Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه آمریکایی فاکس نیوز مدعی شد یک گذرگاه مرزی جدید بین عراق و سوریه در منطقه تحت نظارت ایران در حال ساخت است. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ اقتصادی صنعت و تجارت اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه آمریکایی فاکس نیوز مدعی شد یک گذرگاه مرزی جدید بین عراق و سوریه در منطقه تحت نظارت ایران در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر ماهواره ای فعالیت های ساخت و ساز را در گذرگاه مرزی القیم البوکمال عراق نشان می‌دهند .
به گفته منابع ناشناس ایران پشت این ساخت و سازها است و هدف آن استفاده از این گذرگاه به عنوان یک کانال انتقال کالا به اردن و ساحل مدیترانه است. گذرگاه قبلی طی یکی از حملات نظامی به سوریه و عراق ویران شده بود .
طبق نظر متخصصان بدون نظارت سوریه و عراق، ایران و متحدانش می توانند هر چه را که می خواهند از این گذرگاه عبور دهند .
فشار واشنگتن بر ایران از طریق تحریم های اقتصادی باعث شده ایران به دنبال راه هایی برای بیرون بردن نفتش از مرزها باشد. بنابراین خبر ساخت یک گذرگاه مرزی چندان تعجب‌آور نیست. ولی هنوز دقیقا مشخص نیست چه کسی این گذرگاه را می سازد، گرچه اشاره شده که نظامیان شیعه این منطقه را کنترل می‌کنند. این شیعیان در بیش از یک منطقه از عراق فعال هستند و در جنگ باداعش متحد عراق بودند .
ایران همچنین روابطی هم در سوریه دارد . ایران به همراه سوریه در برابر گروه های شورشی ازجمله القاعده جنگید. در این ماه ایران حتی ارسال محموله های نفتی به سوریه را هم از سر گرفت. اطلاعات نفتکش ها نشان می‌دهد یک محموله یک میلیون بشکه ای نفت خام در پنجم می به سوریه رسیده است. این اولین محموله نفتی ایران به سوریه از آغاز 2019 بوده است.
یکسری معاملات تجاری هم با سوریه گزارش شده است که یکی مربوط می شود به مدیریت بندر لاذقیه در مدیترانه .
انتهای پیام/126

 

R1012122/P/S7,78,85/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم