Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@07:18:31 GMT

خدمات عجیب یک مدرسه غیرانتفاعی لاکچری در تهران!

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۰۵۴۲

خدمات عجیب یک مدرسه غیرانتفاعی لاکچری در تهران!


هفته گذشته بود که رئیس سازمان مدارس غیردولتی شهریه مدارس غیرانتفاعی را اعلام کرد.   به گزارش ایران بر اساس گفته‌های مجتبی زینی وند حداکثر شهریه برای مدارس ابتدایی شهر تهران ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، دبیرستان‌های دوره اول متوسطه حداکثر ۱۱ میلیون تومان و برای دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه به غیر از پایه دوازدهم حداکثر ۱۵ میلیون تومان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنطور که در بررسی‌های خود متوجه می‌شویم مدارس غیرانتفاعی بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند به درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شوند که بر اساس همین تقسیم بندی شهریه مدارس هم متفاوت است.

مدرسه درجه یک:
این مدارس با قدرت و ثروت تأسیس شده‌اند. مدارسی که ورود به آن‌ها برای هر دانش‌آموزی دست یافتنی نیست و حتی آموزش‌وپرورش نیز برای نظارت بر فعالیت آن‌ها قدرت چندانی ندارد.

یکی از این مدارس در غرب شهر واقع شده است. مجتمع بزرگ آموزشی که از مهد کودک تا دبیرستان دانش‌آموز دارد. شهریه‌ای که این مدرسه می‌گیرد در مقطع ابتدایی ۱۵ میلیون تومان، متوسطه اول ۱۹ میلیون تومان و متوسطه دوم ۲۳ میلیون تومان است.

این مدرسه لیستی از برنامه‌های مختلف را به خانواده ارائه می‌دهد؛ که دانش‌آموزان باید آن را یاد بگیرند. دانش‌آموزان در این مدرسه باید یک موسیقی را به صورت تخصصی آموزش ببینند. زبان دوم خارجی، یک ورزش تخصصی، شنا، یوگا، زومبا، آموزش کامپیوتر را آموزش می‌بینند.

این مدارس اردوی داخلی و خارجی دارند و برای کنکوری‌ها کلاس‌های خاص برگزار می‌کنند. البته خانواده‌هایی که می‌خواهند مهاجرت کنند، می‌توانند فرزندانشان را در کلاس‌های بین‌المللی این مدرسه ثبت نام کنند و دانش‌آموزان سر کلاس زبان انگلیسی آموزش می‌بینند.

تعدادی از مدارس سرشناس شهر تهران هستند که مدل آموزش‌شان این چنین است. این مدارس خاص را می‌توان در مناطق یک تا سه پایتخت جست‌وجو کرد، مدارسی که مشتریانشان نیز خاص هستند. والدینی که فرزندان‌شان را در این مدارس ثبت‌نام کرده‌اند مشکلی برای پرداخت شهریه ندارند.   بر اساس گفته‌های برخی از اولیا همه دانش‌آموزان برای نشستن پشت میز و نیمکت این مدرسه آزمون سختی را می‌دهند. اگر در این آزمون قبول شوند تازه اجازه ورود به مدرسه را پیدا می‌کنند. این موضوع را والدین برخی از دانش‌آموزان می‌گویند.

مادر یکی از دانش‌آموزان پایه یازدهم درباره نحوه ثبت نام دخترش در این مدرسه می‌گوید ما برای پایه یازدهم ۲۲ میلیون تومان پرداخت کردیم، اما با برنامه فوق برنامه‌ای که برخی هایش هم اجباری بود در نهایت هزینه سال تحصیلی دخترم ۳۵ میلیون تومان شد. البته اردو‌های خارجی و داخلی هم دارند مثلاً دخترم اردوی فرانسه را شرکت کرد و ما در حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه سفر فرانسه را دادیم. البته امسال سفر شیراز هم داشتند که حدود ۵ میلیون تومان هزینه کردم.»

چند نفر از دانش‌آموزانی که در این مدرسه درس می‌خوانند هم می‌گویند: «این مدرسه آموزش‌های خاصی ندارد فقط اردو‌های داخلی و خارجی خوبی دارد.» یکی از همین دانش‌آموزانی که در اردو‌ها شرکت کرده است می‌گوید: «ما عاشق اردو‌های خارج از کشورش هستیم. خودم سوئد و فرانسه را رفتم. برای سوئد ۳۰ میلیون و برای پاریس هم ۵۰ میلیون داده‌ایم و در آنجا از دانشگاه‌ها، چند مدرسه و مراکز تفریحی دیدن کردیم.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس غیرانتفاعی شهریه مدارس غیرانتفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر