Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@13:46:53 GMT

کفش طلا برازنده شماست آقاي مسي

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۰۴۹۱

کفش طلا برازنده شماست آقاي مسي

خبرگزاري آريا- نزديک ترين تعقيب کننده ليونل مسي در جدول کفش طلاي فوتبال اروپا، کيليان ام باپه بود. مهاجم پاري سن ژرمن با 33 گل به کارش در ليگ1 فرانسه پايان داد تا مسي با 36 گل، رسما فاتح جايزه کفش طلاي اروپا لقب بگيرد.
به گزارش آريا، پس از اينکه کيليان امباپه، ستاره فرانسوي پاري‌سن‌ژرمن در هفته پاياني رقابت‌هاي ليگ دسته اول فرانسه (لوشامپيونه) موفق به رساندن تعداد گل‌هايش به ليونل مسي آرژانتيني نشد، ستاره بارسلونا در صدر جدول گلزنان اروپا در فصل رو به پايان فوتبال اروپا باقي ماند و به اين ترتيب ششمين کفش طلاي خود (سومين کفش طلاي متوالي) را هم تصاحب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امباپه با زدن تنها يک گل در جريان شکست 3 بر يک تيمش در هفته پاياني لوشامپيونه تعداد گل‌هايش را به عدد 33 رساند و با 66 امتياز پس از مسي که 36 گل و 72 امتياز به دست آورده در رده دوم برترين گلزنان اروپا در فصل 19-2018 ايستاد. جدول برترين گلزنان اروپا در فصل 19-2018 را مشاهده مي‌کنيد:
1- ليونل مسي؛  36 گل - 72 امتياز
2- کيليان امباپه ؛  33 گل - 66 امتياز
3- فابيو کواليارلا؛  26 گل - 52 امتياز
4- ام بايه ديانيه؛  30 گل - 45 امتياز
5- لواندوفسکي، پيونتک، مانه، اوباميانگ، صلاح، دوان زاپاتا و نيکولاس پپه؛  22 گل - 44 امتياز.
ليونل مسي که در نشست خبري پيش از بازي فردا شب بارسلونا با والنسيا در فينال کوپا دل ري شرکت کرد ضمن صحبت درباره شکست 4-0 تيمش مقابل ليورپول که منجر به حذف بارسلونا از ليگ قهرمانان شد درباره آينده ارنستو والورده در نيوکمپ هم صحبت کرد. مسي به نقل از espn گفته:«بازي مهمي در پيش است. مي توانيم يک بار ديگر فاتح جام حذفي شويم. ما ضربه سختي در ليورپول دريافت کرديم. کنار آمدن با آن شکست خيلي سخت بود. من خيلي به رسانه ها توجهي نکردم. بنظرم والورده عملکرد تحسين برانگيزي داشته و مقصر حذف ما نبود. دوست دارم والورده در بارسا بماند. بازيکنان مقصر حذف بودند. ما عملکرد شوکه کننده اي داشتيم. در ابتداي فصل گفتم که هر کاري لازم باشد براي بردن ليگ قهرمانان مي کنيم اما در نهايت اين کار را نکرديم و بايد عذرخواهي کنيم.
به کفش طلا فکر نمي کنم. من هنوز شکست در آنفيلد را فراموش نکردم. به جوايز فردي فکر نمي کنم. تنها مي خواهم فصل را با يک جام ديگر تمام کنم. بازي با ليورپول را تماشا نکردم اما اين بازي خيلي شبيه بازي پارسال مقابل رم بود. يک گل زودهنگام خورديم و ذهن همه بازيکنان به بازي رم رفت. عملکرد خوب ما در اين فصل تحت الشعاع بازي با ليورپول قرار خواهد گرفت. همه بابت اين شکست غمگين هستيم اما تصميم گيري اينکه تيم به تغيير نياز دارد يا نه بر عهده من نيست.»
بارسلونا در صورت پيروزي در فينال امشب مقابل والنسيا در ورزشگاه اختصاصي رئال بتيس، براي پنجمين بار متوالي فاتح جام حذفي اسپانيا و براي دومين بار پي در پي برنده دوگانه داخلي در اسپانيا مي‌شود. بارسلونا در 5 سال اخير همواره فيناليست اين رقابت‌ها بوده اما در فصل 2014-2013 مغلوب رئال مادريد شد. در 4 فينال بعدي کاتالونياييها همواره پيروز بودند و حالا اين شانس را دارند تا رکوردي تاريخي به ثبت برسانند. اتلتيک بيلبائو بين سال‌هاي 1905 تا 1908 و رئال مادريد بين سال‌هاي 1930 تا 1933 براي 4 سال پياپي اين جام را بالاي سر بردند.
همچنين در صورت قهرماني بارسا، والورده مثل دوشيک و انريکه به سومين مربي تاريخ باشگاه تبديل مي‌شود که در 2  سال ابتدايي حضورش روي نيمکت، دوگانه داخلي را فتح مي‌کند. همچنين قهرماني بارسا به معناي چهارمين دبل اين تيم در5 سال اخير و مجموعا نهمين دو گانه تاريخ باشگاه خواهد بود که در تاريخ فوتبال اسپانيا بيسابقه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کفش طلا مسي بارسلونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری 4-0 لیورپول مقابل بارسلونا و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا (2019/5/7) / فیلم

5 سال از کامبک دیدنی شاگردان کلوپ مقابل بارسلونا گذشت.

دانلود (18.7MB)

دیگر خبرها

  • حمله عجیب روزنامه بارسلونا به امباپه! (عکس)
  • هوملس: می توانیم هر تیمی را شکست دهیم
  • صعود دورتموند به فینال لیگ قهرمانان اروپا با شکست پاری‌سن‌ژرمن
  • برتری 4-0 لیورپول مقابل بارسلونا و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا (2019/5/7) / فیلم
  • درخواست امری از بازیکنان: انرژی را برگردانید
  • ام‌باپه خیال هواداران PSG  را راحت کرد
  • شکست‌ناپذیران؛ بایرلورکوزن و ژابی آلونسو در آستانه شکستن رکوردی 59 ساله
  • پالما با درخشش ستاره‌های ایرانی، سلطنت خود در اروپا را تداوم بخشید
  • ستاره‌های ایرانی دوباره فاتح لیگ قهرمانان اروپا!
  • تکرار قهرمانی اروپا با شکست بارسلونا؛ دبل اولادقباد