Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@21:40:09 GMT

فصل پر بار باغات میوه ارومیه به روایت تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۹۳۱۰

فصل پر بار باغات میوه ارومیه به روایت تصاویر

اردیبهشت امسال در حالی که کشاورزان ارومیه انتظار نداشتند بیش از ۲۰ سانتی‌متر برف روی شکوفه‌های درختان انواع میوه نشست و در حالیکه همگان انتظار داشتند این برف سبب سرمازدگی محصولاتشان شود اما با انجام یکسری کارهای بازدارنده، خدا نعمت‌هایش را بازگرداند. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، امسال به رغم بارش برف بهاره و برودت هوا با انجام یکسری اقدامات بازدارنده که در شب‌های پس از بارش برف از سوی باغداران و کشاورزان ارومیه انجام شد با لطف خدا بسیاری از باغات ارومیه از سرمازدگی در امان ماندند و هم اینک کشاورزان ارومیه به خاطر این اتفاق خوشحال‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر پیش رو از باغات اطراف ارومیه حکایت از فصل پربار باغات میوه این شهر دارد و نشان می‌دهد امسال نیز به فضل خدا سیب، انگور، گردو، بادام، شلیل، آلو، زردآلو یا گلابی و گیلاس به قدر نیاز شهروندان در باغات وجود دارد و به شرط مدیریت بازار این نعمت‌های خدادادی بر سر سفره معیشت کشاورزان رزق و روزی خواهد آورد و کام خریداران این محصولات را با قیمت‌های مناسب شیرین خواهد کرد.

73500 هکتار از مزارع و باغات آذربایجان شرقی مجهز به سیستم نوین آبیاری هستند70 درصد باغات اردبیل دچار سرمازدگی شدندسرمازدگی 200 میلیارد ریال به باغات استان کرمانشاه خسارت زد

انتهای پیام/ن

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری برگی بویژه زنگ زردگندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کانون‌کوبی و سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی‌نسب اضافه کرد: با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

به گفته وی، عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه‌های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو