افزود: جنگ جمل به واسطه این بود که علی(ع) قبول نکرد افراد ناشایست در مناسب حکومتی قرار گیرند و آن حضرت سختی این جنگ را برای تحقق شایسته سالاری پذیرفت.

فضای مجازی همه مرزهای اخلاقی را شکسته است

وی رعایت مرزها و معیارهای اخلاقی از دیگر درس‌های این مکتب بیان کرد و گفت: در جنگ صفین حضرت علی(ع) به یاران خود گفت حتی در میدان جنگ هم مرزهای اخلاق را رعایت کنید و شیعه علی(ع) باید اینگونه باشد.

تقوی با بیان اینکه امروز شاهدیم که در فضای مجازی همه مرزهای اخلاقی شکسته شده و آبرو و حیثیت افراد ریخته می‌شود افزود: خدمت بی منت درس دیگر مکتب امیرالمومنین(ع) است و آن حضرت منت را آفت خدمت می‌دانند.

وی ولایتمداری درس هفتم این مکتب دانست و عنوان کرد: ولایت و ولی در این مکتب محور است و باید بر این محور وحدت را در جامعه اسلامی حفظ کنیم و خوشبختانه امروز کشو ما از نعمت رهبری شایسته و علمدار در جهان اسلام برخوردار است.

ویژه‌خواری در حکوت اسلامی جایی ندارد

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید از فرصت‌هایی که در اختیار داریم استفاده کنیم گفت: مسئولان باید از برکت خون شهدا استفاده کرده و فرصتی که در اختیار دارند برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنند و این از آموزه‌های مکتب علوی است.

وی با بیان اینکه در مکتب علوی ویژه‌خواری ممنوع است افزود: مسئولان نباید از امکاتی که در اختیار دارند برای مسائل شخصی استفاده کنند همانطور که حضرت علی(ع) حاضر نشد از بیت‌المالی که در اختیار داشت به برادرش بدهد.

تقوی با بیان اینکه حضور در صحنه درس دیگر این مکتب است گفت: مردم در جامعه‌ اسلامی باید در صحنه حضور داشته باشند چرا که اگر صحنه را خالی کنند دشمن آن را پر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید در برابر زیاده‌خواهانی که امروز به ما چنگ و دندان نشان می‌دهند بایستیم تصریح کرد: امروز عظمت انقلاب ما منطقه را فراگرفته و این از برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه است.

انتهای پیام/ش

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند

 در پیام مشترک آیت الله مصطفی محامی و محمد کرمی  آمده است: یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر به نام انسان‌هایی نامگذاری شده که با دستان توانمند خود و استفاده از استعدادهای بی‌نظیرشان فردایی روشن را برای جامعه رقم می زنند.

در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" قطعا این کارگران هستند که می‌توانند؛ با همت والای خود به حرکت چرخ تولید در کشور شتاب دهند و در جهت توسعه این مرز و بوم حرکت کنند.

از مسوولان هم انتظار می‌رود در مقام تقدیر عملی، رسیدگی به جامعه کارگری و پاسخ به انتظارات آن‌ها و حمایت قانونی، تامین آبرومند معیشت و زندگی، حقوق کافی و امنیت شغلی کارگران را دنبال کنند.

اینجانبان ضمن تقدیر از تلاش و کوشش بی وقفه و شبانه روزی کارگران زحمت‌کش و ارجمند این روز را به تمامی کارگران فعال در عرصه تولید و پیشرفت جامعه تبریک عرض کرده و سعادت و دوام توفیقات این قشر پرتلاش جامعه را از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند