Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@04:52:43 GMT

عقب گرد مجدد دلار

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۹۳۷۹

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کاهش تقاضا برای کالاهای سرمایه‌ای ساخت آمریکا در ماه آوریل باعث شد تا دلار برای دومین روز متوالی دست به عقب نشینی بزند و نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی آمریکا به دنبال تشدید جنگ تجاری با چین و کاهش اطمینان فعالان تجاری، شاخص دلار که برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد را رو به پایین سوق داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص در آخرین روز از معاملات هفتگی با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۹۷.۵۸۷ واحد رسید تا بدین ترتیب ۰.۸ درصد پایین‌تر از رکورد ثبت شده خود در روز چهارشنبه باشد.

هر چند که ترامپ نسبت به حل و فصل مناقشه بر سر شرکت هوآوی با چین در جریان مذاکرات تجاری ابراز امیدواری کرده است اما مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدیران هوآوی را متهم به فریبکاری کرده است و این مساله با اعتراض شدید مقامات چینی مواجه شده است.

هانس ردکر، استراتژیست ارزی در بانک "مورگان استنلی" گفت: صندوق بین‌المللی پول معتقد است هزینه تعرفه‌های وارداتی آمریکا را شرکت‌ها می‌پردازند و این مساله باعث کاهش حاشیه سودآوری آنها خواهد شد. بنابراین جای تعجب ندارد که به زودی شاهد اثرگذاری این جنگ بر روی بازار کار آمریکا و سپس کل اقتصاد باشیم.

در بازارهای ارزی، هر یورو با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۱.۱۲۱ دلار رسید تا مجدداً کانال ۱.۱۲ دلاری را فتح کرده باشد. پوند نیز در برابر دلار به ۱.۲۷۱۲ دلار رسید. میشل هانسون، مدیر اقتصاد کلان در مؤسسه " تی دی سکیوریتیز" گفت: با شرایط فعلی و تشدید رویکرد حمایت گرایانه آمریکا، فدرال رزرو احتمالاً سیاست‌های انبساطی (کاهش نرخ بهره) را مد نظر قرار خواهد داد.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر دلار آمریکا به ازای ۶۹.۳۹۷ روپیه هند، ۱.۴۴۴ دلار استرالیا، ۱.۳۴۳۸ دلار کانادا، ۱.۰۰۱۸ فرانک سوئیس، ۱۰۹.۳۰۲۱ ین ژاپن و ۶.۸۹۹۷ یوان چین مبادله شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج هندی عقب‌نشینی کرد

قیمت برنج هند به دلیل کاهش تقاضا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت برنج هند با توجه به کاهش تقاضا و عرضه فراوان، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت‌های تایلند تا حد زیادی ثابت ماند.

رقم برنج ۵ درصد شکسته هندی ۵۲۸ تا ۵۳۶ دلار آمریکا در هر تن قیمت‌گذاری شد که از ۵۳۸ دلار آمریکا تا ۵۴۶ دلار آمریکا کاهش یافته است. قیمت‌ها در ماه گذشته به رکورد ۵۶۰ دلار آمریکا رسید.

تقاضا از سوی کشورهای آسیایی و آفریقایی بسیار ضعیف است. برخی از صادرکنندگان عوارض کمتری برای صادرات می‌پردازند و برنج را با قیمت کمتری به خریداران خارجی عرضه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دهلی نو در آگوست ۲۰۲۳ برای کنترل قیمت برنج داخلی، ۲۰ درصد عوارض صادراتی را بر صادرات برنج نیمه جوش اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین