Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر یونان اعلام کرده است انتخابات پارلمان اروپایی در واقع رای اعتمادی به دولت اوست و اگر در این انتخابات شکست بخورد انتخابات زودهنگام اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد، اگر آنطور که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند حزب سیریزای او در انتخابات پارلمان اروپایی شکست بخورد، انتخابات پارلمانی زودهنگام در کشورش اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیپراس چپگرا با اشاره به کاهش مالیات‌ها و مزایای بازنشستگی که در آستانه انتخابات اروپایی اعلام شد، گفت: مردم روز یکشنبه شاید به دولت رای ندهند اما به سیاست‌هایی که در چند سال آتی اجرایی خواهند شد، رای خواهند داد. اگر این تدابیر رد شوند، تمام گزینه‌ها روی میز است.

این سخنان نخست‌وزیر جوان یونان با هدف جلب آرای آن دسته از افرادی است که همچنان مردد ماندند. در همان روز قرار است مردم یونان در انتخابات شهرداری و منطقه‌ای هم شرکت کنند. با توجه به خروج تدریجی یونان از یک دهه رکود اقتصادی، سیپراس بسته‌ای از تدابیر تسهیل‌کننده را آماده کرده است تا امسال و سال آتی اجرایی شود و هدف از آن جلب حمایت از دست‌رفته مردمی است.

با توجه به اینکه انتخابات پارلمانی یونان برای اکتبر برنامه‌ریزی شده است، نتیجه انتخابات فردا دماسنجی حیاتی برای بررسی اوضاع خواهد بود. یونانی‌ها هم همانند دیگر اروپایی‌ها از انتخابات اروپایی برای نشان دادن نارضایتی خودشان از سیاست‌های دولتشان استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: يونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • حضور سردار آزمون در تیم فوتبال رم مشروط شد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد