Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@03:15:37 GMT

جزئیات افزایش حقوق سربازان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۹۳۲۹

جزئیات افزایش حقوق سربازان

سردار موسی کمالی در گفت وگو با ایسنا درباره جزئیات افزایش حقوق سربازان گفت: امسال با پیگیری‌های انجام شده حقوق سربازان نیز افزایش داشته و حدود ۱۸ درصد به نسبت سال قبل به رقم آن افزوده شد .

وی با بیان اینکه افزایش حقوق از اول اردیبهشت ماه برای سربازان اعمال شد، افزود:  حق عائله‌مندی سربازان متأهل نیز همچون کارمندان دولت حدود ۱۷۱ هزار تومان به عنوان حق همسر و ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر فرزند به سربازان متأهل تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمالی درباره اینکه آیا معوقات فروردین ماه سربازان پرداخت شده یا خیر نیز گفت: برابر پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم؛ معوقات حقوق فروردین ماه سربازان همراه با حقوق جدید اردیبهشت ماه به حسابشان واریز شده است.

کمالی با بیان اینکه حقوق سربازان وظیفه برابر قانون باید حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح باشد، گفت: امسال حداقل حقوق کارکنان پایور یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان است که ۶۰ درصد آن برابر یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۶۰ تومان و ۹۰ درصد آن حدوداً معادل یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان است که این مبلغ با توجه به درجه سربازان با آنان تعلق می‌گیرد و بر این اساس فردی با درجه سرباز یا ناوی معادل ۶۰ درصد و فردی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک معادل ۹۰ درصد این مبلغ را دریافت خواهد کرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه در حال حاضر سربازان متأهل تحت پوشش کمیته امداد به طور ۱۰۰ درصدی شامل این مقررات می‌شوند، گفت: بر این اساس سرباز متاهلی که خودش یا والدین‌شان تحت پوشش کمیته امداد باشند اگر با درجه سرباز یا ناوی به خدمت اعزام شود یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۶۰ تومان حقوق خواهد داشت و به همین ترتیب این مبلغ برای سربازان با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک به یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در مورد سربازان مجرد تحت پوشش کمیته امداد این رقم به میزان ۷۰ درصد محقق شده است، گفت: بر این اساس سرباز یا ناوی ۷۸۷ هزار تومان حقوق داشته و سربازی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک نیز یک میلیون و ۱۸۱ هزار تومان حقوق دارد.

کمالی با اشاره به حقوق سربازان در مناطق عملیاتی، یعنی مناطق ۱۸ ماه خدمت گفت: در این مناطق کمترین میزان حقوق برای سرباز یا ناوی در بالاتر از سطح گردان ۴۷۲ هزارتومان و از سطح گردان و پایین‌تر از آن ۵۶۲ هزار تومان است و حداکثر آن نیز برای سربازان با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک دربالاتر از سطح گردان ۷۰۸ هزار تومان و از سطح گردان و پایین‌تر از آن ۸۴۴ هزار تومان است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره حقوق سربازان مناطق مناطق نوع ۲ که خدمت در آنها ۱۹ ماه است، گفت: حداقل حقوق برای این سربازان با درجه سرباز یا ناوی ۳۹۳ هزار تومان و حداکثر آن نیز با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک ۵۹۰ هزار تومان است.

به گفته کمالی حقوق سربازان دیگر مناطق با طول مدت ۲۱ ماه خدمت نیز حداکثر ۲۲۵ هزار تومان برای سرباز یا ناوی و حداکثر ۳۳۷ هزار و ۶۰۰ تومان برای ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک است.

وی با بیان اینکه حق تأهل و فرزند به این مبالغ افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: از مبالغ ذکر شده، معادل یک درصد بابت بیمه عمر و حوادث، ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان بیمه تکمیلی و هزینه بهداشت و درمان کسر خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره حقوق سربازان امریه نیز گفت: این مبالغ برای تمام سربازان است و حقوق سربازان امریه نیز از آن تبعیت خواهد کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر گفت: مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد که زنجان هم یکی از آنهاست.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حسن صادقی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح خانه کارگر زنجان به موضوع افزایش حقوق کارگران و انتقاد از نحوه افزایش دستمزد کارگران، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه خانه کارگر در کنار دفاع از حقوق کارگران، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی است که از مطالبات جدی این تشکل است.

وی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های خانه کارگر برای تأمین امکانات رفاهی جامعه هدف، اضافه کرد: همه تلاش خانه کارگر مبنی بر مطالبه حقوق کارگران است که این مطالبه‌گری با حفظ خطوط قرمز دنبال می‌شود.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه خانه کارگر همواره حرف خود را در دفاع از کارگران زده و خطوط قرمز خانه کارگر نیز فقط «مقام معظم رهبری» و نظام بوده است، اضافه کرد: برای این تشکل فقط نگاه دولت‌ها به قشر کارگر اهمیت داشته است و بس! وگرنه خانه‌کارگر؛ چوب خورده دولت‌ها بوده و بسیاری از افرادش محاکمه شده‌اند.

وی با اشاره آموزش‌های کوتاه‌مدت و آموزش دانشگاهی و ارائه خدمات حقوقی در راستای خدمت رسانی مطلوب به اعضای تحت پوشش بر لزوم توسعه خدمات تفریحی و رفاهی به اعضا تاکید کرد و گفت: رایزنی‌ها برای توسعه مراکز خدمات رسان تفریحی در سرتاسر کشور را ادامه خواهیم داد که قطعاً زنجان نیز یکی از استان‌های هدف گردشگری خواهد بود.

وی با اشاره در ادامه این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر در استان زنجان عضو مستقیم تشکیلات خانه کارگر هستند، تصریح کرد: با احتساب خانواده اعضای خانه کارگر زنجان، در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر در استان با این تشکیلات در ارتباط هستند.

اصغر نجاری با توضیح اینکه تحویل زمین ۴۰۰ مترمربعی برای احداث خانه کارگر پس از شش سال پیگیری در دولت سیزدهم محقق شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ساختمان خانه کارگر استان تا حدود سه سال آینده در صورت تأمین اعتبارات به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 750121

دیگر خبرها

  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت