Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@23:19:27 GMT

مسی برنده کفش طلا شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۹۶۴۴

مهاجم بارسلونا با به ثمر رساندن ۳۶ گل توانست کفش طلای اروپا را به دست آورد. آفتاب‌‌نیوز : لیونل مسی در بهترین شکل ممکن امشب (شنبه شب) در فینال کوپا دل ری حاضر می‌شود. مهاجم بارسلونا در حالی برابر والنسیا بازی می‌کند که می‌داند برای ششمین بار برنده کفش طلای اروپا شده است. ستاره آرژانتینی در این فصل برای آبی اناری‌ها ۳۶ گل به ثمر رساند و توانست با اختلاف از کیلیان ام‌باپه به این عنوان دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجم پاری سن ژرمن ۳۲ بار دروازه حریفان را باز کرده بود. این بازیکن فرصت داشت برابر رمس چهار گل به ثمر برساند تا به رکورد مسی برسد اما در شب شکست ۳ بر یک تیمشان تنها یک بار گلزنی کرد.
به گزارش آس، ام‌باپه شب گذشته از همه روش‌ها استفاده کرد تا به هدفش برسد اما تنها در نیمه دوم با پاس هوشمندانه ادینسون کاوانی دروازه حریف را باز کرد تا ۳۳ گله شود. مدافع‌ها و دروازه‌بان رمس اجازه ندادند ستاره جوان PSG گل دیگری به ثمر برساند.
بر این اساس مسی توانست پرافتخارترین بازیکن در کسب کفش طلا باشد. از سال ۱۹۶۷ که این جایزه اهدا شد و اوزه بیو توانست با به ثمر رساندن ۴۲ گل آن را به دست آورد بازیکنی نتوانسته بود به رکورد ۶ کفش طلا دست یابد. دومین بازیکن پرافتخار در این زمینه کریستیانو رونالدو است که در سال‌های ۲۰۰۸ (۳۱ گل)، ۲۰۱۱ (۴۰ گل)، ۲۰۱۴ (۳۱ گل) و ۲۰۱۵ (۴۸ گل) این جایزه را کسب کرد.
مسی در این فصل برای به دست آوردن این جایزه تنها به ۳۶ گل نیاز داشت. او تنها بازیکن پرافتخار این عنوان نیست بلکه بهترین رکورد گلزنی در یک فصل را نیز به خود اختصاص داده است. ستاره آرژانتینی در سال ۲۰۱۲ توانست ۵۰ گل به ثمر برساند. مهاجم بارسلونا در سال‌های ۲۰۱۰ (۳۴ گل)، ۲۰۱۳ (۴۶ گل)، ۲۰۱۷ (۳۷ گل) و ۲۰۱۸ (۳۴ گل) برنده کفش طلا شد. کاپیتان آبی اناری‌ها همچنین برای سومین سال پیاپی به این عنوان دست یافت. پیش از این هرگز بازیکنی نتوانسته بود این کار را انجام دهد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لیونل مسی کفش طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سعید صادقی از بیماری

به گزارش ورزش سه سعید صادقی وینگر مازندرانی پرسپولیس به خاطر بیماری بازی اراک را از دست داد. 

سعید صادقی که دچار سرماخوردگی شده بود قبل از سفر به اراک تمرین نکرد و با تیمش به این سفر نرفت تا جزو غایبان پرسپولیس در بازی جام حذفی باشد. 

صادقی اما بعد از دو روز استراحت امروز در تمرین سرخ ها آفتابی شد تا برای بازی با سپاهان در دسترس باشد. 

شاید اگر صادقی به بازی اراک می رسید می توانست در نیمه دوم وارد میدان شده و در حفظ توپ یا پیش بردن توپ در زمین حریف وقتی سرخ ها دو بار از حریف شان جلو بودند کمک  کند. 
 
صادقی همچنین می توانست جزو پنالتی زن های تیمش در ضربات پنالتی پایان مسابقه باشد و در آن بخش هم باعث پیروزی پرسپولیس شود اما با این بیماری از بازی تعیین کننده اراک دور ماند. 

حالا او باید برای بازی مقابل سپاهان در دسترس باشد تا در صورت نیاز برای پیش بردن برنامه های اوسمار به او و تیمش کمک کند.

دیگر خبرها

  • برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو
  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • اتفاق خوب برای حاج صفی در یونان
  • جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • شانس بالای حاج‌صفی برای ماندن در لیگ یونان
  • کاپیتان تیم ملی ایران، یک سال دیگر لژیونر می‌ماند
  • مذاکرات میلان با مدیربرنامه سانتیاگو خیمنز
  • لیموچی: تیمی که پرسپولیس را می‌برد می‌تواند قهرمان شود
  • دنیا روی سر دانیال اسماعیلی‌فر خراب شد
  • بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان