Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ساعت ۱۴ امروز راس با دستور کار تعیین فهرست انتخابات هیئت رئیسه قوه مقننه تشکیل جلسه خواهد داد.

گروه سیاسی خبرگزاری میزان،  کمتر از یک روز به انتخابات هیئت رئیسه مجلس زمان باقی مانده و زمزمه‌ها برای جلوس بر کرسی‌های هیئت رئیسه مجلس، بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرسی‌هایی که هیچ وقت به دور از تغییرات نمانده و همواره از طیف‌های سیاسی مجلس سبک و سنگین می‌شود.

طبق اعلام رسمی، قرار است انتخابات هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس دهم در روز یکشنبه ۵ خرداد برگزار شود.

مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس عصر امروز و راس ساعت ۱۴ با دستور کار تعیین لیست انتخابات هیئت رئیسه قوه مقننه تشکیل جلسه خواهد داد.

این موضوع رای سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی به خبرنگار میزان گفت.

نقوی‌حسینی اذعان داشت که پیرو جلسه «فراکسیون نمایندگان ولایی»، «فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی» هم به طور مجزا و در راس ساعت ۱۴ برای تعیین فهرست انتخابات هیئت رئیسه مجلس جلسه خواهد داشت.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین تاکید کرد که ماه عسل جلسات این دو فراکسیون در روز جاری، انتخاب یک لیست ائتلافی نخواهد شد و هر فراکسیون فهرست خود را منتشر خواهد کرد. سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی این را هم گفت که بسیاری از جایگاه‌های هیئت رئیسه مجلس بین سه فراکسیون مشترک خواهد بود.

سید حسین نقوی‌حسینی پیش‌تر -۳۱ اردیبهشت -به خبرنگار میزان گفته بود که فراکسیون نمایندگان ولایی در جریان معرفی نامزد‌ها برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس با هیچ فراکسیونی ائتلاف نکرده و نمی‌کند.   آئین‌نامه چه می‌گوید
براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، اعضاى هیئت رئیسه دائم براى یکسال انتخاب می‌شوند. هیئت‌رئیسه دائم مرکب از رئیس، دو نائب رئیس، شش‌دبیر و سه ناظر است.

همچنین طبق ماده ۱۵ این آئین‌نامه، انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آراء نمایندگان صاحب رأى است و انتخاب نواب رئیس، دبیران و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبى و رأى مخفى و با ورقه خواهد بود. در صورتى که در انتخاب رئیس در نوبت اول اکثریت مطلق حاصل نشود، در نوبت دوم اکثریت نسبى کافى خواهد بود. همچنین اعضاء هیئت رئیسه دائم، پس از انتخاب، در حضور نمایندگان سوگند یاد می‌کنند و موظف به رعایت دقیق مفاد آن هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فراکسیون نمایندگان ولایی انتخابات هیئت رئیسه نامزد کاندیدا لیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این به عنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام به عنوان نماینده هیئت رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد